Toon posts:

Foto invoegen in Word via een commandbutton in document

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de code die ik kan geven aan een command button in Word dat het volgende doet:

de gebruiker een foto laat selecteren
deze foto aanpassen aan een bepaald formaat
en deze foto plaatsen in het document.

maw

als de gebruiker op de button klikt zou er een browserschermpje moeten komen waar de gebruiker de locatie en bestand kan aanklikken.
deze foto zou dan automatisch geplaatst dienen te worden in het document.

Ik weet niet of dat dit uberhaupt mogelijk is wellicht dat een van jullie het weet ?

BVD

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dag Marc Hamers,

Allereerst, welkom op GOT :)

GOT is echter geen uitwisselingsforum voor kant en klare scripts en macro's. Daar zijn andere sites beter geschikt voor.

We verwachten hier veel van de zelfwerkzaamheid. In dit geval zou dat betekenen dat je bedenkt hoe zo'n macro er uit zou kunnen zien, wat samples bekijkt, een macro opneemt in Word en probeert te begrijpen cq aan te passen. Als je daar vragen bij hebt open dan dan gerust een topic, maar houd goed voor ogen dat hier mensen met plezier met je mee willen denken, maar niet vóór je willen denken. :)

En on topic:
En ja, e.e.a. kan redelijk makkelijk. Word-vba kan gebruik maken van de fileopen dialoog waarmee je een bestand kunt ophalen. Vervolgens plaats je het plaatje in het document en resize je het, terwijl je de macrorecorder mee laat draaien om de code automatisch voor je op te laten nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Lustucru op 07-10-2005 11:55 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland