Mijn probleem: Ik heb een table met records, als op een record wordt geklikt worden de details getoond. Hier kan de gebruiker het record wijzigen. Tevens kan hij naar het eerste, vorige, volgende of laatste record, dit werkt ook:
Nu wil ik eigenlijk dat de gebruiker wordt gevraagd of hij de wijzigingen op wil slaan. Het probleem is dat het windowresult (yes of no) alleen clientside in jscript bekend is, logisch. Ik heb gegoogled en kwam hier uit. Prima site, maar daar wordt alleen het window getoond en niets opgeslagen.
Ik had reeds de volgende jscriptcode gemaakt:
Dit kan ik wel laten toevoegen aan de client jscript code met registerstartupscript, maar het probleem is dat dan Response.Redirect niet moet worden aangeroepen.
Aangezien sommigen wel weten dat ik iets te snel loop te kloten, vraag ik nu alvast jullie help, voordat mijn code weer een chaos wordt
. Oplossing die ik in gedachten had is om de response.redirect weg te halen en bij de else-tak in de jscript code de code neer te zetten om naar het vorige / volgende / ... / record te gaan.
Dit wordt echter geen mooie oplossing. Als de gebruiker dan op vorige klikt en wil opslaan, zal het window gerefresht worden op het huidge window en zal het record worden opgeslagen. Echter, dan zal ik weer servercode moeten schrijven die het window opnieuw refresht en naar het vorige/volgende /.. record gaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| try
{
DataRow[] drc = table.Select("Issue_nr = '"+issueID+"'");
DataRow dr = drc[0];
string recID = dr["rec_id"].ToString();
Response.Redirect("IssueDetail.aspx?issueID="+issueID+"&recID="+recID);
}
catch
{
ShowMessage("Er is geen vorig issue gevonden!");
} |
Nu wil ik eigenlijk dat de gebruiker wordt gevraagd of hij de wijzigingen op wil slaan. Het probleem is dat het windowresult (yes of no) alleen clientside in jscript bekend is, logisch. Ik heb gegoogled en kwam hier uit. Prima site, maar daar wordt alleen het window getoond en niets opgeslagen.
Ik had reeds de volgende jscriptcode gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
| var WinSettings ="dialogWidth:250px;dialogHeight:250px;,status=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no"
arg=window.showModalDialog("ModalForm.aspx", null, WinSettings)"
if (arg==\"Yes\")
{
window.location=\"IssueDetail.aspx?issueID="+Session["IssueID"].ToString()+"&recID="+Session["RecID"].ToString()+"&SaveChanges=true\"";
} |
Dit kan ik wel laten toevoegen aan de client jscript code met registerstartupscript, maar het probleem is dat dan Response.Redirect niet moet worden aangeroepen.
Aangezien sommigen wel weten dat ik iets te snel loop te kloten, vraag ik nu alvast jullie help, voordat mijn code weer een chaos wordt
Dit wordt echter geen mooie oplossing. Als de gebruiker dan op vorige klikt en wil opslaan, zal het window gerefresht worden op het huidge window en zal het record worden opgeslagen. Echter, dan zal ik weer servercode moeten schrijven die het window opnieuw refresht en naar het vorige/volgende /.. record gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 10:28 ]