Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fan guard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn side panel heb ik vervangen door een plexi glas window.. nu heb ik een fanhole gemaakt in die window maar wat moet ik als "afdichting" van die fanhole hebbe?? ik wil natuurlijk niet dat alle stof word aangezogen.. een fanguard?? ik zat te denken aan van dat kippengaas ofzo.. iemand suggesties??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 10:46 ]

Verwijderd

nou kippengaas ziet er natuurlijk niet uit.. en helpt ook niet tegen stof.

Fanguards kun je gewoon kopen, en doen precies wat je zou denken: schermen dat gat af zodat je er geen vinger(achtige) objecten in kunt kwijtraken.

Tegen stof zal je toch op zoek moeten naar een stoffilter, of iets zelf in elkaar knutselen met een nijlonkaus ofzo

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 10:31
verkeerd gelezen of je hebt het gewijzigd

(maare wat heb je zelf gezocht, ik ziet echt inzet van jou kant.)

[ Voor 120% gewijzigd door Monsie op 07-10-2005 10:50 ]

Sign here please

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Er zijn ook fanguards met ingebouwd stoffiltertje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.selwyn.co.uk/images/Products/computers/mid/CableFan0020b_mid.jpg

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:28
vraag me af of er dan wel nog veel lucht doorgezogen wordt door de fan?
iemand die daar ervaring mee heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
is zoiets ook goed: http://www.crazypc.com/im...guards/80mmgoldfgfull.jpg

er kan overigens wel veel stof doorheen komen vergeleken met mijn "oude side panel"

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SwornEnemy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:53:
Nee, ze maken deze filters zodat een fan totaal geen lucht meer verplaatst :P
Dat zal wel meevallen hoor. Bovendien is het natuurlijk het één of het ander :)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:55:
is zoiets ook goed: http://www.crazypc.com/im...guards/80mmgoldfgfull.jpg

er kan overigens wel veel stof doorheen komen vergeleken met mijn "oude side panel"
Dat is alleen een fanguard die toevallig op een vloerbedekking ligt.
Deze is alleen bedoeld om te voorkomen dat er kabels (of vingers) tegen de vinnen van de fan komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Rone op 07-10-2005 10:56 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

SwornEnemy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:53:
Ik heb zelf zo'n fan guard die op de Chieftec kasten zitten. Veel van die dunne gaatjes. Helpt goed tegen stof en blaast ook nog best redelijk maar maakt wel meer herrie. Ik kan iig elke dag een laag stof van die guard halen.

Deze is dat:

Afbeeldingslocatie: http://www.thors-hardware.net/new_page/tests/allgem/chieftec_bx2/chieftec-bx2_004.jpg

Maar ik weet niet of je die ook op een gewone fan kan aansluiten zonder dat klik systeem? Want hier klik je de fan zo in.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Je zou ook kunnen kijken naar iets in de zin van dit: linkje
is als ik het goed heb gemaakt van rvs. en is allerlij soorten te krijgen

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

TommyGun schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf zo'n fan guard die op de Chieftec kasten zitten. Veel van die dunne gaatjes. Helpt goed tegen stof en blaast ook nog best redelijk maar maakt wel meer herrie. Ik kan iig elke dag een laag stof van die guard halen.

Deze is dat:

[afbeelding]

Maar ik weet niet of je die ook op een gewone fan kan aansluiten zonder dat klik systeem? Want hier klik je de fan zo in.
ik zie lees: herrie = veel CFM

veel CFM = veel stof.

ja maar er komt nog steeds een flinke bak stof doorheen. bij ons kan je er ook zo een laag afvegen, maar in de kast is het nog veel erger ;)

gewoon een nylonkous nemen oid. en anders zijn er ook alu filters (voor in de wasmachine)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

De voor de hand liggende keuze: een stoffilter (dus niet de stofzak) van een stofzuiger. Aangezien het hun core-bussiness is, denk ik dat die er wel goed over nagedacht hebben.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 15:10

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Er is hier al eens een topic over geweest, alleen was die voor een chieftec kast. Mits enige aanpassing moet dat ook wel te maken zijn voor een andere kast.

Linkje: [rml][ CM] Stoffilter How-To[/rml]

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Pagina: 1