Toon posts:

Vraagje over compatibiliteit van USB 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik een UTFS naar mijn hoofd geslingerd krijg heb ik de volgende topics (en andere) al even doorgelezen. Ook op google kon ik niet duidelijk een antwoord op mijn vraag krijgen.

http://gathering.tweakers...s/703297///usb%2Cverschil
http://gathering.tweakers...s/929682///usb%2Cverschil

De vraag is, zijn er usb-devices die NIET werken op de 1.0/1.1 poorten? Ik zit dus met een product waar in het groot 2.0 opstaat. Betekend dit dat deze alleen zal werken op 2.0 of dat deze compatible is voor 2.0?

Dus is 2.0 alleen sneller dan 1.0/1.1 of heeft het ook daadwerkelijk een betere productondersteuning?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2.0 is sneller, én het is backwards compatible.

Dus 2.0 producten kunnen op een 1.0/1.1 poort werken (of een 1.0/1.1-app op een 2.0-poort), alleen zijn ze dan langzamer (wat in sommige gevallen niet aan te raden is) :)

Voorzover ik weet zijn er geen 2.0 producten die niet backwards compatible zijn met 1.0/1.1 (correct me if I'm wrong, though :) )

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 07-10-2005 11:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ligt eraan wat voor apparaat sommige hebben gewoon de bandbreedte van 2.0 nodig.
Zoals tvkaartje werkt alleen maar met 2.0 en een muis werkt bijv makkelijk met 1.1

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Een USB 2.0 TV-kaartje zal allicht niet werken op USB 1.1 nee en zeker niet als die inderdaad veel andbreedte nodig heeft.
Een USB 2.0 harde schijf behuizing zal wel werken op USB 1.1, maar een minder hoge datadoorvoer hebben waar door het werken met een externe harde schijf enigszins irritant langzaam wordt.

Verwijderd

Bij mijn wete is usb 1.0 alleen trager dan usb 2.0 Je kunt gerust een usb 2.0 apparaat op een usb 1.0 poort zetten, alleen zal het misschien trager werken (zeker bij externe hdd's) Bij camera's enz mag het bij mijn wete niet uitmaken als je een 2.0 apparaat op 1.0 zet (de kans is klein dat de cam niet gezien wordt) Ik heb zelf gekloot gehad met een externe hdd: die werkte wel op usb 2.0 maar onmogelijk op 1.0 , dus mag niks uitmaken. Usb 2.0 is alleen sneller dan usb 1.0 bij mij wete. Ik d8 dat het ook iets te maken kon hebben met stroom toevoer maar dat kan ik ook verkeerd hebben.

hoop dat dit een antwoord op je vraag is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
USB 2.0 apparaten op 1.0 kan soms problemen opleveren (als ik mijn USB 2.0 USB stick in een SiS730S USB 1.0 moederbord druk wordt Win98SE blauw :X). SiS had in die tijd nog USB 1.0, terwijl VIA en Intel toen allang met USB 1.1 werkten.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Ook de Sweex 1.3mpixel webcam (:X) en bepaalde Lexmark inkjetjes (Z-series) werken alleen maar probleemloos op USB 2.0... Dit zijn tot nu toe de enige producten waarmee ik 1.1 <-> 2.0 gerelateerde problemen heb gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door JHMvP op 07-10-2005 12:03 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht is het nuttig om even te posten om wat voor apparaat het gaat. Want zonder die gegevens blijft het bij speculeren en opsommen van apparaten die niet perfect werken op USB 1.1.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

noem je ook een product op he....sweex :) tot nu toe heb ik zelf alleen maar problemen gehad met sweex :)

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Tsja, ik zei toch ook :X

[Off-topic AAN]
Heb ooit eens een Sweex draadloos toetenbord in woede op m'n knie in tweeen gebroken. Deed geeneens pijn. Dat was met een IBM-toetsenbord 16 jaar geleden wel anders! (tien dagen mank!)
[Off-topic UIT]

Maarreh, het komt voor de TS hierop neer dat 1.0, 1.1 en 2.0 apparaten op een 2.0-poort prima werkt maar dat 2.0-apparaten op 1.0 en 1.1 poorten nog wel eens problemen opleveren.

USB-poorten zijn wél backwards compatible, apparaten niet altijd.

[ Voor 30% gewijzigd door JHMvP op 07-10-2005 12:20 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in dit geval om een dentex apparaat dat rontgenfoto's moet gaan maken, zie het dus als een soort digitale camera; ik denk overigens (gezien de minimale systeemeisen en een paralel alternatief van dit apparaat) dat hij gewoon compatible is op een 1.0 aansluiting. Echter hoopte ik dat het helemaal niet uit zou maken, en dat doet het dus wel... (kan me 400 euro schelen)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:31:
Het gaat in dit geval om een dentex apparaat dat rontgenfoto's moet gaan maken, zie het dus als een soort digitale camera; ik denk overigens (gezien de minimale systeemeisen en een paralel alternatief van dit apparaat) dat hij gewoon compatible is op een 1.0 aansluiting. Echter hoopte ik dat het helemaal niet uit zou maken, en dat doet het dus wel... (kan me 400 euro schelen)
Wat is er moeilijk aan een USB 2.0 kaartje plaatsen? Of mag je zelf niet aan die pc zitten...

There is no place like ::1

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:31:
Mja, kan me niet voorstellen dat dat ding persé de bandbreedte van USB 2.0 vereist. En dat is vogens mij de enige reden waarom zommige apparaten niet compatible zijn met 1.1.

Maareh, het klinkt als profi apparatuur, voor een profi toepassing, dan lijkt het me dat je daar ook wel profi support op kan krijgen. Oftewel, neem contact op met de producent/leverancier :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1