Ik ben bezig met het bouwen van grafieken on-the-fly de grafieken zijn bijna niet te cachen om dat het continu wordt aangepast.
Ik bouw een image met een afmeting van 500x150px dit doe dit laat ik doen door een losse functie die van uit een classe wordt aan geroepen.
Nu duurt dit heel erg lang om te genereren, kan iemand me een eindje op weg helpen, ik heb gezocht of er een tutorial is die me kan helpen maar die zijn door mij niet te vinden.
Verder:
is imagepng wel snel of kan ik beter jpeg, gif of bmp gebruiken
Ik bouw een image met een afmeting van 500x150px dit doe dit laat ik doen door een losse functie die van uit een classe wordt aan geroepen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function img_grafiek($arrayData,$arrayLabel,$jaar,$filepath,$sizeX = 500,$sizeY = 150){ $kleur = new kleuren(); //classe met voor gedefineerde kleuren. $imgp = imageCreate($sizeX,$sizeY); $sizeY = $sizeY-15; $BGI = imagecreatefrompng($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/final/bg.png'); imagecopymerge($imgp, $BGI, 0, 0, 0, 0, 80, 35, 100); $wit = imageColorAllocate($imgp, 255,255,255); $rood = imageColorAllocate($imgp, 241,25,35); $zwart = imageColorAllocate($imgp, 0,0,0); $grijs = imageColorAllocate($imgp, 228,228,228); //KNIP // hier bouw ik de grafiek met een aantal fillrects.. //KNIP imagepng($imgp,$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].$filepath); imageDestroy($imgp); } |
Nu duurt dit heel erg lang om te genereren, kan iemand me een eindje op weg helpen, ik heb gezocht of er een tutorial is die me kan helpen maar die zijn door mij niet te vinden.
Verder:
is imagepng wel snel of kan ik beter jpeg, gif of bmp gebruiken