Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PSU Fan draait niet bij Antec Sonata II

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net mijn nieuwe pc in elkaar geknutseld. Kast is de Antec Sonata II met bijgeleverde voeding van 450 Watt. Moederbord is Asus A8N-E.

Nu draait de fan van mijn voeding niet... is dit normaal?? Ik las in de overigens korte uitleg van de Sonata II dat die enkel draaide als het nodig was - ik vertrouw het zaakje eigenlijk niet, die alinea stond in de intro en werd daarna niet meer herhaald.

Ik heb de kleine zwart-blauwe draad die van de voeding komt op het moederbord aangesloten op PWR_FAN. Ik neem aan dat dit correct is?

Daarna wat gestressed door Ravenshield op max resolutie en high detail te spelen. Niettegenstaande dat de boel duidelijk opwarmt draaide de fan van de voeding niet.

De ingebouwde fan onder de voeding doet het wel.

Wat doe ik verkeerd? Of hoe kan ik testen of die fan echt werkt? Wie heeft er nog een Sonata II kast?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

er zijn ook semi passief gekoelde voedingen :) die hebben een fan, maar pas als het nodig is draait die fan.

imo: zou het niet werken heb je garantie voor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Had deze niet een fan aan de achterkant en aan de voorkant?? Die aan de achterkant van de pc zeg maar draait als laatst.

btw:
Hij gaat pas echt laaaaaaaat draaien en dan maakt hij toch een herrie... :'(

[ Voor 27% gewijzigd door daandegoeiste op 07-10-2005 09:02 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

Ikzelf zou dit doen: mailen over dit probleem naar je leverancier.

vervolgens, als hij zegt dat dit normaal is, dan zou ik een stillere fan zoeken en die er gewoon met een interne (!) fancontroller aanhangen.

indien het niet normaal is lijkt het me logisch, opsturen :)

tip: neem echt een interne want als je het even vergeet kan het je voeding kosten (ff kijken hoe stil die is.. best wel stil zonder fans. en je laat hem een kwartiertje uit en pats)

[ Voor 8% gewijzigd door Nox op 07-10-2005 10:27 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 13:34
het klopt wel het is een nieuwe techniek van antec om tijdens normaal gebruik maar 1 fan te laten draaien. pas als hij erg goed warm word dan gaat de tweede fan pas draaien.

zoek maar in google naar de naam van je psu of op de antec site.
als het goed is heb je deze voeding

[ Voor 19% gewijzigd door ikman op 07-10-2005 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. De externe fan van de voeding draait dus normaal gezien niet, de interne fan van de voeding (er zijn er dus 2) wel. Tot nu toe is de temperatuur nog niet zo hoog opgelopen dat die moest beginnen te draaien. Na veel googlewerk gevonden dat Asus beweerd dat die externe fan enkel draait als het bv. zeer warm is in de kamer (bv zomermaanden) maar dat het onder andere omstandigheden niet nodig is. Leuk, maar toch even schrikken in het begin :-).

Verwijderd

Momenteel ben ik ook bezig met het bouwen van een PC en met praktisch dezelfde specs.
- Sonata II
- ASUS A8N-SLI
- 2x CORSAIR 512mb VS512MB400
- Zalman cooler
- Aopen 6600GT
- 2x 250GB SATA HD's

Gister had ik in iedergeval de coolers draaiende van de zalman en de Aopen, ook de hardeschijf was actief. Hij starte alleen niet door en besloot om de volgende dag verder te gaan.
Het rode SLI led brandde omdat ik de Aopen in het zwarte slot had zitten ipv in de blauwe.

Nu heb ik dit veranderd maar helaas is er nu helemaal geen activiteit, niets draait of maakt geluid.
Nadat ik alles had terug gezet doet hij nog steeds niets en zelfs na alles, behalve de zalman cooler, eruit gehaald te hebben doet de zalman het nog steeds niet.

De cooler van de standaard 450 voeding draait niet. Kan ik nu concluderen dat de voeding stuk is? Overigens brand het groene ledje wel wat er weer op wijst dat er misschien niets mis is met de voeding.

heeft iemand enig idee? zit met mijn handen in het haar.
Alvast bedankt.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

En dat heeft met het probleem wat beschreven is in dit topic te maken omdat....?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.