Toon posts:

Nieuwe videokaart in 2 jaar oude Dell Dimension 8300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2 jaar oude Dell Dimension (eerste en laatste keer dat ik een Dell koop, maar da's een ander verhaal...), met Intel 3.0 HT cpu en een Radeon 9800 Pro. Nu zit ik erover te denken een nieuwe videokaart te kopen (AGP dus...). Zoiets als de Asus Radeon X850 XT. Bijvoorbeeld. (Nog geen idee welke precies: moet nog ff uitzoeken welke de snelste is: je wordt niet goed van al die types tegenwoordig!!!)

Nu vraag ik me echter af om m'n powersupply wel voldoende is... Ik heb geen idee wat de specs van dat ding zijn. Dus ik vroeg me af of hier mensen zijn met een vergelijkbare Dell die ook een nieuwe videokaart hebben aangeschaft. Ik ben toch wel een beetje bang dat de powersupply niet voldoene power heeft! Hoe groot is de kans dat ik extra geld moet gaan uitgeven voor een nieuwe voeding...? (En gaat dat wel in een Dell want die &#^@*#&*computers accepteren niet zomaar alles! Zelfs een nieuwe fan pikt 'ie niet als 'ie niet van Dell is!)

Ik zit overigens nog te twijfelen, hoor, want tja, ik heb dus nog AGP en ik vraag me ook af in hoeverre een X850 XT verschil maakt met mijn cpu t.o.v. de 9800 Pro..

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Radeon X850 XT = 520MHz clock. 16 pipelines.
Radeon 9800 Pro = 380MHz clock. 8 pipelines.

Check deze page eens. X850 XT haalt in die test 6098 punten, de 9800 Pro 2590. Lijkt me behoorlijke winst wel ;) Ook met jouw 3GHz proc moet dat goedkomen.

edit: over je voeding: misschien handig om te zeggen hoeveel output hij geeft? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Remy op 07-10-2005 11:59 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Over de output van m'n voeding: da's dus het probleem: die info kan ik zo gauw niet vinden... :(

Ik zat toevallig NET op de site die jij noemde! Het viel me op dat de X880 XL best nog aardig meekomt! Terwijl die toch al een stuk goedkoper is!

Alhoewel... ik snap niet veel van die prijzen, hoor... Ik zit op de site van hardwaretotaal te kijken en zie dat de X800 Pro 386 kost en de X850 XT 346... De X800 XL kost daar 299 en de X800 XT 438! Dat klopt toch helemaal niet...? Da's toch totaal niet in verhouding? Of komt dat doordat die lui spullen al een tijd geleden hebben ingekocht en de prijs gewoon hoog laten...?

Edit: Ik zie dat de X800 XT al voor 249 te krijgen is...! Pfffffff, dat wordt nog een hele klus om dat allemaal uit te zoeken...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:15 ]

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 11:03

Pimmuz

Roar

Je kunt toch even je kast open maken en op je psu kijken hoeveel WATT hij is?

400WATT minimaal als je een nieuwe kaart aanschaft in de xATI reeks same as Nvidia hoor...

Ik snap best dat je beetje gek word van al die xt gt gto pro xl toestanden :)

Ati had gewoon hoop cores over en die brengen ze nu uit... gt/xl bedoel ik dan

meestal is het pro dan xt en dan xtpe

alleen nu beginnen nvidia en ati de zelfde name te gebruiken heel vervelend maarja ik vind 2modellen altijd nog voldoende helaas denken hun daar anders over

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik las ergens dat als de voeding voor de Radeon 9800 Pro goed is, dat 'ie dan ook goed genoeg moet zijn voor een X850 XT... Klopda...? Dat een 9800 Pro evenveel voeding vraagt als een X8x0? Ik dacht toch echt dat nieuwe kaarten veel meer vermogen vragen...?

Ik kan natuurlijk eerst een kaart kopen en als het niet werkt een voeding, maar ja... als ik die kaart koop is m'n geld echt op...

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Ehm je begrijpt wel dat wij je hier proberen te helpen? :*)

Ik heb zelf een Dimension 4550 en die kast is binnen 5seconden open zonder schroevendraaier en ook weer zo dicht :)

Dus maak die kast even open kijk op die voeding hoeveel WATT hij is en zeg het hier...

9800pro gelijk aan x850xt kwa stroom? dacht het niet...

Moet je even googlen kom je vanzelf een review tegen waar het in staat he

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 16:00
Hoi,

Ik bezit ook een dimension 8300, en ik heb wel ff de moeite genomen om hem te openen, en tot mijn verbazing was het enige getalletje met een W erachter (watt dûh) 170.....

Bij mij zit er wel 'maar' een nvidia fx5200 erin. Jij zult dus wel de upgegrade versie hebben, mijnes is wle ong. even oud.

Ik ben niet echt tevreden meer over die vidoekaart, maar heb het geld niet om ene nieuwe te kopen. En nu moet er wellicht ook nog een nieuwe voeding bij :(

Ik hoop dat je hieraan wat hebt, maar je moet voor de zekerheid toch nog ff kijken bij jezelf. Bij mij zat de stucker iig op ene rotte plek. (half verscholen achter de casefan)

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

170watt in een 8300?

damn dat lijkt me sterk ik ga nu zelf even bij mijn 4450 kijken :)

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 16:00
Ja, het lijkt mij ook sterk, maar meer kan ik er niet van maken! Door die casefan kan ik ook niet de aparte waarden zien van de verschillende voltages!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

250WATT heb ik erin zitten :)

maar die 170 bij jullie kan best hoor dit is een zwaarder systeem als de default 8300

Verwijderd

Topicstarter
juaNto schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:25:
Ehm je begrijpt wel dat wij je hier proberen te helpen? :*)
Tuurlijk, tuurlijk! ;)

Die Dell-kast gaat op zich heel makkelijk open, alleen de computer staat op en lastig plekje. In ieder geval, ik heb 'm geopend en er staat op DC Output: 250W. Exact hetzelfde als bij juaNto. En inderdaad, Aenarion, die sticker zit op een rotplek. ;)

Maar ja, dat betekent dus... een nieuwe voeding! Da's balen, want dat wordt net zo ongeveer het prijsverschil tussen een X800 XT en een X850 XT PE... :( Nu moet ik dus een mindere kaart kopen omdat ik zo'n waardeloze Dell heb (ja, ik ben er niet tevreden over: je kan eigenlijk niets doen in het BIOS, een nieuwe cpu-fan MOET van Dell zijn anders krijg je foutmeldingen, en het ding maakt een pokkeherrie. Om maar wat te noemen. Maar dat terzijde..). En je zal zien dat de Dell-zooi her en der weer vreemde dingetjes of stekkertjes heeft waardoor een en ander niet aan die voeding wil hangen...

Nou, dat wordt dus tevens zoeken naar een nieuwe voeding. Voordeel: ik kan een stille kopen, scheelt weer wat Dell-herrie...

EDIT:
Tja, het wordt eigenlijk off-topic, maar het is hier toch wel op z'n plaats op dit moment in de discussie (omdat het hier gaat over voedingen die speciaal voor nieuwe videokaarten worden gekocht!).
Ik vond deze site: http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/dellconverter.html , waar dus staat dat je niet zomaar een standaardvoeding in een Dell kunt gooien!!! Gelukkig wel in een 8300 (om compleet te zijn: wel in de Dell Dimension 4300, 4400, 4700, 8200, 8300, OptiPlex GX 400), maar in alle andere Dell-computers schijn je dus echt een Dell-voeding te moeten plaatsen! 't Is maar even dat jullie het weten... Dat bedoel ik nou met flut-Dell...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 21:01 ]

Pagina: 1