[XP] Kan iconen op bureaublad niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een vreemd probleem. Ik heb een aantal mappen en iconen dat een beetje overbodig is en ik wil verwijderen. Als ik ze simpelweg met behulp van shift-del verwijder, dan zijn ze weg, maar als ik mijn computer opnieuw opstart, dan staan de betreffende iconen en mappen weer keurig netjes op hun oude plaats.

Ik heb de computer al gecontroleerd op spyware e.d.. Ook heb ik een up to date virusscanner en het lijkt me dus niet dat er een of ander kwaadaardig stukje software op mijn computer rondstruint.

Is dit probleem bij iemand hier bekend? Weet iemand misschien hier een oplossing voor? Ik ben begin er zo langzamerhand een beetje zat van te worden; mijn bureaublad wordt een steeds grotere puinzooi :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe heten die mappen en iconen, of gebeurt het ook met nieuwe iconen en mappen? :)

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:58:
Hoe heten die mappen en iconen, of gebeurt het ook met nieuwe iconen en mappen? :)
Het zijn in ieder geval niet de vaste mappen van Windows, zoals mijn documenten en deze computer, als je dat bedoelt :).

Nee, het gaat hier om mappen en bestanden die ik in de loop der tijd zelf op het bureaublad heb geplaatst. De bestanden zijn van het type .zip, .psd en een jpg, geloof ik (zit nu op mijn werk) en in de mappen hebben ooit zelfopgenomen MP3-tjes gestaan. Toen ik de mappen verwijderde, verdwenen wel de MP3's, maar niet de mappen zelf.
Het gekke is dat het daarna niet meer is gebeurd. De dingen die nu nieuw op het bureaublad komen en later weer worden verwijderd, blijven ook weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Rexomnium op 08-10-2005 10:20 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Al laten controleren op fouten op de hardeschijf met chkdsk /f? Daarnaast zou je kunnen kijken of je ze niet definitief kan verwijderen via de recovery console.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:14
Lijkt mij ergens een evil regkey.
Kijk eens met zo'n opstart tooltje wat er allemaal opstart, misschien staat daar wel wat tussen dat even opstart en zichzelf afsluit...

There is no replacement for displacement!