Redundantie door een STP ring

Pagina: 1
Acties:

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:45

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
We willen een aantal switches redundant aan elkaar gaan koppelen. We willen gebruik gaan maken van een glasvezel ring netwerk.

Is het nu noodzakelijk om voor elke switch een managed exemplaar met STP (spanning tree protocol) aan te schaffen?

Naar mijn inzien is het afdoende om 2 van deze exemplaren aan te schaffen en voor de rest unmanaged switches te gebruiken. Klopt dat of gaat dit niet werken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Begrijp ik goed dat je dus naar elke switch twee vezelparen hebt? Dan kun je beter gebruik maken van Link Aggregation. Niet alleen is 't dan redundant, je hebt ook nog eens 2x de performance. Daar heb je overigens wel allemaal managed switches voor nodig. Voor STP ben ik daar niet helemaal zeker van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhhh hoeveel switches is het in totaal?

Hmm en hoe ziet je topologie er exact uit?
Als je een 'platte' ring hebt zou ik alles met STP nemen ja :)

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Kabels moeten nog getrokken worden maar de snelheid is absoluut niet belangrijk.
Het worden een stuk of tien switches. Helaas zijn managed switches fors duurder als unmanaged dus het is vooral een kostenoverweging.

Topologie komt er dus zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.de.wapedia.org/cache/pics/de/_7_71_Netzwerktopologie_Ring.png.400x400.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door WouterG op 07-10-2005 00:13 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Welke switches (al dan niet managed) heb je op het oog?

• WouterG

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Nog niet besloten welke switches het worden maar we zitten te denken aan industriele switches van phoenix contact: http://www.phoenixcontact.com/com/index_1024.htm

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hm, nooit van gehoord. Ik zie ook geen prijzen staan op hun website. Is er een reden dat je voor 'industriele' switches gaat? Volgens mij zijn deze dingen gemaakt om in fabrieken met zware apparatuur gebruikt te worden, wat de prijs t.o.v. een 'standaard' switch vast niet ten goede komt.

Pagina: 1