Een bekend probleem: op een pc doen zowel Hotmail (in IE) als MSN Messenger 't niet. Als ik een e-mailadres en wachtwoord invoer in Hotmail krijg ik een 'this page cannot be displayed'. Ook MSN Messenger (verschillende versies, ook Windows Messenger) doet 't niet, hij geeft direct na het verbinden de melding dat de service 'tijdelijk onbereikbaar is'. Webmessenger doet 't trouwens ook niet, zelfde probleem als bij Hotmail.
Lijkt wel alsof een firewall iets blokkeert, maar er is geen softwarematige firewall geïnstalleerd en de interne XP-firewall is uitgeschakeld. Verder heb ik ook geprobeerd de betreffende pc in de DMZ-zone van m'n router te zetten (waardoor de firewall voor die pc uitgeschakeld wordt), maar dat hielp niet. Dat is 't punt sowieso niet, want op de andere pc's zijn er geen problemen en het probleem is er al een tijd, ook in een ander netwerk.
Virus of spyware zou je dan denken, maar op beide heb ik gescand met de recentste updates en niets gevonden.
Andere dingen ook geprobeerd, zonder resultaat:
- codeersterkte is 128-bits, dus niet het probleem van 0-bits
- SSL staat aangevinkt; uitvinken, rebooten en weer aanvinken hielp niet
- gespeeld met de beveiligings- en privacy-installingen, cookies gewist, cache geleegd, flushdns gedaan, hosts gecheckt
- andere gebruiker aangemaakt
In Firefox werken Hotmail en Webmessenger wel zonder problemen.
Nog wat relevante specs:
P2 233 met 128MB, Win XP Pro (don't ask
)
IE 6, MSN Messenger 6 (ook andere versies geprobeerd)
Lijkt wel alsof een firewall iets blokkeert, maar er is geen softwarematige firewall geïnstalleerd en de interne XP-firewall is uitgeschakeld. Verder heb ik ook geprobeerd de betreffende pc in de DMZ-zone van m'n router te zetten (waardoor de firewall voor die pc uitgeschakeld wordt), maar dat hielp niet. Dat is 't punt sowieso niet, want op de andere pc's zijn er geen problemen en het probleem is er al een tijd, ook in een ander netwerk.
Virus of spyware zou je dan denken, maar op beide heb ik gescand met de recentste updates en niets gevonden.
Andere dingen ook geprobeerd, zonder resultaat:
- codeersterkte is 128-bits, dus niet het probleem van 0-bits
- SSL staat aangevinkt; uitvinken, rebooten en weer aanvinken hielp niet
- gespeeld met de beveiligings- en privacy-installingen, cookies gewist, cache geleegd, flushdns gedaan, hosts gecheckt
- andere gebruiker aangemaakt
In Firefox werken Hotmail en Webmessenger wel zonder problemen.
Nog wat relevante specs:
P2 233 met 128MB, Win XP Pro (don't ask
IE 6, MSN Messenger 6 (ook andere versies geprobeerd)