Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HD-MP3-speler] M5L of H120, nieuw of bewezen kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Topicstarter
HEEEELP! De keuze gaat tussen de nieuwe Cowon iAudio M5L en de iRiver H120. De M5L is nog behoorlijk nieuw en kan er met name op got weinig nieuws over vinden. Moet wel top in kwaliteit zijn maar met name dat kleine joystickje (hoef je toch niet te calibreren hoop ik :)) steekt uit en lijkt me erg on-hufterproef. Daar staat tegenover dat de firmware en support van Cowon als erg goed te boek staat.

Maarrrrrr, in duitsland kost de M5L € 269,- (exc. € 20,- verzendkosten) en daar krijg je nog geen remote-control en leren hoesje bij. Kost je weer 20 eutjes extra. Zit standaard bij de H120 en die kost dan maar € 249,- Heb ook gehoord dat bij het gebruik van de database van de H120 het opstarten een dikke minuut duurt, weet niet hoe dit bij de M5L zit. Vind de H120 er ook iets gelikter uitzien maar das persoonlijk....en d'r zit een radio op en die zit weer niet in de M5L (terwijl ie wel in de M3 zat).

Was vanavond bij de Mediamarkt en daar staat de H120 als model dat eruit gaat in het systeem. Weet dus niet of ik er goed aan doe om een 'oud' product te kopen....Staat zelfs al niet meer op de gloednieuwe iRiver site.

Wat kies jij??

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-[rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers[/rml]
-Joystickje hoef je uiteraard niet te calibreren, en je kunt er wel vanuit gaan dat ie degelijk is.
-Wat maakt het uit of je een oud model koopt, zolang het doet wat jij wilt?

Verder vergelijk je een audio+video speler met een pure audio speler, ik zou op basis van specs ns kijken waar je het meeste waarde aan hecht, en of je nou liever de duurdere hebt of niet. Wij kunnen wel voor jou gaan kiezen, maar je zult toch echt zelf je eisen moeten stellen :)

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Topicstarter
Heb ik een vette feature gemist of speelt de M5L ook video af. Das de X5 (en X5L) toch? Wat ik belangrijk vindt

* geluidskwaliteit (schijnt van allebei hartstikke goed te zijn)
* radio voor de keren dat ik op de fiets zit en 20Gb aan mp3 niet voldoende blijkt te zijn

Verder las ik op got dat iedere 3db extra een verdubbeling van volume oplevert. Nu heeft de H120 een S/R van 90db en de M5L 95db maar het lijkt me sterk dat de M5L dubbel zo hard klinkt. Verder is die geluidskwaliteit ook sterk afhankelijk van je hoofdtelefoon en dat wordt een Pioneer DJ-5000 dus dat zit wel snor.

Wat ik bedoelde met oud of nieuw dat de meeste kinderziektes inmiddels met firmware wel uit de H120 gehaald zijn en dat van de M5L nog maar moet blijken of het echt zo goed is....

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Je zit hier twee erg goede spelers met elkaar te vergelijken. Het probleem is echter dat vrij weinig mensen de spelers echt goed met elkaar vergeleken hebben. Daar zijn ze net wat te duur voor. Ervaringen met de spelers individueel kan je vinden in [MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers en [mp3/Ogg] iRiver H1xx-serie, deel 4. Alle specs. die van belang (zoals radio) zijn kan je natuurlijk gewoon op productpagina's van de spelers vinden.

De S/R die je noemt is overigens de Signal to Noise ratio. Dit is het volumeverschil tussen het geluid en de achtergrondruis (die de spelers standaard produceren). Deze getallen zijn echter groot genoeg om een verwaarloosbaar verschil te zijn. Overigens is een stapje van 3 dB de kleinst duidelijk hoorbare verandering. 10 dB wordt vaak als een verdubbeling van het volume ervaren.

Succes :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Dit topic is gesloten.