Toon posts:

JVC RX-5050 icm. deze luidsprekers?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn huidige stereo-set vervangen door een quadraphonic set. Dit wil ik op de volgende wijze gaan doen:

Receiver
JVC RX-5050
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/rx-5050_small.jpg
Vermogen: 100 watt
Aantal luidsprekers: 5

Front-speakers
Cat Berlin-2000L
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/berlin2002l_g.gif
8 ohm
Impulsbelastbarkeit: 150 Watt
Musikbelastbarkeit: 90 Watt
Nennbelastbarkeit: 70 Watt

Rear-speakers
Sharp CP-S 361
8 ohm
Rated power input: 10w
Music power input: 20w

Nu vroeg ik mij af, of dit wel een slimme opzet is. De geluidskwaliteit zit verder wel snor, dat zal het probleem niet zijn. Daarnaast vroeg ik mij nog af, of er ook andere receivers zijn met een prijskaartje onder de 150 euro, met deze prijs / kwaliteit verhouding.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Ga gewoon luisteren...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou meer weten of het technisch wel kon ;)

En hoe wil ik gaan luisteren, als de receiver bij een web-shop staat, en de speakers bij mij thuis?

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Ik denk dat een reveivertje van 150 euro niet echt geweldige kwaliteit biedt. Ik denk dat je beter in een prijsklasse van 400 tot 500 kan zitten zeker ivm die boxen die je hebt :).

Maar het blijft natuurlijk altijd persoonlijk; sommige mensen horen het verschil niet tussen een set van 100 en een set ven 600 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Deze CAT speakers zijn niet van het California Audio Technology, maar van CAT-Sound (duitse bouwmarktbagger). Ik hoor zelf wel het verschil tussen een 5.1 set van 39,99 en deze 2 speakers, maar niet tussen een receiver van 100 en een receiver van 600 euro. Ik heb zelf een keer doormiddel van 2 stereo sets te combineren een quad-sound-set gemaakt, en dat klonk toch wel erg mooi.

De geluidskwaliteit van deze speakers is voor mij genoeg, vandaar dat ik al blij met met een receiver als deze. Toch vraag ik mij af of er nog een beter alternatief is, en of het technisch qua wattage wel allemaal snor zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 09:59 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

technisch geen enkel probleem (staat gewoon in de faq)... gaan luisteren dus!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik de speakers al heb liggen (en aangesloten op een Technics V300) hoef ik ze dus niet echt te beluisteren ;) Maar kan ik 10/20 watt speakers op een 100watt versterker aansluiten? Ik ben bang dat ze dan overhit raken (net zoals de FAQ zegt). Theoretisch gezien zou ik mijn setje niet harder mogen zetten dan 10% tot 20%

Ik heb nog even bij Sony gekeken, maar die verkoopt helaas geen losse receivers meer. Zijn er nog andere receivers van dit kaliber in deze prijscatogorie? Ik kan door de home-cinema setjes het bos niet meer zien..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 10:53 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, het zijn maar rears, daar komt toch niet zoveel geweld op te staan. En een amp van 10/20W zul je toch niet vinden, dus niet druk over maken.

Pagina: 1