Toon posts:

Een alternatief voor RIS / Ghost / DI ..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd bezig met RIS.
Deze blijft problemen houden met NIC Van Broadcom / Intel.
Ik start dit topic niet om daar hulp bij te krijgen of links.

Het werk op veel pc's niet en ben daar dus niet tevreden over.

Ghost vindt ik een perfect programma.
Het enigste nadeel vindt ik dat dit hardware afhankelijk is net zoals drive-image.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een Programma / Hardware, die hardware onafhankelijk Pc's van een door mij van te vooren (windows XP) gemaakt image te voorzien.

Dit mag over het netwerk maar dvd is ook geen probleem.
Ik heb natuurlijk zelf al gezogt en gevonden:

GOT: [XP] Unattended CD Project deel 4 Niet geschikt ivm met de vele applicaties en instellingen van deze applicaties moeten worden geïnstalleerd.

Nlite: Zelfde als hierboven.

De geïnstalleerde programma's zijn oa:
Lotus Notes (multiuser install)
Informix ODBC Drivers (en settings)
BaaN
Office 2003 (geen proleem met bovenstaande oplossingen)

Ik zoek dus iets waarbij ik een doo mij gemaakt image, naar verschillende hardware kan sturen.

Alles Intel Machines, van hp zowel laptops als Desktops.

Verwijderd

En ghost in combinatie met sysprep dan?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je wil wél een image maken, maar je wil niet er voor zorgen dat de systeemafhankelijke drivers aanwezig zijn in die image? RIS is in mijn ogen de beste zet. Ook bij Broadcom/Intel NICs zou dat gewoon moeten werken, misschien is het handiger om te kijken wat daar het probleem bij is?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:49:
Je wil wél een image maken, maar je wil niet er voor zorgen dat de systeemafhankelijke drivers aanwezig zijn in die image? RIS is in mijn ogen de beste zet. Ook bij Broadcom/Intel NICs zou dat gewoon moeten werken, misschien is het handiger om te kijken wat daar het probleem bij is?
Dat de drivers aanwezig zijn is geen probleem, En ja ris.
Het werkt wel maar telkens maar voor 1 netwerk kaart.

Dus heb ik ze aant lopen voor braodcom, werkt het nietmeer op de intel 100 of 1000 kaart.
en omgekeerd

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wellicht is dit een interessant topic voor je om te lezen: Remote installation / desktop deployment - Wat doen jullie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je een oplossing moet zoeken voor je problemen met RIS omdat dat het beste aansluit bij wat je zoekt :)

Ik heb RIS perfect werkend op zowel PC's met Intel NIC's als met Broadcom NIC's :)
Pagina: 1