Internet via Satelliet (of satteliet), snel??

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik ga binnenkort varen (zie ook dit draadje) en kan aan boord Internetten via de satelliet. Of is het satteliet :? :?

Vraag is dus of het een beetje snel is, of niet. Heb een datalimiet van 500 MB/maand downen, rest moet ik voor betalen.

Probeer me dus hier maar aan te houden, denk dat het wel erug duur zal zijn

Verwijderd

Internet langs satteliet is retesnel , komt overeen met goeie kabel ofzo . Maar je upload is wel een gewone lijn en niet satteliet !

Verwijderd

denk dat op een boot up ook wel via satteliet zal zijn

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:23
Op dinsdag 16 januari 2001 22:10 schreef achappey het volgende:
denk dat op een boot up ook wel via satteliet zal zijn
wordt dat een luxe zeiljacht
varend onder de registratie van bill gates ? :)

• sus

sus

Topicstarter
Weet niet of dat ook geld voor aan boord. Op het schip waarop ik kom te varen hebben ze alleen nog maar sat.communicatie en de "gewone" lijn wordt gebruikt voor de telex. Denk niet datie het leuk vindt als er i-net tussendoor komt

Is dus wel erug snel :9~:9~ Jammer dus dat ik maar 500MB mag downen, moet ik gaan afkicken ;)

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Ligt eraan welke snelheijd je wilt meten...

download kan hEEl snel zijn maar je ping is errug hoog..namelijk minimaal zo hoog als een signaal erover doet om naar de satteliet te gaan en weer terug naar je isp..dat is imo 2x3 sec ofzo dus je ping is dan 6000+

je hoeft dus geen potje kweek te spelen en als je gaat surfen duurt het ook retelang.

daarnaast zal je upload idd via een portable telefoon of een vaste lijn moeten gaan wat dus nog eens bovenop de kosten van je satteliet abbo komt...(een boot heeft nu eenmaal geen vaste lijn :) )

kortom als ik jou was nam ik lekker een zakelijk abbo bij libertel ofzo met veel vrije minuten dan ben je veel goedkoper uit want die satteliet toestand = DUUR.

hoelang ga je varen btw ??

• sus

sus

Topicstarter
Ik ga ongeveer 2 à 3 maanden varen, en kom dan weer ff naar huis. Het is dus de bedoeling dat ik gewoon GoT kan blijven bezoeken, en af en toe ff een kaart/fotow inscan om die hier te plaatsen.

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
dan zou ik het dus gewoon lekker met een g-s-emmetje doen tenzij je het leuk vind en graag een stapeltje 100-jes neerlegt voor je satteliet aansluiting ;)

veel plezier btw !
//edit
hangt er ook wel een beetje vanaf of je midden op de atlantische oceaan gaat zitten, want dan doet je g-s-emmetje het ook niet meer....
//edit
Pagina: 1