[XP] BSOD Reboot uitschakelen via Recovery Console?

Pagina: 1
Acties:

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
De computer van mijn vriendin is er spontaan mee opgehouden, tijdens het opstarten van Windows XP geeft hij een bluescreen en reboot. Dit gaat alleen dermate snel dat er niet te zien is waar het aan ligt. Windows in safemode / vorige configuratie / etc proberen te starten helpt ook niet, er gebeurd steeds het zelfde.

Nu vraag ik me af of ik via de Recovery Console via een WinXp installatie cdrom de instelling kan veranderen dat hij reboot na een BSOD, zodat ik tenminste kan zien waarop het fout gaat. Is dit uberhaupt mogelijk? Of is dit een registry key waar je dus nooit bij komt op deze manier?

Wat ook misschien een idee is, is dat in logging mode opstarten en dan de logfile bekijken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik die moet vinden...

Edit: Goed dat laatste kan ik afstrepen, inmiddels gevonden waar hij zou moeten staan en geen wonder dat ik hem niet kon vinden... hij wordt blijkbaar niet eens aangemaakt, ook al vertel ik hem dat hij het moet doen.

Nog wat nuttige informatie die ik misschien kan vermelden is dat ik Fixboot/fixmbr al geprobeerd heb maar daar lijkt het me sowieso niet aan te liggen. Windows begint wel met laden, maar zodra het grafische "laad scherm" komt dan knalt hij binnen een of twee seconden naar een BSOD (en meteen dus weer een reboot)

Memtest86 heb ik ook nog heel even gedraaid om te kijken of het geheugen soms een probleem gaf maar op het eerste oog zag dat er goed uit, dat is dus in ieder geval niet de oorzaak.

[ Voor 33% gewijzigd door Squee op 07-10-2005 02:03 ]

Please do not contact me telepathically.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Heb je de veilige modus al eens geprobeerd misschien? :)

Edit:
Excuus, een beetje over die zin heen gelezen....

[ Voor 37% gewijzigd door Morax op 07-10-2005 02:05 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Squee
Morax schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 02:02:
Heb je de veilige modus al eens geprobeerd misschien? :)
Ja, geen enkele opstartmodus van Windows helpt, het geeft allemaal het zelfde. (stond ook al in de startpost - misschien niet duidelijk genoeg ;) )

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Probeer je event log bestanden naar een floppy te kopieren mbv de Recovery console. En dan op een andere XP computer te openen. Fatal errors worden gelogd (meestal).

Forget your fears...
...and want to know more...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die optie om reboot uit te zetten staat in XP gewoon in het menutje bij de veilige modi enz. als je op f8 mept bij het opstarten. Als Windows echt niet meer kan starten, kan je misschien eens gaan kijken naar http://support.microsoft.com/?kbid=307545 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Squee
sanfranjake schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 06:04:
Die optie om reboot uit te zetten staat in XP gewoon in het menutje bij de veilige modi enz. als je op f8 mept bij het opstarten.
Jeetje hoe heb ik daar elke keer overheen kunnen kijken... 8)7 Helaas is het wel zo dat hij die optie niet permanent insteld zodat je elke keer bij het opstarten dit weer moet aangeven.

Goed maar dat werkt wel in ieder geval, ik ben er nu achter dat het probleem een STOP 0x00000024 in Ntfs.sys is. Chkdsk incl badsector scan heb ik op alle volumes uitgevoerd maar dit mocht niet baten (ook al vond ie wel wat foutjes), ik zal eens proberen Ntfs.sys te vervangen, misschien is deze corrupt?

Dank!

• Squee
Ja die had ik al bekeken, alleen vergeten te melden in mijn vorige post.

De chkdsk suggesties daarvan heb ik dus al geprobeerd, ik zal nog eens kijken naar die eventlogs of daar iets uit valt af te leiden. Chkdsk hielp in ieder geval niet. Andere dingen die ze nog suggereren vereisen allemaal dat je toch minstens je Windows opgestart moet krijgen in safe mode, dus dat valt ook alweer af helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Squee op 07-10-2005 14:42 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Dan zou ik je harde schijf eens laten controleren door een tooltje van de maker, die error met nfs.sys kreeg ik namelijk ook toen mijn 2de harde brak aan het worden was :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Squee
Nou ik ben er uit - denk ik.

Ten eerste had ik nog de tweede harde schijf losgekoppeld, dit mocht niet baten. Daarna nog eens een goeie harddisk controle dmv Maxtor utility, en daar was ook niets mis mee.

Toen wilde ik nog de event logs gaan controleren door ze op een floppy te zetten en in een andere pc te bekijken, maar wat blijkt nu.... vanaf de Recovery Console kan je geen dingen naar een diskette kopieeren! (hoe kansloos? 8)7 )

Ik had daarna al bedacht om maar een linux bootdiskette te bouwen met kernel met NTFS support enzo om die eventlog files van die machine af te krijgen, maar omdat ik toch nog met die recovery console en WinXP CD bezig was heb ik nog even de ntfs.sys ervan gekopieerd...

... en dat bleek wel te werken! Hij start weer op! :)

Dan rest natuurlijk nog de vraag... hoe is dit probleem ontstaan? Nog maar even goed speuren naar Virusjes voor de zekerheid denk ik... B)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Was anders search vraagje geweest ;)
Heb hem ook al eens behandeld ;)
[rml][ XP] Reboot bij BSOD uitschakelen onder DOS[/rml]

Deze advertentieplaats is te huur!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Squee schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:38:
Toen wilde ik nog de event logs gaan controleren door ze op een floppy te zetten en in een andere pc te bekijken, maar wat blijkt nu.... vanaf de Recovery Console kan je geen dingen naar een diskette kopieeren! (hoe kansloos? 8)7 )
Je kan met 'set AllowRemovableMedia=true' dit enablen :)
Pagina: 1