Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe wagen?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
yo de mannen,

ik zit al een tijdje mijn hoofd te breken over een nieuwe wagen. Even een situatieschets :

* Ik rij elke dag 100 kilometer naar en van mijn werk (heen&terug dus hé).
* Daarnaast rij ik in het weekend nog +- 50 kilometer voor het "plezier"

* Momenteel bezit ik een OPEL astra met 140.000 op de teller (TD -> Diesel).

* Ik spaar gemiddeld 200 euro in de maand
* Ik bezit momenteel +- 25.000 euro

Wat had ik in gedachten ?

* Mijn oude OPEL is voor mijn vriendin die momenteel in een rammelbak rijdt.
* Ik koop een occasie Volvo V50 (Diesel) :P met +- 25.000 op de teller en een prijs van +- 20.000 Euro

Wat heb ik uitgerekend ?

* (100km per dag x 5 dagen werken) + 50 (weekend km) = 550 km / week
550 x 52 = 28600 km / jaar

* 5 jaar rijden = 143 000 km (totaal na 5 jaar = 168 000km)

* 5 jaar sparen = (200 x 12) x 5 = 12 000 euro

Mijn vragen ?

Kunnen jullie zich hierin vinden in deze berekeningen ? Dit betekend dat ik na 5 jaar NIET genoeg gespaard zou hebben om eenzelfde wagen te kunnen kopen. Langs de andere kant, gaat er dan nog wel genoeg grondstof zijn ?

Heeft er nog iemand ervaring met volvo en specifiek met een V50 ? Zou deze "met gemak" de 200.000 op de teller kunnen halen zonder al te veel kosten ? Wat zou hij dan nog waard zijn ?

Alle bedenkingen zijn welkom!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Over die grondstoffen moet je je iedergeval niet druk maken.

BTW dat sparen, kan dat door inkomensstijging niet stijgen de komende jaren? :)

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11 23:06

Rwin

Ondertitel

Rijdt je vriendin genoeg om diesel te rijden?

en je eerste zin is mij nog niet duidelijk rij je per werkdag nu 100 km? Of 100 km heen en 100 km terug = 200 km?
100km per dag x 5 dagen werken) + 50 (weekend km) = 550 km / week = dus 100 km per werkdag :)

Ik heb zelf trouwens een V40 en die kunnen makkelijk 300.000 op de teller hebben. Waarschijnlijk meer, maar dan moet ie niet afgeragd zijn.
de V50 is wel een bruut wagentje :)

edit: ja ik las het ineens! :P vv

[ Voor 56% gewijzigd door Rwin op 07-10-2005 12:17 ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:14

jurma

simply connecting...

Rwin schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:14:
Rijdt je vriendin genoeg om diesel te rijden?

en je eerste zin is mij nog niet duidelijk rij je per werkdag nu 100 km? Of 100 km heen en 100 km terug = 200 km?

Ik heb zelf trouwens een V40 en die kunnen makkelijk 300.000 op de teller hebben. Waarschijnlijk meer, maar dan moet ie niet afgeragd zijn.
de V50 is wel een bruut wagentje :)
Er staat 100 km per dag, dus zal wel 50 heen en 50 terug zijn.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18

Lordy79

Vastberaden

Dieter schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:12:

Kunnen jullie zich hierin vinden in deze berekeningen ? Dit betekend dat ik na 5 jaar NIET genoeg gespaard zou hebben om eenzelfde wagen te kunnen kopen. Langs de andere kant, gaat er dan nog wel genoeg grondstof zijn ?
De berekening klopt. Maar je zult vast wel incidenteel nog iets anders doen met je auto. Maar aan de andere kant heb je ook vakantiedagen waarop je geen 100km voor je werk rijdt. Dus ik zou gewoon afronden naar boven dus 30.000km jaar.

Je hebt inderdaad na 5 jaar niet genoeg gespaard, maar wat is zo'n V50 dan nog waard? Want ik neem aan dat er nog wel wat restwaarde op zit. Al is dat maar 1000 euro, is het toch weer 1000 euro B)
Heeft er nog iemand ervaring met volvo en specifiek met een V50 ? Zou deze "met gemak" de 200.000 op de teller kunnen halen zonder al te veel kosten ? Wat zou hij dan nog waard zijn ?

Alle bedenkingen zijn welkom!
Wat hij waard is kun je wel een beetje uitvinden door een vergelijkbare auto van hetzelfde merk op te zoeken op een 2e hands auto site met 200.000km op de teller enzo.

En nogmaal gesproken kan een auto zonder al te veel problemen 200K op de teller. Zelf rij ik in een Seat Leon 1.9 diesel met 150K op de teller en nog geen centje pijn. (ik rij ongeveer 35K per jaar) Maar in 2007 wil ik er wel van af, want dan staat er 200K op en dat vind ik voldoende, zeg maar :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18

Lordy79

Vastberaden

Op autotrader.nl heb ik een V40 met 200.000KM gevonden voor 6950, dus de restwaarde van een V50 met 200.000KM zal wel 5.000 euro zijn.

Dus dat kun je 'aftrekken' van de aanschafprijs.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Dieter
Mijn vriendin rijdt ongeveer 60 km per dag (30 héén 30 terug sorry voor de verwarring :) ). Ik denk dat dit zo net de grens van een diesel is, juist iets te weinig waarschijnlijk.

Dat sparen zal zeker nog wel stijgen de komende jaren ... dat hoop ik toch :D
Is 20.000 ook een reeële prijs voor een V50 denken jullie ?
De berekening klopt. Maar je zult vast wel incidenteel nog iets anders doen met je auto. Maar aan de andere kant heb je ook vakantiedagen waarop je geen 100km voor je werk rijdt. Dus ik zou gewoon afronden naar boven dus 30.000km jaar.
zo dacht ik ook ;)
de V50 is wel een bruut wagentje
kijk, dat is leuk nieuws :). Ik heb eigenlijk ook nog getwijfeld aan een v40 maar de 50 zou een nog leukere motor hebben (de 2.0 diesel) en ziet er nog iets strakker uit :)

Ik ben ook een beetje verkocht aan volvo ... ééns daarmee gereden wil je eigenlijk niet meer anders. Het is toch steeds comfortabel ... en mooi qua design. Maar dat is een andere discussie :)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 18:01
Is het wel verstandig een auto van 20.000,- te kopen als je daarnaast nog maar 5.000,- over hebt?
Denk aan plotselinge belangrijke uitgave die je kunt krijgen.

En verzekeren hem met casco, anders is het kapitaal vernietiging als je een ongeluk krijgt.

• Dieter
Triloxigen schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:41:
Is het wel verstandig een auto van 20.000,- te kopen als je daarnaast nog maar 5.000,- over hebt?
Denk aan plotselinge belangrijke uitgave die je kunt krijgen.

En verzekeren hem met casco, anders is het kapitaal vernietiging als je een ongeluk krijgt.
Misschien niet zo slim, ik weet het niet. Nu is het wel zo dat véél mensen "op krediet" kopen. Ik hoef dit niet te doen. Langs de andere kant heeft mijn vriendin nog wel een centje opzij staan (nog eens zoveel bijna ;) ). En zij met géén nieuwe wagen kopen want ze kan mijn OPEL overnemen.

Wat bedoel je juist met casco want ik ben uit België en denk dat dit hier niet bestaat / andere naam heeft :)

Verwijderd

200.000 km is echt niks man, waar maak je je druk om..

mijn toyota starlet uit 1988, 1 liter motortje, benzine, staat al 212.000 km op, niks mis mee

zo'n nieuwe volvo v50 diesel, loopt met gemak 300 - 400 k..

heb zelfs starletjes 1.0 gezien met 335.000!! (benzine!)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:47 ]

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 18:01
Dieter schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:44:
[...]

Misschien niet zo slim, ik weet het niet. Nu is het wel zo dat véél mensen "op krediet" kopen. Ik hoef dit niet te doen. Langs de andere kant heeft mijn vriendin nog wel een centje opzij staan (nog eens zoveel bijna ;) ). En zij met géén nieuwe wagen kopen want ze kan mijn OPEL overnemen.

Wat bedoel je juist met casco want ik ben uit België en denk dat dit hier niet bestaat / andere naam heeft :)
Op krediet kopen is onzin als het niet hoeft, je betaald dan ongeveer 30% meer!
Ik bedoel in ieder geval je auto volledig verzekeren, dus dat als je je auto total-los rijd, dat je dan je geld van de verzeekring krijgt (anders krijg je niks en ben je gewoon 20k kwijt).

Een 2e hands auto voor 20.000 heb je een relatief dure wagen, terwijl je niet echt kapitaalkrachtig bent als ik het zo lees.
Ik zou persoonlijk dan kiezen om een auto van 10.000 te kopen, en van dat andere geld het leven verbeteren met andere (kleinere) dingen. :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dieter schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:44:
[...]

In België heet deze verzekering evengoed (volledige) casco, maar het is beter bekend onder de naam omnium (of all-risk) verzekering.

En een diesel waar geen constructiefouten in zitten en waar relatief netjes mee omgegaan is moet zeker 200.000 km halen, de 1.9 VW Passat van mijn ma staat nu op 360.000 ofzo, het enige probleempje hiermee is dat je de olie regelmatig moet bijvullen...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ik zou op gas rijden is veel goedkoper :) En anders laat je de auto ombouwen voor slaolie of frituurvet :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:49:
En anders laat je de auto ombouwen voor slaolie of frituurvet :)
Daarvoor hoef je je auto niet om te bouwen hoor. ;) Een tolerante (=oude) diesel is het enige wat je nodig hebt. Beetje mixen, voor iets betere prestaties, en off you go. :)

En nog even over die verzekering, zelfs als je volledig verzekerd bent betalen die alleen de dagwaarde uit afaik, dus kun je alsnog zwaaien naar de aanschafprijs.

• Dieter
Roamor schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:53:
[...]

Daarvoor hoef je je auto niet om te bouwen hoor. ;) Een tolerante (=oude) diesel is het enige wat je nodig hebt. Beetje mixen, voor iets betere prestaties, en off you go. :)

En nog even over die verzekering, zelfs als je volledig verzekerd bent betalen die alleen de dagwaarde uit afaik, dus kun je alsnog zwaaien naar de aanschafprijs.
Ja, leek me al vreemd dat je voor een oude wagen nog de nieuwprijs zou krijgen ...
Dat is natuurlijk een worst case scenario. In dat geval kunnen we nog altijd een aftandse tweedehands wagen kopen als het echt niet anders kan :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb gereden in de S40 met 2.0 diesel (zelfde motor als de V50) en dat is inderdaad indrukwekkend. Als je er 2e hands al aan kunt komen voor een redelijke prijs lijkt het me een schitterende keuze, als je hem idd maar all-risks verzekert.

Het hier ook al voorbijgekomen advies om een iets oudere 2e hands te kopen voor 10k (Leon of Golf TDI, 307HDi) is, zeker als je in 4 of 5 jaar niet nogmaals het aankoopbedrag bijelkaar spaart misschien wel een wijzere keuze...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:43
Die Volvo's zijn niet kapot te krijgen, tenminste, van oudsher niet normaal gesproken.
Heb zelf een benzine Volvo 850 2,5l 20V gereden, die had na ruim 225.000 km nog steeds de eerste koppeling, drukgroep etc. eronder liggen. (ik was 2e eigenaar). Als je hem bij een goede dealer koopt en er steeds tijdig onderhoud is geweest kun je je er bijna geen buil aan vallen. In Apeldoorn/Zutphen, Niewenhuijs en Schotpoort geloof ik, hebben ze ergens deze maand weer occassiondagen met veel auto's in de prijsklasse die je zoekt, ook ex-demo's etc.
Ben zelf ook echt een Volvo fan, rijdt momenteel erg burgerlijk in een 440'je, maar zou erg graag overstappen in een S40 o.i.d.
Volvo heeft vanwege zijn betrouwbaarheid ook vaak een relatief hoge inruilwaarde, dus wat dat betreft zal het met sparen/inruilen ook wel goed komen over 5 a 6 jaar.
Hebben in de Autoweek al meerdere malen Volvo's gestaan met 1.000.000+ km's op de klok zonder al te veel onkosten. 200.000+ is echt geen uitzondering voor de gemiddelde Volvo, zeker voor de wat grotere niet. Kijk voor de gein maar eens hoeveel 740/940/Polar's er nog voor aardig stevige prijzen worden verkocht terwijl ze 250.000+ km's op de klok hebben staan.

Systemspecs

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:46
BredeP schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:09:
Kijk voor de gein maar eens hoeveel 740/940/Polar's er nog voor aardig stevige prijzen worden verkocht terwijl ze 250.000+ km's op de klok hebben staan.
Polar is geen type maar een uitvoering.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je wilt lang door rijden met je auto, is het dan niet verstandiger om er een met een wat hogere kilometer stand te kopen, die zijn al een mooi eind goedkoper (ook relatief gezien)

• Dieter
GoldenSample schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:33:
je wilt lang door rijden met je auto, is het dan niet verstandiger om er een met een wat hogere kilometer stand te kopen, die zijn al een mooi eind goedkoper (ook relatief gezien)
wat bedoel je hier juist ? ik ga dan toch sneller een andere moeten kopen ? :)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DIJK schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:24:
Polar is geen type maar een uitvoering.
Correctie: Polar is geen model maar een uitvoering.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dieter schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:40:
[...]

wat bedoel je hier juist ? ik ga dan toch sneller een andere moeten kopen ? :)
dat klopt, maar met een auto met bijv. 20K kan je nog 250K km rijden (bijvoorbeeld) en dat kost je dan 20.000 euro, als je er nu eentje koopt waar als 100K opzit kan je daar nog 170K mee rijden deze auto is dan naar verhoudig veel goekoper (als je de prijs deeld door het aantal kilometers dat je nog kan rijden)

Verwijderd

Dieter schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:30:
Dat sparen zal zeker nog wel stijgen de komende jaren ... dat hoop ik toch :D
Is 20.000 ook een reeële prijs voor een V50 denken jullie ?
Een beetje V50 met de 2.0D kost zo'n 35.000 Euro uit de showroom. Denk niet dat de afschrijving 15.000 euro is op de eerste 25.000 kilometer.
Overigens is de auto helemaal geweldig, een echte kilometervreter (heb sinds een maand een V50 2.0D).

Verwijderd

Juup schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 09:43:
[...]

Correctie: Polar is geen model maar een uitvoering.
Volgens autoweek is er ook een model "polar" geweest tussen 1996 en 1998.
Tevens leverbaar in "Malmö editie", met koplampsproeiers. :7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 15:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:27:
[...]

Een beetje V50 met de 2.0D kost zo'n 35.000 Euro uit de showroom. Denk niet dat de afschrijving 15.000 euro is op de eerste 25.000 kilometer.
Overigens is de auto helemaal geweldig, een echte kilometervreter (heb sinds een maand een V50 2.0D).
Idd, zoek eens op autotrader.nl.

Er staat er 1 met 24k km's uit 2004 en daar vragen ze 28k voor. Gezien budget te duur en bovendien zou ik nooit mijn gehele spaargeld uitgeven hieraan. Gezien budget zou ik zelf max 20k uitgeven aan auto en rest achter de hand. Je weet tenslotte nooit...

Denk eens aan een Passat diesel ofzo. Of een iets oudere auto met iets meer km's.

• Dieter
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:26:
[...]

Idd, zoek eens op autotrader.nl.

Er staat er 1 met 24k km's uit 2004 en daar vragen ze 28k voor. Gezien budget te duur en bovendien zou ik nooit mijn gehele spaargeld uitgeven hieraan. Gezien budget zou ik zelf max 20k uitgeven aan auto en rest achter de hand. Je weet tenslotte nooit...

Denk eens aan een Passat diesel ofzo. Of een iets oudere auto met iets meer km's.
Nou,

hier in belgie ben ik toch al een aantal tegengekomen rond de
20.000. Bij Selected used cars (van Volvo zelf) :

VOLVO V50 2.0 TD
BTW %: 21%
BTW incl.: € 21995 Euro / BEF
Merk: VOLVO
Motor: 2.0 TD
Kleur: Grey Metallic
Uitvoering: Break
Deuren: 5
Type: Diesel
1°registratie: 09/2004

Model: V50
Km: 16173
Jaar: 2004
PK: 136
Automaat: Nee
Referentie: SCLIER

info :

ABS, Stuurbekrachtiging, Elektrische ramen voor, Elektrische ramen voor en achter, Elektrische buitenspiegels, Verwarmbare buitenspiegels, Manuele airco, Radio, Airbag bestuurder, Airbag passagier, SIPS, CD speler, WHIPS, Follow me home verlichting, Textiel interieur, Centrale vergrendeling, Centrale vergrendeling & afstandsbediening, Buitentemperatuurmeter, Bagagerolhoes

Wagen is in perfecte staat met volledige onderhoudsboek. Volvo Selected Used Car.

Nog een voorbeeldje :

VOLVO V50 2.0 TD
BTW %: 21
BTW incl.: € 20950 Euro / BEF
Merk: VOLVO
Motor: 2.0 TD
Kleur: Green Metallic
Uitvoering: Break
Deuren: 5
Type: Diesel
1°registratie: 07/04/2004

Model: V50
Km: 15000
Jaar: 2004
PK: 136
Automaat: Nee
Referentie: C6

ABS, TRACS, Stuurbekrachtiging, Lederen stuur, Elektrische ramen voor en achter, Elektrische buitenspiegels, Verwarmbare buitenspiegels, Automatische airco (ECC), Radio, Airbag bestuurder, Airbag passagier, SIPS, Boordcomputer, CD speler, Lichtmetalen velgen 16inch, WHIPS, Lederen handrem, Follow me home verlichting, Velours interieur, Textiel interieur, Centrale vergrendeling & afstandsbediening, Buitentemperatuurmeter

Lijkt dit niet mogelijk ?

[ Voor 21% gewijzigd door Dieter op 09-10-2005 19:40 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dieter schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:36:
[...]

Nou,

...Specs van twee mooie auto's...

Lijkt dit niet mogelijk ?
Mijn mening:
GEWELDIGE wagen, echt waar, maar het is wel een enorm risico wat je nu neemt. Er zijn tal van situaties te bedenken waarin je toch liever wat meer spaargeld over zou willen hebben om nog door te kunnen leven (letterlijk) ofwel: medische problemen zijn niet goedkoop en toch wat belangrijker dan een auto.

Mijn idee: zoek een leuke (lees: geweldige) auto in een klasse lager, of die al wat langer meegaat, niet het nieuwste type dus, scheelt enórm in de prijs denk ik. En ja, ik besef dat je dan niet in de mooiste auto rijdt die je zou willen. Maar spaar goed door en uiteindelijk kun je dan óf een V50 met hogere kilometerstand/lagere prijs kopen, of iets anders moois wat je hartje op dat moment begeert.

[ Voor 42% gewijzigd door bartvl op 09-10-2005 19:48 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• Dieter
bartvl schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:47:
[...]

Mijn mening:
GEWELDIGE wagen, echt waar, maar het is wel een enorm risico wat je nu neemt. Er zijn tal van situaties te bedenken waarin je toch liever wat meer spaargeld over zou willen hebben om nog door te kunnen leven (letterlijk) ofwel: medische problemen zijn niet goedkoop en toch wat belangrijker dan een auto.

Mijn idee: zoek een leuke (lees: geweldige) auto in een klasse lager, of die al wat langer meegaat, niet het nieuwste type dus, scheelt enórm in de prijs denk ik. En ja, ik besef dat je dan niet in de mooiste auto rijdt die je zou willen. Maar spaar goed door en uiteindelijk kun je dan óf een V50 met hogere kilometerstand/lagere prijs kopen, of iets anders moois wat je hartje op dat moment begeert.
Je hebt helemaal gelijk :)
Was al een beetje aan het zoeken naar wagens met iets meer kilometers / lagere prijs van +- 13.000. Kan je ook al kilometervreters in vnden.

Ik denk aan : OPEL astra / Vectra ( ik rij nu ook al opel ... laten we enkel voor een iets nieuwer model gaan dan) FORD / VW / Misschien zelfs een Volvo V40...

iemand hier nog tips in ?

[ Voor 9% gewijzigd door Dieter op 09-10-2005 20:00 ]

• bartvl

bartvl

Dieter schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:57:
[...]

Je hebt helemaal gelijk :)
Was al een beetje aan het zoeken naar wagens met iets meer kilometers / lagere prijs van +- 13.000. Kan je ook al kilometervreters in vnden.

Ik denk aan : OPEL astra / Vectra ( ik rij nu ook al opel ... laten we enkel voor een iets nieuwer model gaan dan) FORD / VW / Misschien zelfs een Volvo V40...

iemand hier nog tips in ?
Renault megane? (mijn voorkeur, maar misschien kots je die wel weer uit, wie weet)

Verwijderd

als je toch die 20.000 uitgeeft, waarom ga je niet voor een nieuwe wagen? Het is misschien geen volvo, maar ga een naar een Honda garage en rijd es een toertje met een nieuwe Accord. Veel kans dat je die meeneemt. Krijg je direct nog eens een goeie garantie van meer dan een jaar op.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 13:19 ]

• bartvl

bartvl

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:15:
als je toch die 20.000 uitgeeft, waarom ga je niet voor een nieuwe wagen? Het is misschien geen volvo, maar ga een naar een Honda garage en rijd es een toertje met een nieuwe Accord. Veel kans dat je die meeneemt. Krijg je direct nog eens een goeie garantie van meer dan een jaar op. En als je daar gepasseerd bent en het zou je aanstaan, kijk es naar een Hyundai. Geen naam, ik weet het, maar voor die 20.000€ heb je wel een grote wagen met leren interieur en dergelijke. Je zit trouwens vanbinnen, daar moet je het meest naar kijken :D. En een hyundai motor (benzine versies toch) draaien vlotjes 250.000 km (eigen ondervinding). Ik ga er dus vanuit dat een diesel dat ook wel zal doen.
Zit inderdaad over Honda diesels maar niet, ze hebben daar redelijk veel ervaring in, en huidige diesels zijn lekker :9~

Overigens blijft mijn mening: een mooie occasion, ik zag zelfs voor dat geld een prachtige A8 2.5 TDI (vorig model) of een 607 HDI (prachtige wagen) Ook de laguna grandtour DCI is heel veel te verkrijgen en bezit een prachtige soepele motor.

Ik zou iets in de richting van de 10000,- zoeken. Heb je toch nog mooie wagens mee (blijft in nederlandse guldens toch bijna 25000,-) en dan hou je nog wat over voor wegenbelasting/onderhoud/bloemetje voor de vriendin. Voor dat geld is ontzettend veel moois te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door bartvl op 09-10-2005 20:21 ]

Verwijderd

Dieter schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:36:
[...]

Nou,

Okee, België, dat is weer iets anders dan Nederland natuurlijk... :)
Probeer er overigens eentje te vinden met minimaal het kinetic pakket, dan heb je veel leuke opties erop (zoals lichtmetaal, ecc, lederen stuur, et cetera).

• Dieter
Ik weet dat dit topic al lang niet meer 'actueel' is maar op dit moment heb ik een wagen gevonden die ik ga kopen :)

Mijn astraatje heeft ondertussen 160.000 gereden.

Wat ga ik kopen ?

Opel Vectra Break 1.9 (88kw) met 15.000 km :)

de cirkel is rond ;)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Ik zou zelf kijken naar de signum of vectra 3.0 V6 diesel. :Y)
Moet zeggen dat die volvo's ook heerlijk rijden, lekker vlot en stil.

Hou er rekening mee (weet niet of je dat al gedaan hebt) je kan 200 euro sparen, maar is dat ook nog als je die V50 rijdt? Verzekering en wegenbelastig kunnen dan ook behoorlijk stijgen.

Lekker is het als je de auto met zo'n lage km stand koopt. Dan kun je er zelf zuinig op zijn, ipv een (mogelijk) afgetrapte lease bak kopen.

* FFF Zit niet op te letten.

Gefeliciteerd met de keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door FFF op 01-08-2006 12:42 ]

• Dieter
FFF schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:39:
Ik zou zelf kijken naar de signum of vectra 3.0 V6 diesel. :Y)
Moet zeggen dat die volvo's ook heerlijk rijden, lekker vlot en stil.

Hou er rekening mee (weet niet of je dat al gedaan hebt) je kan 200 euro sparen, maar is dat ook nog als je die V50 rijdt? Verzekering en wegenbelastig kunnen dan ook behoorlijk stijgen.

Lekker is het als je de auto met zo'n lage km stand koopt. Dan kun je er zelf zuinig op zijn, ipv een (mogelijk) afgetrapte lease bak kopen.

* FFF Zit niet op te letten.

Gefeliciteerd met de keuze.
FFF klopt, nu wil het dat de Vectra qua wegentaks / onderhoud / verbruik eigenlijk niet veel meer kost dan mijn huidige astra !!

* Dieter loves OPEL :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ieder z'n ding. ;)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

:D

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Spookster is zeer tevreden over zijn Volvo. Het is dan weliswaar geen V50, maar er staat wel reeds 188.000 km op de teller en de 300.000 kan hij makkelijk halen.

Als ik jou was zou ik anders kijken naar een iets oudere Volvo met iets meer kilometers en die vervolgens 5 jr rijden (bv een V70 van een jaar of 5 met 100K - 120K op de teller, ook die halen makkelijk 300K km). Dit zijn doorgaans wel ex-lease auto's maar als je hier goed mee oplet (keuring bv) dan loop je daar minder risico mee dan bij een particulier een 2de hands auto kopen.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Euh... Spookster....

Kijk eens een paar posts boven je... daar staat dit:
Dieter schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:20:
Ik weet dat dit topic al lang niet meer 'actueel' is maar op dit moment heb ik een wagen gevonden die ik ga kopen :)

Mijn astraatje heeft ondertussen 160.000 gereden.

Wat ga ik kopen ?

Opel Vectra Break 1.9 (88kw) met 15.000 km
:)

de cirkel is rond ;)

BMW 535D

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 10:19
Dieter> je werkt toevallig niet bij DHL? :)

Verwijderd

Soulfly schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 07:47:
Euh... Spookster....

Kijk eens een paar posts boven je... daar staat dit:

[...]

Ach, het was nog vroeg.... |:(

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

--> Vervoer

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1