Toon posts:

Marktplaats hack, workaround, automation

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil even mijn huidige situatie schetsen. Ik wil tientallen advertenties op marktplaats zetten met omschrijving en foto. Zoals de meesten onder ons wel weten stuurt Marktplaats een bevestigingsmail met daarin een link waarop je moet klikken.

NU komt het probleem: Een groot deel van deze mails komt gewoon niet ondanks dat je hun hele proces van het plaatsen van een advertentie hebt doorlopen.
Verder verdwijnt de advertentie na 4 weken en dan kan je weer opnieuw beginnen.

Ik zoek nu dus een manier om hun advertentieproces te "omzeilen of voor de gek te houden". Ik heb een database gemaakt met daarin al mijn artikelen die ik wil aanbieden en de bijbehorende omschrijving, foto etc.

Ik ben dus op zoek naar een programma dat ik voed met mijn database en dat dan voor mij hun website invult. Op deze manier bespaar ik me een hoop tijd.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Chopper
Modbreak:Je emailadres hier neerzetten levert slechts spam op; reacties geven we wel dit forum

[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 07-10-2005 08:38 ]

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 10:15
Neem contact met marktplaats op en vraag of er mogelijkheden zijn (evt. tegen betaling),

Hacks end. zal nooit je nooit op tweakers en/of got tegenkomen en zal hoogstwaarschijnlijk tegen de policies ingaan.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Marktplaats stuurt niet alleen een bevestiging maar er zit ook nog een visuele controle daarvoor. Dat is juist om dit soort praktijken tegen te gaan.

Verwijderd

Alle artikelen in 1 advertentie geen oplossing? Kwordt eerlijk gezegd gek van die tientallen advertenties van 1 bedrijf :p

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Ligt het niet aan een of ander overenthousiast spamfilter dat je mail niet aankomt? Probeer eens een ander emailadres!
Wat jij wil gaat op Speurders.nl trouwens een heel stuk makkelijker :)
Arnout schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:15:
Marktplaats stuurt niet alleen een bevestiging maar er zit ook nog een visuele controle daarvoor. Dat is juist om dit soort praktijken tegen te gaan.
Je loopt achter, deze "type dit plaatje na"-controle is kortgeleden afgeschaft.

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 07-10-2005 08:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een paar opmerkingen:

Ik wil Marktplaats niet echt hacken natuurlijk. IK zoek gewoon een workaround
Marktplaats zegt dat ik gewoon hun advertentiewizard moet volgen.
Verder is de visuele controle er niet meer. Het zou dus mogeljik moeten zijn.
Als ik alles in 1 advertentie zet dan gaat niemand erop bieden omdat ze niet alles willen hebben.
Ik ben geen bedrijf.

Maar toch bedankt voor de reacties

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 16:44
Persoonlijk heb ik nooit meegemaakt dat een bevestigingsmail van marktplaats niet aankomt. En ik gebruik marktplaats toch regelmatig.. Zou eerder het probleem van niet aankomende mails in je mailserver (spam instellingen? of iets dergelijks) zoeken.

Voor de rest is er vast wel iets te maken om je items uit de database zo in te voeren in marktplaats. heb dat voor marktplaats nog niet gezien (e-bay wel) .. Dus zul je zelf wat moeten maken.. maar dan blijft je het probleem houden dat je nog steeds de bevestigings mails moet krijgen.. dus ik zou toch daar eerst eens naar kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
[b
Voor de rest is er vast wel iets te maken om je items uit de database zo in te voeren in marktplaats. heb dat voor marktplaats nog niet gezien (e-bay wel) ..
Wat is er dan voor e-bay te krijgen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

vbscript om de velde automatisch te vullen vanuit een database.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Of iets maken met autoIT als je kan programmeren.

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:21:
vbscript om de velde automatisch te vullen vanuit een database.
Daar was ik ook al mee begonnen maar ik kan sommige velden niet met toetsenbord simulatie (wsh.sendkeys) bereiken. Het lijkt net alsof die geen tabstop hebben...dus kan ik deze velden niet invullen...of heb je een andere suggestie dan sendkeys?

Verwijderd

Topicstarter
Justifier schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:22:
Of iets maken met autoIT als je kan programmeren.
Wat is dat?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
AutoIt is a simple tool that can simulate keystokes, mouse movements and window commands (maximize, minimize, wait for, etc.) in order to automate any windows based task (or even windowed DOS tasks).

AutoIt was primarily designed to assist in automatically installing software that cannot be automatically installed by other means. This is most useful during a PC rollout where hundreds or thousands of client machines need to be automatically installed. However, AutoIt is not limited to software installation and can be used to automate most simple windows tasks.

When AutoIt is executed, it reads a specified script file. This script file allows AutoIt to perform a number of functions, these include:

Executing programs (Windows applications, DOS commands, etc.)
Sending keystrokes and mouse clicks (all characters, keyboard layout independent).
Window functions (e.g. minimizing, hiding, restoring, waiting for, activating).
Simple text clipboard functions.
Simple registry functions.
Simple string and variable functions.
Scripts can also be compiled into standalone executables using Aut2Exe.

Best of all, its small (self contained .exe, no DLL's, no registry entries) and FREE!

There is also an ActiveX control version of AutoIt called AutoItX. This is a stand alone control that can be used to great effect under other scripting languages such as WSH/VBScript.

A pure DLL version of AutoIt called AutoItDLL is also available for adding AutoIt functionality to your own programs and scripts. It includes full function documentation

http://www.hiddensoft.com/AutoIt/

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 16:44
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:21:
[...]

Wat is er dan voor e-bay te krijgen?
Die hebben een tooltje waar je al je producten in kunt zetten en dan in 1 keer uploaden naar e-bay.. is iets van e-bay zelf.. kan even niet op de naam komen.. maar is vast wel te vinden op ebay site..

*snip*

even gekeken.. kijk maar eens op: http://pages.ebay.com/sell/tools.html

aantal sellers tools zo te downloaden. Turbo Lister bijv.. bulk lister is dat..

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 22:13
Inderdaad, tyf op metje marktplaats spampraktijken, we willen gewoon 2e hands spullen kopen, niet de website van 1 of ander louche bedrijf zien, die de hele 1e pagina heeft volgespammed met producten waar niemand naar op zoek is.. :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topics crossposten is fout; de beveiliging van Marktplaats willen omzeilen en ons dat laten oplossen is net zo fout. Verder is je probleem redelijk eenvoudig op te lossen met wat simpele automationtools die in dit topic ook al voorbijkomen; echter, gezien de reden waarom je die wilt gebruiken sluit ik toch dit topic met het verzoek dit probleem zelf op te lossen / te omzeilen of contact op te nemen met Marktplaats :)

[ Voor 47% gewijzigd door Spider.007 op 07-10-2005 08:39 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.