Hotmail in IE en MSN Messenger doen 't niet

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een bekend probleem: op een pc doen zowel Hotmail (in IE) als MSN Messenger 't niet. Als ik een e-mailadres en wachtwoord invoer in Hotmail krijg ik een 'this page cannot be displayed'. Ook MSN Messenger (verschillende versies, ook Windows Messenger) doet 't niet, hij geeft direct na het verbinden de melding dat de service 'tijdelijk onbereikbaar is'. Webmessenger doet 't trouwens ook niet, zelfde probleem als bij Hotmail.

Lijkt wel alsof een firewall iets blokkeert, maar er is geen softwarematige firewall geïnstalleerd en de interne XP-firewall is uitgeschakeld. Verder heb ik ook geprobeerd de betreffende pc in de DMZ-zone van m'n router te zetten (waardoor de firewall voor die pc uitgeschakeld wordt), maar dat hielp niet. Dat is 't punt sowieso niet, want op de andere pc's zijn er geen problemen en het probleem is er al een tijd, ook in een ander netwerk.

Virus of spyware zou je dan denken, maar op beide heb ik gescand met de recentste updates en niets gevonden.

Andere dingen ook geprobeerd, zonder resultaat:

- codeersterkte is 128-bits, dus niet het probleem van 0-bits
- SSL staat aangevinkt; uitvinken, rebooten en weer aanvinken hielp niet
- gespeeld met de beveiligings- en privacy-installingen, cookies gewist, cache geleegd, flushdns gedaan, hosts gecheckt
- andere gebruiker aangemaakt

In Firefox werken Hotmail en Webmessenger wel zonder problemen.

Nog wat relevante specs:

P2 233 met 128MB, Win XP Pro (don't ask :X)
IE 6, MSN Messenger 6 (ook andere versies geprobeerd)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Klopt, hier werkt het ook niet, hotmail, msn en google kunnen niet gevonden worden en diverse andere sites ook niet, schijnt iets met een ruzie tussen twee backboneproviders ofzo te maken te hebben:

nieuws: Twee grote providers blokkeren elkaars verkeer

(correct me if I'm wrong)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nou, hierbij: op andere pc's in 't netwerk is er geen probleem, en de betreffende pc schijnt 't probleem al lang te hebben (is niet van mij), zoals ik al schreef. Google doet 't ook prima. Lijkt me dus niet te liggen aan wat jij beschrijft :).

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Steve schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 01:40:
[...]
Nou, hierbij: op andere pc's in 't netwerk is er geen probleem, en de betreffende pc schijnt 't probleem al lang te hebben (is niet van mij), zoals ik al schreef. Google doet 't ook prima. Lijkt me dus niet te liggen aan wat jij beschrijft :).
Als google het wel doet, is het iets anders denk ik ja, heb je in je host file gekeken (of lees ik daar nu ook overheen ;) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Goed punt, maar er zijn geen hosts in vermeld. Zal 't even in de TS zetten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Toevallig ook geen proxy aangezet, of een vinkje in dat tabblad oid? En misschien zou je IE eens kunnen repareren. Doet die nog wel andere sites bezoeken?
Probeer eens: regsvr32 softpub.dll
Soms wil dat wel eens helpen, want het lijkt erop dat je een https probleem hebt.
Check ook eens in msconfig > tab opstarten of er iets staat. Zet gewoon alles eens uit. Reboot daarna :P

Anders IE even opnieuw installeren: start > run > rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf

Ik ga er vanuit dat SP2 en alle navolgende updates er al op staan, als dat niet het geval is die natuurlijk ook even binnen halen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

Vergeet niet de proxy settings in IE te controlleren/ uit te zetten, MSN maakt daar namelijk (ook) gebruik van ;)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat eventueel het probleem met hotmail zou kunnen oplossen is ipconfig /flushdns in de command in te voeren :)

I am the great Cornholio!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Flushdns had ik gedaan, proxy staat uit, waslijstje van sfj ga ik dadelijk proberen :).

Maar het lijkt inderdaad een probleem met SSL/https te zijn... ik ben voor de gein eens naar een andere beveiligde site gegaan (www.kbc.be, een bank) en die meldt dat SSL niet ondersteund wordt of uitgezet is.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Probleem met IE is opgelost \o/. regsvr32 softpub.dll deed het 'm.

Blijft nog Messenger over, die doet 't nog steeds niet...
Pagina: 1