[php] mailform met dynamische recipient en subject

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant zijn we bezig een website te bakken. Het is een artiestenbureau en dus moeten klanten kunnen boeken via de site via een button zoals bijvoorbeeld "boek deze band" Dit kan heel simpel met een regeltje waardoor je mailclient opent, maar dat willen we niet vanwege de gevoeligheid voor spambots. Een mailform script in php is natuurlijk ideaal, maar om voor iedere artiest (100+) een aparte file aan te maken lijkt ons wat omslachtig. Wat we zoeken is een relatief eenvoudig script wat als het aangeroepen wordt meteen de naam van de artiest al staan heeft en dan verzonden kan worden zoals een normaal mailform script. Dus dat artiest A, B en C eigenlijk gebruik maken van hetzelfde bestand, maar dat er dan als onderwerp artiest A, B of C verstuurd wordt.

Is er iemand die een idee heeft hoe dit te schrijven of dit al eens gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Dat is in PHP+MySQL doodsimpel, schat zo ongeveer een uurtje werk. Zonder MySQL kan het ook simpel, dan onderhoudt je de artiestenlijst gewoon in een array in PHP. Wat heb je zelf al aan research gedaan overigens, want nu is je topic eigenlijk een ordinair gevalletje van "wie heeft dit kant en klaar voor me liggen" en daar doen we in Programming & Webscripting expliciet niet aan :)

Ik heb overigens je titel ook even aangepast, alleen "mailform" zegt niet zoveel over wat je wil bereiken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 07-10-2005 00:34 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Dit is wel heel erg basic, en kan nog een hoop aan verbeterd, maar het gaat om het idee. Persoonlijk zou ik het ook niet in een Array stoppen, maar in een database.

stuurmail.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
// Lijst met gegevens
$Bands = array( 'A' => 'info@banda.nl', 'B' => 'b@site.com' );

// Welke band willen we een email sturen?
$Afzender = '';
if( in_array( $_GET['band'], $Bands ) ) {
    $Afzender = $_GET['band'] . ' <' . $Bands[ $_GET['band'] ] . '>';
}

// Verstuur email
if( !empty( $Afzender ) ) {
    $Bericht = 'Graag willen wij band ' . $_GET['band'] . ' boeken.';
    mail( $Afzender, 'Boek deze band', $Bericht );
}

script aanroepen als: stuurmail.php?band=A

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ho even, we zijn geen newbies
mailform al in 1 enkel bestand, met louter een paar invulvelden gebruiken we al veel langer. Het boeken van de bands gaat niet naar de band direct, maar naar steeds hetzelfde e-mail adres bookings@... Dus ik denk dat ik met de optie van OkkE een heel eind kom, alleen die Band array aanpassen, zodat dat als de mail verstuurd wordt, de gekozen band in het bericht komt te staan. Ik denk dat ik wel uit kom, deze ziet er logisch uit, nog een paar extra invulvelden en klaar, anders geef ik wel een gil