Raar internet probleem Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• naartem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-02 11:21
Ik heb nu al 1,5 maand een raar probleem met mijn internet verbinding. Ik heb geen ide hoe het opgelost kan worden evenals de provider Chello (Upc).
Wat er gebeurd is dat mijn verbinding willekeurig wegvalt, de ene keer 's avonds de andere keer in de middag een uurtje etc.. Nu valt niet de hele verbinding weg want ik kan bijvoorbeeld gewoon nog gebruik maken van andere programma's zoals bijvoorbeeld Skype, en online Gamen (CounterStrike) kan ook gewoon nog. Het is dus zo dat ik geen internet pagina''s meer kan opvragen, kan emailen, ftp-en en meer doe ik niet :P
Om het nog wat vreemder te maken kan ik pagina's die ik, voordat de verbinding wegvalt, opvraag nog wel kan benaderen. Deze worden dan niet uit de cache van mijn computer gehaald. (getest bijvoorbeeld met Gmail en NU.nl , die gewoon refreshen met nieuwe content).
Echter is het meestal ook zo dat na een tijdje deze pagina's ook niet meer te benaderen zijn. Ik moet nog even benadrukken dat dit alles willekeurig gebeurd, dus niet op vaste tijdstippen en de duur ervan is ook willekeurig. Tevens is het niet alleen op mijn computer. Ik heb thuis 3 computers + een PocketPC waarop de verbinding overal weg is als er zo''n "storing" (om het zo maar even te noemen) plaatsvindt.

Nou heb ik hierover al vaak contact gehad met Chello. Zij geven iedere keer mijn router de schult. (De router die blokkeerd dan op willekeurige tijdstippen de toegang) Ik heb een aantal keer tijdens de "storing" de router er tussen uitgehaald, maar ook zonder de router had ik nog geen verbinding.
Hierop gaf Chello als antwoord dat de router zijn configuratie dan opslaat op je PC waardoor je zonder de router alsnog geen verbinding hebt. Dit lijkt mij vreemd aangezien ik dit ook weer met meerdere PC''s getest heb.

Het lijkt een beetje op een proxyserver, maar goed die staat ook niet aan op al mijn PC's.
Maar goed, ik heb dus nu nog steeds geen oplossen en elke dag problemen. Hopelijk weet iemand hier een oplossing.
Het is trouwens een US Robotics router/accespoint (http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-8054&loc=bene)
En ik heb op een aantal pc dus ook Wifi.
:'(

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Het lijkt alsof je op moment geen DNS-server kan bereiken. Dit omdat je nog wel pagina's kan bereiken die je kort daarvoor hebt opgevraagd, deze staan dan in de DNS cache. Controleer tijdens een storing eens of in ipconfig nog DNS servers staan ingevuld en zo ja of je deze op dat moment kunt pingen.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:22

GVR

Een router die zijn configuratie op de pc opslaat?

• naartem
cowgirl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:09:
Het lijkt alsof je op moment geen DNS-server kan bereiken. Dit omdat je nog wel pagina's kan bereiken die je kort daarvoor hebt opgevraagd, deze staan dan in de DNS cache. Controleer tijdens een storing eens of in ipconfig nog DNS servers staan ingevuld en zo ja of je deze op dat moment kunt pingen.
Ik weet wel dat ik zowiezo(?) niet kan pingen, dus ik denk ook niet naar die DNS Servers, maar dat ga ik proberen zodra ik thuis ben. Als dit het geval is, ligt dat probleem bij mij of bij chello?
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:16:
Een router die zijn configuratie op de pc opslaat?
Vond ik ook maar een raar verhaald :/

[ Voor 4% gewijzigd door naartem op 07-10-2005 10:22 ]

• cowgirl
naartem schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:21:
[...]
Ik weet wel dat ik zowiezo(?) niet kan pingen, dus ik denk ook niet naar die DNS Servers. Als dit het geval is, ligt dat probleem bij mij of bij chello?
Dat ligt eraan. Als je nog wel DNS servers hebt staan als je met ipconfig kijkt en je kan ze ook niet pingen op ip-adres zou het heel goed een probleem bij Chello kunnen zijn, maar het sluit een probleem bij jou nog niet uit.
Als je ze op ip-adres wel kunt pingen denk ik in eerste instantie aan een probleem bij jou.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik weet dat het niet helemaal sport met jouw probleem, maar ik heb diverse problemen met een USR router (ook inc wireless) tot alle tevredenheid opgelost met de laatste firmware.

Je verhaal doet vermoeden dat het daar niet aan ligt, maar wellicht een poging waard?

De USR router bemoeit zich overigens niet met je PC instellingen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• naartem
cowgirl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:26:
[...]

Dat ligt eraan. Als je nog wel DNS servers hebt staan als je met ipconfig kijkt en je kan ze ook niet pingen op ip-adres zou het heel goed een probleem bij Chello kunnen zijn, maar het sluit een probleem bij jou nog niet uit.
Als je ze op ip-adres wel kunt pingen denk ik in eerste instantie aan een probleem bij jou.
Ze kunnen wel pingen naar mij, ik niet naar hun (dat had ik al een keertje geprobeerd), dan zou het dus een probleem met de router zijn lijkt mij? Maar als die er tussenuit is is het alsnog hetzelfde probleem...

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 16:25
Ik heb ook eens soortgelijke problemen gehad, en toen heb ik de ip-adressen van de DNS server er hard in gezet (dus met vaste ipadressen voor elke computer, inclusief DNS, geen DHCP dus). Zo uit mijn hoofd heb ik 212.142.28.67 en .68 gebruikt als DNS server (moet je ff checken), dus niet het IPadres van je router gebruiken.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• cowgirl
Ping je dan op naam of op ip? De opmerking hierboven is ook een idee, ik neem tenminste aan dat je router DHCP doet voor je netwerk? Dan zou er daar iets in kunnen zitten wat met een update verholpen is.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb dezelfde problemen gehad met Chello.
Als ik m'n PC direct aan het modem hing waren de problemen opgelost. Dit zou doen vermoeden dat de router niet goed is, maar door het andere MAC-adres vande PC kwam ik ook op een heel ander subnet met andere DNS-servers terecht.
Nadat ik zo lang met de PC direct aan internet had gehangen dat het DHCP-lease van de router was verlopen heb ik het modem er weer tussen gedaan en voila, problemen verholpen.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• naartem
Ik heb (naar mijn ide) de laatste firmware...

Ik ping op ip adres

Misschien dat ik dan voor mijn netwerk dus de dhcp moet veranderen. Dus dat ik dan de netwerk adressen (ip/dns) hard in de pc''s moet zetten. Maar is het ook slim als ik dit dan ook doen voor mijn verbinding naar buiten met chello? Mijn ip adres is dan wel dynamisch maar veranderd bijna nooit bij chello..

...bedankt trouwens voor alle reacties! _/-\o_

• funk-e
  • Laatst online: 11-01 17:06
Ik heb dus precies hetzelfde probleem........gehad.

Precies hoe jij het omschrijft, en ik vond het vooral gek dat ik de laatst bezochte sites wel kon bekijken en refreshen. MSN, slsk en andere programma's hadden ook gewoon verbinding. Bij mij was het dus ook soms ineens over en kon ik weer gewoon internetten.

Ik had samen met een huisgenoot een gedeelde verbinding via een router. Ik heb nu de router er tussen weggehaald en alle problemen zijn nu over. Maar mijn huisgenoot heeft dus geen internet meer :P (maar hij verhuisd toch binnenkort)

Ik heb destijds echt alles geprobeerd: andere router, andere instellingen maar niets mocht baten. Chello helpdesk kon me ook niet helpen. Een heel vreemd probleem...

...less is more

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

wat omslachtig allemaal.
Als ik jou was zou ik proberen om te kunnen uitsluiten of het daadwerkelijk wel aan je router ligt.
Zodra er storing is even rechtstreeks aan de modem koppelen om te zien of je dan wel internet hebt en pagina's op kan vragen.
Als het dan wel lukt ligt het aan de router lukt het niet heb je 2 opties.
Je pc is niet goed geconfigureerd of chello heeft een probleem.
Die eerste kan je zelf uitsluiten door bijvoorbeeld een cleane pc te gebruiken (schone installatie)
En als het probleem dan nog bestaat gewoon bellen met chello want dan werkt de standaard opzet van chello zelf niet.
Maar dan heb je in ieder geval alles van jouw kant gedaan om aan te tonen dat het probleem niet bij jou ligt.

funk-e was me voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin van Cleef op 07-10-2005 10:42 ]

computer voor alle werkzaamheden

• Vunzz
naartem schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:40:
Mijn ip adres is dan wel dynamisch maar veranderd bijna nooit bij chello..
Probeer eens de DHCP-lease te laten verlopen. Hogst waarschijnlijk kom je daarna in en ander subnet en zijn je problemen verholpen.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• naartem
Vunzz schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:41:
[...]

Probeer eens de DHCP-lease te laten verlopen. Hogst waarschijnlijk kom je daarna in en ander subnet en zijn je problemen verholpen.
Zijn er snellere manieren om je DHCP-Lease te laten verlopen?
Kan ik bijvoorbeeld deze lease ook laten verlopen door de router een ander mac adres te geven en me dan opnieuw aan te melden bij chello (dus daar ook het mac adres te veranderen).
Edwin van Cleef schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:41:
wat omslachtig allemaal.
Als ik jou was zou ik proberen om te kunnen uitsluiten of het daadwerkelijk wel aan je router ligt.
Zodra er storing is even rechtstreeks aan de modem koppelen om te zien of je dan wel internet hebt en pagina's op kan vragen.
[knip]
Dat heb ik al gebrobeerd maar dan is de "storing" er nog steeds...

[ Voor 8% gewijzigd door naartem op 07-10-2005 10:49 ]

• s441558
Je moet je dynamische ip-adres naar chello iig niet veranderen. Dan ligt zeker om de zoveel tijd de verbinding eruit. Maar binnen je eigen netwerk, zou je er voor kunnen kiezen om vaste ipadressen te gebruiken met bij de DNS gegevens, de gegevens van de DNS server van chello. Maar als je perse dynamische ipadressen wil gebruiken in je eigen netwerk, zou je bovenstaande eens kunnen proberen (DHCP lease laten verlopen dus).

Ik weet niet of het werkt, maar je kan in je router vaak release/renew doen. In mijn router staat dat bij de status van de verbinding met het internet. Maar weet niet zeker of dit ook je DNS veranderd.

[ Voor 24% gewijzigd door s441558 op 07-10-2005 10:55 ]

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
had ook zoiets, heb toen handmatig DNS server adressen in mijn router gezet. (btw niet die van chello) sindsdien geen probleem meer gehad.

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Vunzz
naartem schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:48:
Zijn er snellere manieren om je DHCP-Lease te laten verlopen?
Kan ik bijvoorbeeld deze lease ook laten verlopen door de router een ander mac adres te geven en me dan opnieuw aan te melden bij chello (dus daar ook het mac adres te veranderen).
Alhoewel het clonen van MAC-adressen een beetje een vieze oplossinbg is, werkt het wel.

• naartem
Nono_home schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:52:
had ook zoiets, heb toen handmatig DNS server adressen in mijn router gezet. (btw niet die van chello) sindsdien geen probleem meer gehad.
Maar hoe verklaard dit het dan dat als ik rechtstreeks verbonden zit met Chello (dus zonder router) dat ik dan nog steeds die storing heb?

• s441558
Nono_home schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:52:
Dat is ook een oplossing en het hoeft idd niet perse die van chello te zijn. Maar bij mij werken die van chello prima. (212.142.28.67 en .68)

• s441558
naartem schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:55:
[...]

Maar hoe verklaard dit het dan dat als ik rechtstreeks verbonden zit met Chello (dus zonder router) dat ik dan nog steeds die storing heb?
Misschien omdat jou PC weer de gegevens van jou router krijgt. Jou PC vraagt via DHCP namelijk de DNS server gegevens op van je router, en die verwijst weer naar wat jij van chello dynamisch hebt gekregen. Als jij je router er tussen uit haalt, onthoud hij dat misschien nog, of krijg je rechtstreeks ook dezelfde DNS server toegewezen (Tot zo ver mijn theorie, het kan totale onzin zijn, maar dit is wat in mij op komt). Daarom is het verstandig om eens een andere "vaste" DNS server in te geven, ofwel in de PC's of in de router.

[ Voor 15% gewijzigd door s441558 op 07-10-2005 11:01 ]

• naartem
Het lijkt erop dat meerdere mensen hier problemen mee ondervinden:
Chello Problemen

Door de populairiteit van het forum en daarme het grote aanbod van topics kwam ik dit topic pas net tegen.

[ Voor 50% gewijzigd door naartem op 07-10-2005 11:15 ]

• s441558
Inderdaad, en ook daar wordt het toegeschreven aan DNS problemen. Oplossing: de DNS server veranderen. Wellicht is het handig om aan te geven welke DNS server je nu gebruikt. Dan weet iedereen iig dat die het momenteel niet lekker doet.

[ Voor 40% gewijzigd door s441558 op 07-10-2005 11:19 ]

• naartem
s441558 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:18:
Inderdaad, en ook daar wordt het toegeschreven aan DNS problemen. Oplossing: de DNS server veranderen. Wellicht is het handig om aan te geven welke DNS server je nu gebruikt. Dan weet iedereen iig dat die het momenteel niet lekker doet.
Klopt, ik ben nu op m'n werk, dus zal vanavond gaan kijken welke dns server ik nu gebruik en of het probleem oplost.

• MousieB
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Misschien is dit wat.. http://www.windowsitlibrary.com/Content/121/01/1.html

Je zou eventueel ook hier kunnen kijken, misschien staat er wat tussen: http://www.cs.columbia.edu/~hgs/internet/

[ Voor 55% gewijzigd door MousieB op 07-10-2005 11:41 ]

Knowing how to look for information is becoming a valuable talent fast. Some say it is even more valuable than the information itself...

• naartem
Nou het is inmiddels gelukt.
Kreeg weer zo''n storing en heb toen de DNS server(s) veranderd naar: 212.142.28.67 en .68.
Hierna werkte alles gewoon weer.
Ik ga vanavond maar eens bellen naar Chello waarom ze mij met een slechte DNS server verbinden, waarom de klantenservice al 1,5 maand geen oplossing hiervoor wist en ik het via deze weg heb moeten oplossen 8)7 (ze hebben zelfs het beroemde format-c verhaal aan mij geadviseerd :r ).

In ieder geval bedankt voor alle oplossingen! _/-\o_
:*)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

naartem schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:33:
Nou het is inmiddels gelukt.
....

Ik ga vanavond maar eens bellen naar Chello waarom ze mij met een slechte DNS server verbinden, waarom de klantenservice al 1,5 maand geen oplossing hiervoor wist en ik het via deze weg heb moeten oplossen 8)7
:*)
1 Het koste hier ook 20 posts voordat iemand eindleijk met de goede oplossing kwam. :)
2 Ik snap niet waarom je zelf zou pijningen door een intelligent gesprek met een helpdesk aan te willen gaan waarin je geen concrete vraag hebt. Wellicht een mailtje, maar geen telefoongesprek op vrijdag maandag avond 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 11-10-2005 09:14 . Reden: oops ja, maandag. ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
Wist je dat met die router die jij hebt, de USR 8054, er echt heel veel problemen zijn? Je moet hier maar eens op GoT kijken, is een heel topic aan gewijd.

US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

Have phun. ;)

Het komt er dus op neer dat je terug moet flashen naar firmware 4,xzoveel en dan werkt het weer.

Ik weet het niet zeker, maar het kan dus echt aan je router liggen (kan niet bij jouw thuis kijken natuurlijk), maar ik heb ervaring met deze router dat hij met de verkeerde en nieuwste firmware) kuren gaat vertonen, zoals het wegvallen van de (wireless) verbinding.

• naartem
leuk_he schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:54:
[...]

1 Het koste hier ook 20 posts voordat iemand eindleijk met de goede oplossing kwam. :)
2 Ik snap niet waarom je zelf zou pijningen door een intelligent gesprek met een helpdesk aan te willen gaan waarin je geen concrete vraag hebt. Wellicht een mailtje, maar geen telefoongesprek op vrijdag avond.[afbeelding]
Direct bij de eerste reply wist ik al dat het om de DNS ging hè ;) (kon het alleen niet testen, was aan het werk en dus niet thuis)
Ik ga idd niet bellen, maar schrijf natuurlijk wel een klachtenbrief, want ik wil korting :P enne...volgensmij is het vandaag niet vrijdag maar maandag 8)7 :9
Bedankt! Wist ik niet, ik heb er verder geen problemen mee...geen wegval oid. Alleen dus nu een DNS probleem, maar dat lijkt meer aan de DNS server te liggen dan aan de router.

[ Voor 17% gewijzigd door naartem op 10-10-2005 23:30 ]

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 22:06
Hier ook regelmatig uitval van chello. Herken de beschrijving van de topicstarter (bepaalde websites doen het nog maar nieuw opgestarte niet)

Al ongeveer 2 weken last van. Als dit zo door gaat is het exit chello. :(

[ Voor 22% gewijzigd door cc12 op 21-10-2005 00:05 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 18:50

TommyGun

Stik er maar in!

Heb hetzelfde hier al enkele weken. Gebruik dus ook al enkele weken DNS servers.

Werkt goed :)

Echter wel xxx.66 en 67 ipv 67 en 68

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:30

defiant

Moderator General Chat
Een famillielid van mij had ook chello, en had precies dezelfde problemen. Verbinding viel weg zonder oorzaak, en hij gebruikte geen router. Monteurs waren al meerdere malen geweest (modem/kabels vervangen), ook zijn er eindeloze gesprekken geweest met chello, het mocht niet baten. (overigens valt er wel wat op te merken over de kundigheid van de monteurs, 1 monteur beloofde direct in de rest van de flat kabels na te kijken, maar reed gewoon weg zonder iets te checken).

Uiteindelijk heeft hij chello maar opgezegd, omdat hij geen uitzicht had op een blijvende oplossing.

edit:dit was overigens in apeldoorn, waar chello met regelmaat problemen heeft, wat ook meerdere malen de krant heeft gehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 21-10-2005 02:17 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1