Toon posts:

Sky PC omzetten in iets nieuws en snellers suggesties??!!

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sky pc (zon pc bedrijf)...anyways ik heb de volgende config..

Mobo: ATX, VIA K8T800 chipset
Processor: AMD Athlon 64 3000+ Newcastle
geheugen: 1028 mb DDR SDRAM
hdd: 200 gig ata 7200
v.Kaartje: gforce fx 5200 128 mb (Ik speel bf2 laaaaag!!)

Mijn vraag is ik wil deze pc upgrade..ik heb al wat rond gekeken...wat wil ik er in hebben

Proc: hoger 3000 -----> namelijk 3500 evt maar past dat op deze MOBO? Extra koelers?
Videokaart: X800xt 256 mb ddr3 PCI!! of gforce 6800GT PCI? is dat mogelijk met deze mobo?
extra hdd van 200 gig ---> welke merk/model raad je mij aan!
en een dual layer brander ---> welke merk/model raad je mij aan!

En als laatste heb ik een partitie opzitten "recovery"dat wil ik weg hebben (rotzooi) misschien met parti..magix?

Alvast dank u!! _/-\o_

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:36
Als ik jou was dan zou ik alleen die videokaart updaten. De rest van je machine heeft toch aardige specs, waar de meeste pc bezitters van smullen. Misschien nog een extra SATA Harde schijf. Kijk eens naar de hitachi schijven die zijn snel hebben veel GB's en zijn stil. Maar dat kan je zelf natuurlijk ook wel ff uitzoeken. Misschien moet je ook ff vertellen wat je met die PC wil gaan doen.
Als brander zou ik de NEC 3540 doen. Goed en niet duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Emos op 07-10-2005 12:00 ]

Emos

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
het 1e wat je zou kunnen doen is naar de site van de fabrikant gaan en kijken wat er in pst, stel je hebt een msi mobo met die chipset dan past dit erin: http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=608&kind=1
vervoglens kijk je bij de specs en zie je dat deze chipset afaik alleen AGP is. dus je moet een agp kaart hebben ipv pci-express
extra hdd elk heeft zo zijn voorkeur, maxtor diamondmax 10 sata zou ik persoonlijk kiezen, met ncq.
dual layer, tja ik heb altijd pioneer maar ieder zijn keuze. ik zou zeggen GOOGLE eens of lees het forum door!

Verwijderd

Van de "via" site:

"Processor Support AMD Athlon™64, Athlon™64FX & Opteron™ Single/Dual Processor Support
Front Side Bus 800MHz (Upstream & Downstream) HyperTransport Bus Link
Memory Support 64-bit/128-bit Single/Dual Channel DDR memory controller integrated directly into processor
AGP Support AGP4X/8X
Memory Type DDR266/333/400
Max. Memory 4.0GB"

Er past dus geen geen(!) pci videokaart op. Je moet of een nieuw moederbord kopen (wat ik je wel aanraad, een "via" is nou niet echt een topmerk) of tevreden zijn met agp.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Nou lijkt me heel makkelijk en dat is de videokaart logisch met een 5200 is het ook schok schok. Plaats zoals de door jou bovengenoemde videokaart en je kunt er weer voor een lange tijd tegen aan. _/-\o_ En ja let zoals hierboven dus goed op dat het AGP is O-)

[ Voor 13% gewijzigd door MasterMike op 07-10-2005 12:04 ]

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Newcastle cpu is toch socket 939? neem anders een Athlon 3500+ venice core

qua videokaart zit je idd zwaar onder de marge voor zulke spellen.

SvennieG

Verwijderd

Topicstarter
Emos schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:59:
Als ik jou was dan zou ik alleen die videokaart updaten. De rest van je machine heeft toch aardige specs, waar de meeste pc bezitters van smullen. Misschien nog een extra SATA Harde schijf. Kijk eens naar de hitachi schijven die zijn snel hebben veel GB's en zijn stil. Maar dat kan je zelf natuurlijk ook wel ff uitzoeken. Misschien moet je ook ff vertellen wat je met die PC wil gaan doen.
Als brander zou ik de NEC 3540 doen. Goed en niet duur.
Nou, ik dacht ik investeer nu effe...ik ga gamen....maar dit gamen wordt vermoeilijkt door die verrote videokaart...en idd branden.. Welke video kaart voor een budget van +/-250 euro raad je me aan? Ik weet de x800xt 256 mb? maar is die wel goed?? of moet ik toch de 6800 gt 256 mb nemen?

Verwijderd

Topicstarter
pf moet ik dit in de andere topic vragen?

• Emos
He Umbrellaxx, over die videokaart valt veel te twisten. Ook hier is de vraag geldig welke games wil je spelen? Zo zijn er spellen (Doom3) die beter draaien met een Nvidia (open GL) en andere spelen beter met Ati kaarten (FarCry). Vaak is het ook een persoonlijke keuze, omdat de ene persoon gewoon een voorkeur heeft voor een merk. Maar als je dan toch geld uitgeeft dan zou ik voor de ATI X850XT gaan. Als je dan toch Nvidia wilt dan kan je beter een 68OOGT nemen. Ik weet alleen niet of ze beiden in AGP voorkomen. Maar dat heb je zo gevonden op testsites. Misschien moet je ff op tweakers zoeken. Je geheugen van een 1GB is in principe toereikend. De CPU ook. Het is dus echt de videokaart die je moet vervangen. Verder scheelt het ook aardig wat tijd met inladen als je een SATA schijf hebt. Zeker als je on line gamed. Met een SATA ben je altijd als eerste in het level ;-). Om te kijken of je meer geheugen nodig hebt, kan je natuurlijk steekproeven houden door het geheugen gebruik bij de task manager in de gaten te houden. Maar ik betwijfel het of je boven de 800MB uitkomt.

Emos

• Emos
Ik zie dat je die twee kaarten zelf dus ook al in het oog houdt. We schreven dit tegelijkertijd.

Emos

Verwijderd

Topicstarter
ja emos, ik speel battlefield 2 en wil fear spelen etc snap je...dus wat is beter??

• Emos
Ik kan die keus niet voor je maken. Stel je voor dat ik ATI zeg en jij vindt het een k*t kaart dan ben ik het haasje. Snap je? Ik denk dat je met beide kaarten een goede keus maakt. Je moet gewoon even naar Toms hardware toe om een review te lezen. Misshcien dat dat het makkelijker maakt.

Emos

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb ook de ASUS AX800XT PE 256MB GDDR3 :D en hij bevalt prima alle spellen kan ik op 1600x1200 @ 6xAA 16xAF spelen, behalve Doom3 (die moet t met 1280x960 doen...) en F.E.A.R., maar dat komt doordat ik alleen nog de closed betas heb gespeeld, in de officiele zou het betere werken. En het kan ook met mn processor te maken hebben, heb 'maar' een 2400+ (zie voor overige specs PC2 van sig)
kan nix zeggen over nvidia.. want ken niemand met die kaart :), sinds de FX serie heb ik geen Geforce meer aangeraakt :P (en nou niet beginnen met dat de 6 serie stukken beter is :P)

[ Voor 21% gewijzigd door BiG-GuY op 07-10-2005 14:24 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Emos
@BiG-GuY: Ik begin er toch over. De 6X00 is echt wel stukken beter. BETER dan de FX5X00 serie!!!
HAHAHAHAHAHAH LOL ROFL..

Prettig weekend allemaal.

Emos

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Deze bench kan je misschien helpen

beide kaarten zijn in AGP versie te verkrijgen volgens google.
Zoek maar in de pricewatch wat beter bij je budget past

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2299&p=3

een NEC dual layer brandertje is cheap, en bij mij werkt hij ook nog steeds..

de rest lijkt me toereikend

Gr.
Kahm

(en dat gecrap over die FX serie is ecccht off topic)

[ Voor 29% gewijzigd door kahm-jai op 07-10-2005 15:37 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

1028 mb werkgeheugen nice moet dat geen 1024 zijn

Videokaart zou ik gaan voor de gforce 6800GT 256 mb! Ik zelf heb 'maar' een 128 mb 6600GT PCI-E en dat is voor mij al 'n superkaartje. Nvidia heeft snelle ondersteuning van drivers vind ikzelf ook

Als brander zou ik je de: DVD-brander Aopen DUW1608 16x aanraden.

Snelle dvd-brander die goed z'n werk doet en die wordt geleverd met 3 kleuren frontjes.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

umbrella24, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

als je even had gezocht dan had je "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10 gevonden en daar kan je je vraag beter kwijt. Je topic gaat daarom dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.