Toon posts:

[DNS] geen dns op 1 pc in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een thuisnetwerkje achter een edimax router achter chello. Nu kunnen alle pc's prima het internet op, alleen op 1 pc lijkt het of ik geen dns kan resolven.

Als ik een ip van een bekende site intyp is er geen probleem, remote administrator werkt ook, intern kan ik bij heel het netwerk. Probleem met surfen, mail en msn enzo, eigenlijk alles waar een dns aan te pas komt werkt niet, vandaar dat ik vermoed dat het daaraan ligt.

Maar het rare is dat alle andere pc's het wel gewoon doen, de dns server is gewoon online, ik kan hem ook pingen. Verder regelt die edimax alles vis dhcp, dus we hebben ook allemaal dezelfde gateway, dns etc toegewezen gekregen.

Enige verschil is dat die ene pc op xp werkt en de rest op 98, dat er 2 netwerkkaarten inzitten, waarvan 1 uitgeschakeld en niet gebruikt en een vpn adapter aanwezig is. Ik heb dit al eens allemaal aan en uit gehad, zonder resultaat.

Verder ontstond dit probleem gisteren ineens toen de pc aan werd gezet, er is verder niets met die pc gebeurd, niets geinstalleerd oid.

iemand ideeen?

edit:
ondertussen heb ik via een ra verbinding het ip van mijn vpn server resolved, die gebruikt om m'n vpn te initieren, waarvia ik nu werk. Een schrale tijelijke oplossing, maar het werkt ff

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 10:42 ]

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Kun je eens een ipconfig /all posten van de niet werkende pc en van een wel werkende?

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ping www.tweakers.net en ping 213.239.154.35. wat zijn hier de resultaten van?