Aluminium Zalman koeler?

Pagina: 1
Acties:

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Ik heb onlang bij PC platform een bestelling gedaan van wat geheugen, een brander en een Zalman 7000B AlCu OEM. Na vijf dagen niets te horen kreeg ik te horen dat de koeler er niet meer was en wat ik wilde doen. Na geantwoord te hebben dat ze dan maar zonder koeler moesten sturen heb ik het pakketje netjes in huis gehad. Gisteren kreeg ik een bericht dat Zalman hen alleen volledig Aluminium versies heeft gestuurd. Ik mailde terug dat die volgens mij en de Zalman site niet bestaan, en dat als hij koperen versies bedoelde ik graag een koperen versie wilde ontvangen. Vandaag kreeg ik weer een bericht met daarin de vraag of ik 12, 50 wilde overmaken, zodat ze me de koperen retail konden sturen.

Nu heb ik twee vragen (waarvan er eigenlijk maar eentje hier thuishoort :P):
1: Maakt Zalman nou wel of geen volledig aluminium koelers?
2: Wat zouden jullie in dit geval doen?

Natuurlijk even zeggen wat ik zelf al had gedaan/bedacht:
1: Ik heb op de GoT search en op de Zalman site gezocht naar een aluminium koeler, en die lijkt toch echt niet te bestaan.

2: Ik zat te denken aan dreigen met een negatieve shop survey, en ze gewoon vertellen dat ik dit zeer klantonvriendelijk vind.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

1. Nee.
2. De koperen nemen.

De AluCu versie is voor een zeer klein deel van koper waardoor de verwarring bij hen/jou ontstaat. Begrijpelijk maar niet professioneel van hen. Om daar zo negatief over te doen in een SS vind ik wat overdreven. Ze proberen het netjes op te lossen immers.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2005 09:24 ]

ARME AOW’er

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 17:18

TheZoo

Animals Behind Bars

marcieking schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:14:
1: Maakt Zalman nou wel of geen volledig aluminium koelers?
Nee
2: Wat zouden jullie in dit geval doen?

2: Ik zat te denken aan dreigen met een negatieve shop survey, en ze gewoon vertellen dat ik dit zeer klantonvriendelijk vind.
Gebrek aan productkennis is klantonvriendelijk? |:(

[ Voor 49% gewijzigd door TheZoo op 07-10-2005 09:27 ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:51
toch vind ik dat het bedrijf zich iets meer had mogen verdiepen erin maar goed. iig het word (redelijk) netjes afgehandeld, en ik had dan maar betaald. cu versie is sowieso beter dan alcu

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:51
TheZoo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:26:
[...]

Nee

[...]

Gebrek aan productkennis is klantonvriendelijk? |:(
als jij naar een autobedrijf gaat, wil je toch ook geen "homp aluminium op wielen" kopen, als ze dat zo beschrijven. je gaat naar een winkel, om een professionele uitleg te krijgen over wat je wil kopen, hoe het werkt etc. elke zak hooi kan een product verkopen, zolang je maar weet wat je zegt. ik vind het ook niet professioneel staan als je niet precies je producten kent. kijk, is het splinternieuw, ok, maar dit is het dus niet..

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:50
Je zou toch echt denken dat ze een volledig Alu versie hebben, als je ziet wat ze bij het plaatje van de 7000b AlCu zetten:
"7000b Al
** LET OP ** Zalman heeft alleen de Aluminium versie geleverd !!"

misschien een primeurtje

[ Voor 4% gewijzigd door Initial G op 07-10-2005 09:29 ]

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Initial G schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:29:
Je zou toch echt denken dat ze een volledig Alu versie hebben, als je ziet wat ze bij het plaatje van de 7000b AlCu zetten:
"7000b Al

misschien een primeurtje
Heb wel geen technische achtergrond, maar heb altijd vernomen dat koper een hogere/betere geleidingswaarde heeft dan aluminium.... Dus persoonlijk zou ik dan gaan voor een kopere versie.

* Black Piet past in mijn computerkast net geen Zalman koeler [voeding zit in de weg]....anders had er wel een in mijn kast gezeten

[ Voor 9% gewijzigd door Black Piet op 07-10-2005 09:43 ]

Mooooooeeeee......

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

BootVluchteling schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:29:
als jij naar een autobedrijf gaat, wil je toch ook geen "homp aluminium op wielen" kopen, als ze dat zo beschrijven. je gaat naar een winkel, om een professionele uitleg te krijgen over wat je wil kopen, hoe het werkt etc. elke zak hooi kan een product verkopen, zolang je maar weet wat je zegt. ik vind het ook niet professioneel staan als je niet precies je producten kent. kijk, is het splinternieuw, ok, maar dit is het dus niet..
Voor zover ik kan lezen, heeft de TS nooit om uitleg/advies gevraagd, dus jou verhaal gaat hier gewoon niet op.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 15:15
Als je morgen naar de ferari dealer stapt, en je vraagt een vier liter motor, en ze komen bij je terug: pas op, ferari heeft alleen de diesel versie geleverd, dan is dat gebrek aan productkennis, en eigenlijk dus negatief voor doeleinden van de shopsurvey (onder het deel technische kennis, vermoed ik). Nu zijn ze precies wel redelijk klantvriendelijk, dus ik zou ze gewoon dat ding laten opsturen, en als het niet goed is: terugdoen (of verkopen op ebay, want een alumium zalman is waarschijnlijk een collectors item... ;) )

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Topicstarter
Gebrek aan productkennis is klantonvriendelijk?
Nee, dat niet alleen: Ik bestelde dus een aantal producten, en toen ze de OEM versie niet konden leveren hebben ze in plaats van dan maar de retail te sturen besloten de OEM nog een keer na te zenden. Dat is achteraf niet zo slim, omdat het ze maar 50 cent extra had gekost (misschien iets meer, misschien iets minder).

[ Voor 44% gewijzigd door marcieking op 14-10-2005 20:19 . Reden: vergeten ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Wij kunnen iedereen uit de droom helpen, de aluminium koeler bestaat wel degelijk, er is geen gebrek aan technische kennis (misschien bij de importeur van zalman ja) aangezien zij niet eens wisten dat wij (en de rest van nederland) de aluminium versie hadden ontvangen.
Wij zijn notabene degene geweest die ze daar op gewezen hebben.
Iedereen die dit niet gelooft is van harte welkom op de Zutphenstraat 85C in Oldenzaal.

Mvg

PC Platform

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

PCPlatform, zou je me kunnen vertellen welke alu koeler dat is van Zalman? Zal een compleet nieuw model zijn dan zeker? :)

LinkedIn
Instagram

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:45:
Wij kunnen iedereen uit de droom helpen, de aluminium koeler bestaat wel degelijk, er is geen gebrek aan technische kennis (misschien bij de importeur van zalman ja) aangezien zij niet eens wisten dat wij (en de rest van nederland) de aluminium versie hadden ontvangen.
Iedereen die dit niet gelooft is van harte welkom op de Zutphenstraat 85C in Oldenzaal.

Mvg

PC Platform
heb je ook foto's :P

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:45:

Mvg

PC Platform
Leuk om te zien dat een bedrijf hier reageerd. :)

Hij bestaat wel degelijk, alleen de waaiervorm
http://www.zalman.co.kr/e...t/view.asp?idx=8&code=005

• Remy
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Overigens krijg ik het idee dat er een tikfout plaats heeft gevonden, nu ik Initial G's post weer lees:
Initial G schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:29:
"7000b Al

misschien een primeurtje
Het Cu zal er gewoon afgevallen zijn/vergeten in de naam, waardoor er spontaan een nieuw model koeler is? ;)

ShellGhost: dat is niet de 7000B :) maar de ZM6548BC-Al

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 17-10-2005 16:54 ]

LinkedIn
Instagram

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Remy schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:52:
Overigens krijg ik het idee dat er een tikfout plaats heeft gevonden, nu ik Initial G's post weer lees:
[...]
Het Cu zal er gewoon afgevallen zijn/vergeten in de naam, waardoor er spontaan een nieuw model koeler is? ;)

ShellGhost: dat is niet de 7000B :) maar de ZM6548BC-Al
Dat klopt, van de andere bestaat die niet, maar een alu bestaat wel. :P

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
:)
CNPS2005-Plus
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/2005_Plus_m.jpg

edit: te laat :P

[ Voor 11% gewijzigd door Keen87 op 17-10-2005 16:56 ]

Verwijderd

en nog steeds heeft dat bedrijf niet gereageerd met fotos ofzo.....
vreemde zaak... :P

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

I stand corrected

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:58:
en nog steeds heeft dat bedrijf niet gereageerd met fotos ofzo.....
vreemde zaak... :P
Ja, best wel maf, hun zijn ook de enigste webwinkel waar je hem kan kopen, staat nergens op de zalman site, en ik kan nergens plaatjes er van vinden. heel raar :P

Verwijderd

marijn1987 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

Ja, best wel maf, hun zijn ook de enigste webwinkel waar je hem kan kopen, staat nergens op de zalman site, en ik kan nergens plaatjes er van vinden. heel raar :P
Ja gek he iedereen die in de afgelopen week een alcu heeft besteld bij de importeur heeft de AL gekregen en waarschijnlijk direct retour gestuurd, nou wij niet want de nieuwe levering duurt minimaal 10 dagen en de meeste hebben alsnog voor de AL gekozen alleen is er geen informatie over te vinden, en deze kunnen we dus ook niet plaatsen, dus pak je fototoestel en kom langs.

gr,

PC Platform

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 22:28
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:13:
[...]

Ja gek he iedereen die in de afgelopen week een alcu heeft besteld bij de importeur heeft de AL gekregen en waarschijnlijk direct retour gestuurd, nou wij niet want de nieuwe levering duurt minimaal 10 dagen en de meeste hebben alsnog voor de AL gekozen alleen is er geen informatie over te vinden, en deze kunnen we dus ook niet plaatsen, dus pak je fototoestel en kom langs.

gr,

PC Platform
Want jullie kunnen natuurlijk geen foto maken.... :/

hoi

Verwijderd

Remy schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:48:
PCPlatform, zou je me kunnen vertellen welke alu koeler dat is van Zalman? Zal een compleet nieuw model zijn dan zeker? :)
Dat denk ik wel ja aangezien zelfs de importeur er nog nooit van had gehoord laat staan gezien, maar de code is CNPS-7000B-AL /40CC2800

• Ultraman
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:30:
[...]
Dat denk ik wel ja aangezien zelfs de importeur er nog nooit van had gehoord laat staan gezien, maar de code is CNPS-7000B-AL /40CC2800
Een beetje zichzelf respecterende computerzaak kan toch wel een foto van een product plaatsen?
Jullie verkopen toch vast wel dingen als webcams of eventueel zelfs digicams?

Dit is gewoon ronduit vaag :P

offtopic:
En lees als bedrijf eens even de Netiquette door. Ik citeer:
"Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken."

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 17-10-2005 17:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Mielmania schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:21:
[...]

Want jullie kunnen natuurlijk geen foto maken.... :/
Nou de foto staat erop hoor.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ze hebben wel een foto op de site staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcplatform.nl/images/productfoto/zalman-7000bal.JPG

Maar dan blijft het nog vreemd dat 'ie niet op de site van Zalman staat...

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Ultraman
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:41:
[...]
Nou de foto staat erop hoor.
Haha netjes. Ik zie het. Een volledig Aluminium 7000B.

Apart dat idd jullie hem wel hebben, maar verder Zalman zelf en het overgrote deel van het internet er nix van weet.
Is dit misschien een koeler bedoelt voor grote OEMs ofzo? Die nu stilletjes de weg naar de retail markt heeft gevonden.

offtopic:
Zitten jullie nu allemaal heel hard te lachen bij PCPlatform? :P
I know I would, als ik er werkte.

[ Voor 52% gewijzigd door Ultraman op 17-10-2005 17:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De volledig aluminium versie is idd een OEM koeler van Zalman. Normaal gezien is die niet verkrijgbaar in het retailkanaal, maar bij enkele webshops is de koeler al een hele tijd leverbaar. Ander plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.pontelaspilas.com/images/zalman7000SOLOal.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door satcp op 17-10-2005 17:54 . Reden: typos ]

Verwijderd

Ik zou zeker niet 12euro extra betalen voor de koperen versie...

Volgens een test zou het maar iets van 5 graden verschil maken.. Who care's, en je kunt er weer mooi 3 biertjes ofzo voor halen ;)
En de 7000AlCu houdt mijn A64 3200+ netjes op 31graden stressed :)

Verwijderd

cybersteef schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:43:
[...]

Haha netjes. Ik zie het. Een volledig Aluminium 7000B.

Apart dat idd jullie hem wel hebben, maar verder Zalman zelf en het overgrote deel van het internet er nix van weet.
Is dit misschien een koeler bedoelt voor grote OEMs ofzo? Die nu stilletjes de weg naar de retail markt heeft gevonden.

offtopic:
Zitten jullie nu allemaal heel hard te lachen bij PCPlatform? :P
I know I would, als ik er werkte.
In eerste instantie viel er weinig te lachen maar nu houden we ze maar denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:00:
[...]

In eerste instantie viel er weinig te lachen maar nu houden we ze maar denk ik.
Ja, ik denk dat excuses hier wel op hun plaats zijn...
Het klonk wel ongeloofwaardig eerst..
maar nu ik het zie.. tsjaa.. vreemd

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon denkt dat de Alu koeler hoger/smaller is of dat het plaatje brak is.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

mijn mening : Ik vind Webshops zeer slecht, zo goed als nooit hebben ze spullen op voorraad en verstand van de producten die ze verkopen hebben ze ook haast nooit.

Koop je spullen gewoon in de winkel!

Zalman heeft misschien wel volledige ALU koelers, maar de meest bekendste koelers zijn meestal uit ALU en koper vervaardigd.

Ik zou voor de koperen gaan, altijd goed.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:50
HENNEP schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:56:
mijn mening : Ik vind Webshops zeer slecht, zo goed als nooit hebben ze spullen op voorraad en verstand van de producten die ze verkopen hebben ze ook haast nooit.

Koop je spullen gewoon in de winkel!
generaliseren is ook een vak...

hoe zit het dan met winkels met webshop? Iets zegt me dat je mening is gebaseerd op een of twee slechte ervaringen...

[ Voor 30% gewijzigd door Initial G op 18-10-2005 14:30 ]

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

gelukkig is het ook MIJN mening ;)
Pagina: 1