hey mensen ik heb de "opdracht" van mijn moeder
om thuis een kleine muziek,film, fileserver te gaan "bouwen"
de volgende onderdelen heb ik al (uit restcomputers)
- 160gb 7200 rpm harde schijf (WD)
- cd rom brander
- toetsenbord / muis / beeldscherm
- 2 stille casefans
- floppie
nu willen we niet al te veel geld uitgeven dus ik zat te denken aan de volgende onderdelen:
Moederbord AMD Asus K8V-X SE S754 K8T800 (€61)
waarom? een van de goedkoopste moederborden op socket s754
AMD Sempron 2800+ 1.6Ghz, 256Kb, 64bit, S-754, Box (€79)
waarom? sowieso de 64 bit ondersteuning
misschien een beetje overdreven, maar als ik later wat wil "experimenteren" met bijv een 64 bit OS kan dit, verder omdat het een goedkope proc is
Corsair 512 MB Value Select PC3200 D (€49)
waarom? omdat dit de goedkoopste 512mb geheugen is (wat ik tot nu toe kon vinden)
verder heb ik nog een kast nodig, zelf weet ik niet zo goed welke, ik ben nu vooral aan het zoeken naar een tweede hands (hij hoeft er ook niet supermooi uit te zien natuurlijk)
en ook zou ik graag weten welke voeding ik bij zo'n systeem zou moeten plakken...
totaal zou dit gaan kosten: €189.95 (exl kast&voeding)
de richtprijs wil ik houden op € 175-250, maar natuurlijk tliefst een zo laag mogelijke prijs
wat vinden jullie ervan? zouden jullie andere onderdelen kiezen, zo ja waarom? graag jullie informatie,& ervaringen
de volgende onderdelen heb ik al (uit restcomputers)
- 160gb 7200 rpm harde schijf (WD)
- cd rom brander
- toetsenbord / muis / beeldscherm
- 2 stille casefans
- floppie
nu willen we niet al te veel geld uitgeven dus ik zat te denken aan de volgende onderdelen:
Moederbord AMD Asus K8V-X SE S754 K8T800 (€61)
waarom? een van de goedkoopste moederborden op socket s754
AMD Sempron 2800+ 1.6Ghz, 256Kb, 64bit, S-754, Box (€79)
waarom? sowieso de 64 bit ondersteuning
Corsair 512 MB Value Select PC3200 D (€49)
waarom? omdat dit de goedkoopste 512mb geheugen is (wat ik tot nu toe kon vinden)
verder heb ik nog een kast nodig, zelf weet ik niet zo goed welke, ik ben nu vooral aan het zoeken naar een tweede hands (hij hoeft er ook niet supermooi uit te zien natuurlijk)
en ook zou ik graag weten welke voeding ik bij zo'n systeem zou moeten plakken...
totaal zou dit gaan kosten: €189.95 (exl kast&voeding)
de richtprijs wil ik houden op € 175-250, maar natuurlijk tliefst een zo laag mogelijke prijs
wat vinden jullie ervan? zouden jullie andere onderdelen kiezen, zo ja waarom? graag jullie informatie,& ervaringen
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 139657 op 07-10-2005 09:21 ]