Toon posts:

Budget Game-PC voor 700 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey Tweakers,

Nou wil ik binnenkort (als ik me geld binnenheb) een goede Pc samenstellen.
Ik heb al rondgekeken hier op tweakers en de BBG, Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en CSL FAQ - Wat past bij elkaar? gelezen. Ook heb ik veel reviews nagelezen.

Informatie
-Ik ga hem waarschijnlijk bij azerty.nl bestellen, omdat dit toch wel 1 van de goedkopere en
betere zaken zijn. Deze scoort ook hoog in de Shopsurvey!

Gebruiksdoel
-Ik wil mijn PC voornamelijk gebruiken om de nieuwere spellen te spelen, downloaden, tekstverwerken en de normale dingen.

Budget
-Tjaah niet erg hoog maar rond de €650,- a €700,- zonder monitor en toetsenbord enz.

Boodschappenlijstje
-Moederbord
Asrock 939Dual-SATA2, €65,-
-Waarom?
Teneerste heb ik gekozen voor socker 939, dit omdat ik in de toekomst nog altijd een betere proccesor kan kopen en niet gelijk een heel systeem. Toch maar voor dit moederbord gegaan, omdat ik nog een hoop twijfels heb over SLI, of ik dat ook werkelijk zou gebruiken. Dit is een goedkoop moederbord waar bijna alles opzit. (PCI Express x16 en AGP 8x)

-Processor
AMD Athlon 64 3000+ OEM, prijs van OEM versie weet ik niet bij azerty... (ongeveer €140,-)
-Waarom?
Deze heb ik gekozen omdat het toch een budget game Pc wordt.
1 klein probleempje de OEM versie staat niet in de lijst van azerty :?
http://www.asus.com/produ...del=382&l1=3&l2=15&l3=148

-Harde schijf
Hitachi Deskstar T7K250, 250 Gb, 7.200 Rpm, 8 Mb, SATA 2, €107,-
-Waarom?
Eerst wilde ik voor een Maxtor gaan of een WD maar ik las in reviews dat deze soms nog wel eens een probleem veroorzaakte met AMD. En omdat ik veel ga downloaden voor 250 Gb gegaan.

-Videokaart
Asus EN6600GT/TD 128 Mb PCI Express x16, €167,-
-Waarom?
Dit lijkt me een uitstekende videokaart, al hebben sommige mensen hier twijfels over.
Ik trouwens ook.. Misschien kan ik toch beter voor een Sapphire kaart gaan zoals de X700Pro?
Is ook een stuk goedkoper...

-Geheugen
G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB), €87,-
-Waarom?
Voor een spel van tegenwoordig heb je al snel 1 Gb nodig. Ik heb gekozen voor een wat goedkoper geheugen, goeie keus?
http://www.gskill.com/f1-3200phu2-ns.html

Dit zijn zo wel een beetje de basis dingen hiermee kom ik op €639,-

Over het SLI moederbord zit ik een beetje te twijfelen of ik dit later ook echt zou gaan gebruiken.
Ook over het geheugen, is een wat goedkoper merk, weet niet of dat veel uitmaakt. Bij de informatie over het geheugen staat trouwens ook Non-ecc. Wat betekent dit eigenlijk?
Is mijn videokaart een verstandige keus, of toch maar voor Sapphire gaan?
Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van hardware, dus mijn vraag aan jullie is of het hiermee de wat nieuwere spellen aardig draaien, en wat zouden jullie veranderen?

Alvast bedankt!

Ps. plz geen slotje heb hier erg lang aan gewerkt en veel op tweakers en andere sites doorgenomen... Als het niet zo moet zeg het dan ff in een reply plz.. O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 11:47 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
G-skill is niet echt cheap-ass, lijkt mij. Sapphire is dat een radeon? blijf dan maar bij nvidia, want ati heeft niet echt iets hier tegenover staan, of de x800*

verder is t goed, toch? heb je al een kast?

PSN: djmurcielago

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:36
Volgens mij is G.skill geen Cheap Ass geheugen, maar juist het omgekeerde :?

Edit: Net te laat.

Ik zou tog aanraden om voor de 6600GT te gaan i.c.m. een SLI mobo. Hiermee kan je later nog op uitbreiden en dat kan met de X700 Pro niet, en deze is ook een stuk langzamer.

[ Voor 57% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-10-2005 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee eigenlijk nog niet... Nog een goed (niet te duur) idee?
Hoeveel watt voeding heb ik hier ongeveer voor nodig?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:58:
-Processor
AMD Athlon 64 3000+ OEM, prijs van OEM versie weet ik niet bij azerty... (ongeveer €140,-)
-Waarom?
Deze heb ik gekozen omdat het toch een budget game Pc wordt.
1 klein probleempje de OEM versie staat niet in de lijst van azerty :?
http://www.asus.com/produ...del=382&l1=3&l2=15&l3=148
Koop je andere cpu-koeler, want dat kost ook geld.. hou rekening mee met je budget.

Naar mijn mening Boxed Processor ook goed... tenzij je voor meer luxe wilt

Verwijderd

Topicstarter
Jep i know, wilde voor een Arctic Freezer 64 gaan. Kwam goed uit de tests las ik ergens.
En helemaal niet duur....
Iemand nog een idee voor een goede (goedkope) kast, en voeding?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 23:14 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:39

makje

Professioneel prutser

TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:02:
Volgens mij is G.skill geen Cheap Ass geheugen, maar juist het omgekeerde :?
G Skill heeft high end geheugen voor de enthusiasts en value geheugen voor 'normale' mensen, 2x raden welke lijn de TS heeft gekozen ;)

Als de TS bewust een SLi moederbord uitkiest om later eventueel nog een 2e kaart erbij te kunnen plaatsen dan zal hij toch echt bij nVidia moeten blijven. Daarnaast is de 6600GT in dat segment gewoon de beste kaart, nemen dus.

Overigens zul je wel een processor koeler nodig hebben, neem dus gewoon een boxed processor voor de koeler en vooral voor de verlengde garantie van 3 jaar. Ook als je er nog een aparte koeler bij neemt dan kan het geen kwaad om een reserve koeler erbij te hebben, ikzelf heb er ook al eens gebruik van gemaakt toen mijn waterkoeling er tijdelijk even uit lag.

9800x3d

Verwijderd

Ziet er goed uit :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:05
@ TS als mobo zou je ook de Gigabyte K8NXP-SLI kunnen overwegen scheelt toch gauw € 30,00.
En Alternate heeft de 3200+ Socket 939 ook in OEM/tray uitvoering voor € 139,00.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:33

DropjesLover

Dit dus ->

eigg niets op aan te merken dit systeem...

1 vraagje: je hebt het (erg) goed uitgezocht en omschreven, lijkt me dat je ook wel weet waar je aan begint... Waarom open je hier eigg een topic voor :?

verder als je zo ruim binnen je budget blijft -> betere cpu (3500+ ofzo) en/of heel mischien een 7800GT? kan je er tenminste lekker lang mee vooruit. een 6600 (gt) wordt nu al als low/mid sigment aangeduid...

[ Voor 35% gewijzigd door DropjesLover op 07-10-2005 00:09 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Een Geforce 6600 GT low-end?...hoe kun je nou een kaart die in de winkel nog +-170 euro kost een low-end kaart noemen..ik zou eerder denken aan een 6200TC of aan een geforce 4mx :Y)

Maja, waarom vermeld niemand in dit doort topics de verzendkosten?

De 3200 mag wel 139 euri kosten maar wat zijn de verzendkosten?

In een gewone winkel hier in de buurt kost de 3200 145 euro dus dat is wel wat goedkoper.

Ik zou gewoon eerst goed rondkijken bij pc-boeren in de buurt voordat je gaat kopen.

De amd 64 3000+ kun je al bij een paar gewone winkels krijgen voor +-110 euro :?

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Sorry voor de dubbelpost maar met een 3500+ en een 7800GT ben je ruim over het budget van 700 euro.

Als je wat performancewinst wilt dan zou ik je de X800GT 256MB aanraden. Bij alternate (als je die daar wilt bestellen) kost die 169 euro (10 euro duurder dan de 6600GT).

De 3200 zou je ook nog kunnen pakken en dan blijf je net onder de 700 euro >:)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
ziet er goed uit.
Maar of sli wel een goede keus is weet ik niet. Als je nu het geld niet voor een tweede kaart hebt, betekent het dus dat je pas over een jaar ofzo een tweede zou kunnen kopen. Tegen die tijd heb je weer veel betere videokaarten voor dat geld. Koop dus nu voor het geld dat je uitspaart aan sli een goede videokaart ( x800gt van sapphire of een 6600gt maar wel met een Zalman VF700 alcu voor het geluid). en koop dan als je videokaart niet meer aan je wensen voldoet een nieuwe.
Verder de freezer 64 is erg goed en lekker goedkoop, heb hem zelf ook.
De kasten van arctic cooling zijn ook lekker stil en goed ( zit een goede voeding in seasonic) en ze zijn niet duur. 82 euro

Verder ziet het er goed uit.
Ik heb zelf een sapphire x800gt en met een zalman VF700 alcu erop. je hoort hem niet en coolt goed, kan hem bijna 20 % overclocken en haal nu net geen 10.000 3dmark 03 puntjes. Voordeel van de x800gt is dat hij een 256 bits geheugenbus heeft en 256mb geheugen.
Als je het gedult hebt misschien kan je dan op de x1000 serie van ati wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt dat veel verschil tussen 3200+ en de 3000+
Volgens mij niet zo heel veel. Ik las ergens dat soms de 3000+ nog sneller liep als
de 3200+. De moeite waard dus vraag ik me af?
Jaah die komt er ook binnenkort aan jah.
Heeft deze SLI ondersteuning?

Betekent SLI trouwens dat je een tweede zelfde kaart erin moet zetten?
Of kan dit ook gewoon een andere (PCI Express 16x) zijn?
SLI geeft toch een hogere perfomance met gamen enz. (Meer fps)
Kan iemand mij hier iets meer duidelijkheid over geven?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 00:36 ]

Verwijderd

Goede keus !

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 09:02 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

topictitel even een beetje verfraaid :P

was: Budget Game-PC (¤700,-)
is: Budget Game-PC voor 700 euro

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik denk dat het verschil tussen de 3000+ en 3200+ te verwaarlozen valt, als je met een nauwer budget zit kan je die 30 euro verschil beter steken in een betere videokaart ofzo, ik zag eerst bijv op alternate.nl een 6800GT (gestripte versie, maar is nog steeds stuk sneller dan de 6600 gt) voor 180 euro, ik weet niet zo 1 2 3 of ze ook zoiets hebben bij azerty, maar dit lijkt me een betere investering, verder volstaat de boxed cooler denk ik wel en denk aan de garantie die je erbij krijgt.

• kruimeldief
  • Laatst online: 04-01 19:25
Ik ben van plan een soortgelijk systeempje te bestellen (ook bij azerty), alleen geen SLI want ben dat toch niet van plan te gebruiken (dus de A8N-E versie van asus), eveneens een 6600GT 1 Gig geheugen,... Ik heb gekozen voor een voeding van antec (400watt dan heb je nog genoieg ruimte voor toekomstige upgrades)
Over de processor: tot een paar dagen geleden verkocht azerty de de athlon 64 3000+ OEM versie voor 120€, maar deze is nu niet meer terug te vinden in het assortiment :X Aangezien ik graag een andere koeler (xp-90) zou gebruiken moet ik nu de 3200+ aanschaffen welke 12€ meer kost.
12€ is natuurlijk geen geld, maar wil er toch eventjes bijzeggen dat indien ik dit systeem (wacht al een maand tot de passieve asus 6600GT leverbaar is) pakweg 3 weken geleden had besteld dit 30€ goedkoper was geweest (dollar- en olieprijzen zeker 8)7 )

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Koop gewoon een X800Pro voor 200 euro bij

http://www.alternate.nl//...etails.html?artno=JAGO50&

en dat Asrock 939Dual moederbord - alles zit erop, kost maar 60 euro. Heb ik
zelf ook, werkt perfect. Kun je er eventueel later een 7800GT opzette en die
X800Pro doorverkopen ;)

Misschien is dit al gezegd, maar ik had geen zin om alles door te lezen..

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Maxtor problemen met AMD? Ik heb zelf een Maxline III 300GB met een AMD Athlon64 3000+ Venice zonder problemen.....

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:57
Ik zou toch wat meer centjes in m'n videokaart stoppen. Aangezien je nog ruim binnen je budget zit.
Je zou bijvoorbeeld kunnen wachten op een leuke aanbieding van €200, want aanbieding zijn er om de zoveel tijd wel ergens. Of je gaat nu voor een X800pro (€200) of een X800XT(€250).
Die verschillen zijn (imo) ruimschoot het prijsverschil waard. Voor €30 heb je een verschil van soms wel 90% performance - klik-. Tuurlijk is dat plaatje absoluut niet representatief, maar het zegt wel iets ;)
En voor €70 meer heb je een kickass kaart die wel echt 2 keer zo snel is.
Anyway, veel plezier met uitzoeken ;)

Hallo met Tim

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:20
webfreakz.nl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:21:
Maxtor problemen met AMD? Ik heb zelf een Maxline III 300GB met een AMD Athlon64 3000+ Venice zonder problemen.....
Maxtor Diamondmax 10 hadden soms boot/detectie problemen bij bepaalde nforce4 borden als ik me niet vergis.. Maargoed die gasten staan ook niet stil, daar zijn allang bios updates voor uit..

57696520646974206c65657374206973206e657264

• daandegoeiste
  • Niet online
Volgens mij liggen de nieuwe Diamondmax schijven al in de winkel hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Noujaah iig allemaal hartelijk dank voor jullie (positieve) reacties.
Zal die ATi Radeon 1000 serie (X1600 XT) deze kaart die ik nu heb gekozen overtreffen?
Of gewooon wachten op een leuke aanbieding van rond de €200,-?
Heb ik SLI moederbord dan nog nodig?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 10:42 ]

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ligt eraan of die VIKA SLI ondersteunt he ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Toevallig wil ik ook een nieuwe pc kopen met een budget van +- 700euro. ;)
Ik zat aan het zelfde systeem te denken maar twijvel nog over de voeding.
Zal een Huntkey LW-6450H V2.0 450W (ATX) van 39euro goed genoeg zijn of kan ik beter voor een Tagan 330watt (45euro) of ander A merk gaan? (budget 30 tot 45euro)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 11:35 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ondanks dat je een budget pc wil en de nieuwste games spelen, kan dat eigenlijk niet samen :p aangezien gamen veel vraagt van je systeem.

Wat ik zou veranderen was: duidelijk een betere videokaart. de kaart die je nu hebt kan je BF2 nog niet eens in volle glorie spelen en dat spel is al 3maanden uit. Laat staan welke games er volgend jaar uitkomen :) je kan het wel spelen, maar ja, dan moet je genoegen nemen met (veel) slechtere graphics).
Ook zou ik kijken of je al meer dan 1gig erin kan doen. Dit ook vanwege de toekomst :)

En als je eigenlijk vanplan bent SLI te doen, zou ik nu een goedekaart kopen waarbij je na (enkele maanden?) een 2e kaart erin van kan zetten zodat je weer lekker vooruitkan.

Verder is het een nette SP ! veel plezier :Y)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu echt te twijfelen of ik SLI wel ga gebruiken.
Misschien kan ik gewoon een goedkoper moederbord nemen.
(Zag er ergens 1tje die AGP 8x en PCI Express x16, weet alleen niet hoe
dat moederbord heet)
Als ik bespaar of het moederbord kan ik een betere videokaart nemen..
Wat zouden jullie doen?

Verwijderd

Aap schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:34:
Ondanks dat je een budget pc wil en de nieuwste games spelen, kan dat eigenlijk niet samen :p aangezien gamen veel vraagt van je systeem.

Wat ik zou veranderen was: duidelijk een betere videokaart. de kaart die je nu hebt kan je BF2 nog niet eens in volle glorie spelen en dat spel is al 3maanden uit. Laat staan welke games er volgend jaar uitkomen :) je kan het wel spelen, maar ja, dan moet je genoegen nemen met (veel) slechtere graphics).
Ook zou ik kijken of je al meer dan 1gig erin kan doen. Dit ook vanwege de toekomst :)

En als je eigenlijk vanplan bent SLI te doen, zou ik nu een goedekaart kopen waarbij je na (enkele maanden?) een 2e kaart erin van kan zetten zodat je weer lekker vooruitkan.

Verder is het een nette SP ! veel plezier :Y)
Maar, ik zit erg te twijvelen over AGP of SLI.
Is met een budget van 700 euro een goede AGP kaart beter of zal ik toch voor SLI gaan?
Wat zal nou he verstandigst zijn?

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02 22:28

Bob

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:36:
Ik zit nu echt te twijfelen of ik SLI wel ga gebruiken.
Misschien kan ik gewoon een goedkoper moederbord nemen.
(Zag er ergens 1tje die AGP 8x en PCI Express x16, weet alleen niet hoe
dat moederbord heet)
Als ik bespaar of het moederbord kan ik een betere videokaart nemen..
Wat zouden jullie doen?
Dat is dit mobo denk ik.
Lees de survey eens goed door, ik heb er zelf geen ervaring mee maar volgens mij is het een prijs/kwaliteit topper.

edit: SLI is in de praktijk voor mensen met teveel geld, niet voor jou dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bob op 07-10-2005 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK beginpost aangepast.
Moederbord is nu Asrock geworden. Deze is veel goedkoper en heeft goede reviews.
Nu nog de videokaart.... AGP of PCI Express x16?? :? En welke...
Zat te denken aan de Power Color X800 Pro, is ietsjes duurder en AGP.
Kan deze videokaart met de nieuwste spellen mee draaien?

Edit: Bij azerty kan ik deze kaart niet vinden....

Edit 2: Bij Mycom verkopen ze deze kaart http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=95290&productType=1
ook voor €200,- Welke is een betere keus de Power Color X800 Pro of X800VE All in Wonder.
Of zijn et dezelfde.... :/

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:41 ]

• DefLite
  • Laatst online: 07-02 16:49

DefLite

Why so serious?

Sluuut schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:28:
[...]

Maxtor Diamondmax 10 hadden soms boot/detectie problemen bij bepaalde nforce4 borden als ik me niet vergis.. Maargoed die gasten staan ook niet stil, daar zijn allang bios updates voor uit..
hier zijn updates voor geweest en ik zou niet voor een sli systeem gaan tenzy je egt een gamebak wilt nemen

maar dan zou ik het dubbele uitgeven amd 4400 2 gig geheugen en dat soort dingen ik zou gewoon een geforce 6800 le nemen en kijken of je die kan unlocken dan krijgt dacht ik een 6800 wee niet zeker over dit laatste

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:42:
Noujaah iig allemaal hartelijk dank voor jullie (positieve) reacties.
Zal die ATi Radeon 1000 serie (X1600 XT) deze kaart die ik nu heb gekozen overtreffen?
Of gewooon wachten op een leuke aanbieding van rond de €200,-?
Heb ik SLI moederbord dan nog nodig?
Als je een ati kaart gaat kopen is een sli mobo onzin, want die zijn gemaakt voor de kaarten van nvidea
Ati heeft crossfire als alternatief maar daar is nog maar 1 mobo voor, en nog niet hier verkrijgbaar.
Dus Koop een a8n-e mobo van asus. Een 3200+ of 3000+ proc. 1 gb geheugen en een hd van 200 gb met sata II interface. Leuke kast en goede voeding en wat je dan overhoudt geeft je uit aan een videokaart van rond de 200 euro.

Verwijderd

Lijkt me verstandig eenmalig iets meer te investeren! Of zit ik er dan helemaal naast?!!

PS. Hallo, Ik ben hier nieuw!!

Ik ben werkzaam bij New Release ( www.newrelease.nl ) mijn intresses zijn voornamelijk computers en scripting! :7

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ikzelf heb er niet zo veel verstand van maar ik heb een:

Gigabyte K8NF-9, NF4, D-DDR, PCI-E, Soc 939 93,50
Soc939 AMD64 3200+ (2,0G) 512 kb Box VENICE 196,50
Maxtor 160 GB SATA 7200rpm 8mb p/n 6L160M0 77,00
Club3D GF 6600 GT 128mb PCI-Express D/T 169,95
512mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen (2 maal) 87,90

Sofware Microsoft Windows XP Home NL oem 95,00

Kom je op 719,-

Jij bespaart iets op het mobo, maar jouw harde schijf is weer duurder dus dat compenseert elkaar.

Videokaart en geheugen zijn ook gelijk qua prijzen.

Je moet nog wel Windows hebben (a 95 euro) + kast & 350 Watt voeding (bij mij 105 euro)

Dus om voor 700 euro een complete kast + voeding
+ originele Windows versie te hebben,betwijfel ik eerlijk gezegd. Wel kom je denk 'n heel einde!

Succes ermee en laat het hier even weten! (ik had 'm trouwens bij Yorcom)

En je zegt wel dat 't 'n game-computer wordt, maar 'n dvd-brander is altijd handig O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

De asus 6800 met 128 mb is nu 129 eurotjes, en een veel betere deal dan de 6600 gt.
Just my 2 cents.

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:25:
Toevallig wil ik ook een nieuwe pc kopen met een budget van +- 700euro. ;)
Ik zat aan het zelfde systeem te denken maar twijvel nog over de voeding.
Zal een Huntkey LW-6450H V2.0 450W (ATX) van 39euro goed genoeg zijn of kan ik beter voor een Tagan 330watt (45euro) of ander A merk gaan? (budget 30 tot 45euro)
Als je een nieuwe kast nodig hebt (ook voor TS), denk er dan aan dat kasten (+voeding) vaak gerecycled worden naar een volgende upgrade. Misschien dus iets meer in inverserten dan die paar tientjes.
In het algemeen is een B merk voeding een belangrijke reden voor allerlei "vaag" gedrag van je PC, bekijk de "welke voeding moet ik hebben" topics (en startposts eens in het Overige Hardware forum.
Mijn aanrader is standaard de Sonata van Antec (ong. 100 EUR, relatief stil, niet superdeluxe, maar gewoon een degelijke, stille kast met solide voeding) of eventueel iets equivalents (je moet'm ook nog mooi vinden uiteindelijk, maar die kwaliteit binnenwerk ongeveer).

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

onkl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:21:
[...]

Als je een nieuwe kast nodig hebt (ook voor TS), denk er dan aan dat kasten (+voeding) vaak gerecycled worden naar een volgende upgrade. Misschien dus iets meer in inverserten dan die paar tientjes.
In het algemeen is een B merk voeding een belangrijke reden voor allerlei "vaag" gedrag van je PC, bekijk de "welke voeding moet ik hebben" topics (en startposts eens in het Overige Hardware forum.
Mijn aanrader is standaard de Sonata van Antec (ong. 100 EUR, relatief stil, niet superdeluxe, maar gewoon een degelijke, stille kast met solide voeding) of eventueel iets equivalents (je moet'm ook nog mooi vinden uiteindelijk, maar die kwaliteit binnenwerk ongeveer).
Ik heb 'n CAC Centurion 5 case a 60 euro + Antec 350Watt SmartPower voeding V2.0 a 54,50.
Bij elkaar dus ook ruim 100 euro. Net als onkl schrijft, nu gewoon ff wat lenen van je ouders om 'n iets duurdere voeding te kopen, en niet over 'n maand al kloten met je voeding die niet goed is!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• WiLLoW_TieN
CLB schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:00:
Ikzelf heb er niet zo veel verstand van maar ik heb een:

Gigabyte K8NF-9, NF4, D-DDR, PCI-E, Soc 939 93,50
Soc939 AMD64 3200+ (2,0G) 512 kb Box VENICE 196,50
Maxtor 160 GB SATA 7200rpm 8mb p/n 6L160M0 77,00
Club3D GF 6600 GT 128mb PCI-Express D/T 169,95
512mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen (2 maal) 87,90

Sofware Microsoft Windows XP Home NL oem 95,00

Kom je op 719,-

Jij bespaart iets op het mobo, maar jouw harde schijf is weer duurder dus dat compenseert elkaar.

Videokaart en geheugen zijn ook gelijk qua prijzen.

Je moet nog wel Windows hebben (a 95 euro) + kast & 350 Watt voeding (bij mij 105 euro)

Dus om voor 700 euro een complete kast + voeding
+ originele Windows versie te hebben,betwijfel ik eerlijk gezegd. Wel kom je denk 'n heel einde!

Succes ermee en laat het hier even weten! (ik had 'm trouwens bij Yorcom)

En je zegt wel dat 't 'n game-computer wordt, maar 'n dvd-brander is altijd handig O-)
Goede systeem maar dan zou ik de Gigabyte K8NXP-SLI nemen voor € 99,00 dan heb je een upgrade mogelijkheid in de vorm van SLI ( bij alternate.nl )
En ik zou voor de AMD 3200+ Socket 939 Tray gaan voor € 139,00 ( bij alternate.nl )
De 6600GT is een goede keus v.w.b prijs/prestatie.
HD en CPU cooler en de rest evt. bij 1to0.nl deze is met die dingen goedkoop..

Verwijderd

Topicstarter
Heey ben ik weer!

Ok ben er voor zover uit... :*)
Alleen nog de kast en voeding.
Ik had uitgerekend dat ik ongeveer rond de 400 Watt zit met dit systeem.
Maar dan kijk ik op de site van azerty en zie daar ook B-merken voeding, die
minder presteren dan een A-merk (duh) Maar wat is nouw een goede voeding
voor een prijs van onder de €50,-??
Heb hier echt geen verstand van.....

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:03:
Heey ben ik weer!

Ok ben er voor zover uit... :*)
Alleen nog de kast en voeding.
Ik had uitgerekend dat ik ongeveer rond de 400 Watt zit met dit systeem.
Maar dan kijk ik op de site van azerty en zie daar ook B-merken voeding, die
minder presteren dan een A-merk (duh) Maar wat is nouw een goede voeding
voor een prijs van onder de €50,-??
Heb hier echt geen verstand van.....
TAGAN 380 Watt is een Topper ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan die mijn systeem aan denk je?
Ook als ik later die processor nog wil upgraden?

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:09:
Kan die mijn systeem aan denk je?
Ook als ik later die processor nog wil upgraden?
Ja zie mijn systeemspecs eens....

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik denk dat je het beste voor de X800XT kunt gaan, die kost geen drol meer en maakt alles in zijn prijs klasse in!

Geluidswolk

Verwijderd

Voor de kast+voeding kun je ook eens naar de Antec Sonata II kijken. Dit is een goede (stille) kast met voeding waar je een tijd mee vooruit kan. Ik heb zelf de eerste versie met 380W voeding, maar de 2 staat bij Azerty met 450W voeding voor EUR 111.

Is natuurlijk wel iets duurder dan cheap-ass kast met middelmatige voeding (budget, budget).

Ik zou ook geen SLI doen, want dat ga je niet gebruiken voorlopig (budget) en straks koop je wss. liever een enkele nieuwe kaart, dan een extra (verouderde) erbij te zetten. Aangezien tegen die tijd (over 1-2 jaar?) kaarten allerlei nieuwe features ondersteunen die je wilt hebben...

Ik ben zelf ook in de race voor een nieuwe kaart. Aangezien ik hem tegen het eind van het jaar ga kopen wacht ik nog even, maar op het moment heb ik vooral de X800XT op het oog. De Asus is namelijk de PE editie (=sneller) en als AGP nu voor maar 250 eur te koop. Deze is echt een stuk sneller dan de 6600GT. Ik ben nog aan het afwegen of ik op de X1600XT wacht voor ongeveer dezelfde prijs (maar dan moet ik wel de rest van mijn systeem upgraden, want ik heb geen PCI-e).

De nieuwere kaart doet het in de meeste benchmarks op dit moment wat minder dan de X800XT, maar dat kan nog deels aan de drivers liggen; de nieuwere kaart heeft betere features (SM 3.0 e.d.); en nieuwere games (komende jaar) gaan waarschijnlijk meer die nieuwe features benutten waardoor de kaart in toekomstige games toch sneller zal zijn dan de X800... Moeilijk moeilijk...

Ik zag ook de suggestie voor meer dan 1GB geheugen, maar dat heb je volgens mij voorlopig (op een budget machine) niet nodig, en dat kun je dan beter t.z.t. upgraden als het wel nodig is; dat wordt toch alleen maar goedkoper.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 12:57
onkl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:21:
[...]

100 euro is wel erg veel zeg. Ik heb hier een enermax noisetaker. Komt het beste uit te testen en begint vanaf 60 euro.

Naar mijn mening kan je beter een iets goedkopere kast pakken met een kwalteits voeding (los kopen) Dan dat je een hele dure kast hebt met een prut voeding.

[ Voor 10% gewijzigd door Robin4 op 07-10-2005 22:59 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

60 euro voor een goede voeding is heel redelijk, maar dan heb je toch nog ongeveer 40 euro voor een kast nodig (als je een nieuwe kast nodig hebt natuurlijk) dus dat komt op hetzelfde neer - vergeet niet dat de Antec inclusief voeding is.

Die Antec heeft ook een goede voeding, en is 450w in plaats van 370 van die Enermax (alhoewel ik niet weet hoe ver ze effectief uit elkaar liggen). Je krijgt dan met de Antec ook nog eens een kwalitatief goede kast in handen, dus bij elkaar is hij best goed geprijsd.

offtopic:
Overigens een budget van tot 700 eur excl randapparatuur (van de TS) vind ik persoonlijk toch niet echt 'budget', maar dat is maar goed ook omdat het een game-pc moet zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Welke van deze twee is de beste keuze voor mijn systeem? (Ook voor eventuele latere updates)

-Tagan TG380-U01 380 Watt €58,-

-Asus A-45GA 450 Watt €58,-

Ik denk zelf de Tagan al is deze minder Watt. Denk dat hij stabieler en beter draait!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 16:25 ]

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
wat een goed topic precies wat ik zocht !

dank voor de reply's _/-\o_

mijn budget lag op hetzelfde maar ik ken mezelf kom altijd hoger uit

P.S dit gaat hem dan worden iemand nog suggesties (of een hamer ommezlf mee voor mijn kop te slaan omdat ik iets doms gekozen heb) 8)7

Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice

(of zou ik ook met een 3000/3200 kunnen volstaan ? )

Asrock 939Dual-SATA2,
Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ)

( zijn de problemen zoals beschreven al opgelost of toch beter een Hitachi ? )

G.Skill Value DDR DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB), €87,-
Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
Dvd-brander: NEC ND-3540A
MSI Radeon X800 XT 256MB DDR3 (PCIe, DVI, RX800XT-VTD256E

Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)

ik kom rond de 850 uit

nieuwe pc samenstellen = leuk

• DualDevil
  • Laatst online: 07-02 09:30

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

zou zeker de 3200+ pakken, aangezien wat ik hoor van de laatste venice's ze allemaal al vroeg (lees 2.4-2.5 ghz max) blijven steken en het dan niet uitmaakt of je een venice 3200+ of 3500+ pakt. Ik zou lekker die 3200+ pakken kan je gelijk wat meer geheugenbandbreedte eruit slepen als je geheugen dat toelaat. Verder voor die videokaart, wat betaal je ervoor. Als een X800 GTO2 in je budget zit. Deze is te modden naar X850 Xt speeds, soms zelfs XT PE speeds. Dan zou ik lekker die sapphire pakken heb je voor een klein bedrag alsnog een snelle kaart. Die kost 240 euro.

[ Voor 31% gewijzigd door DualDevil op 09-11-2005 09:32 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Ik heb ook een prima game-systeem voor zo'n 700 euro nu:
AMD 64 3000+
2 x 512 MB SDRAM DIMM
MSI RS480M2
160 GB HD
NEC DVD-Brander
Club3d Radeon x800 RX
Silentium T2
Freezer 64
Zalman VF700 Cu

• vogelaarke135
  • Laatst online: 04-01 22:21
Zit ongeveer in het zelfde parket, ik heb van me pa +/- 600€ te besteden, zat te denken aan:

ASROCK AMD S939 939DUAL-SATA2 ATX €60.93
HITACHI 250Gb 8Mb SATA II 25DLA380 €130.90
Athlon64 939 3000+ 1800Mhz BOX Venice €136.85
Twinmos 1GB DDR400 Dual Channel kit €85.99
Antec Sonata II €106.95
SAMSUNG 17" 710N LCD €239.19
CLUB-3D PCI-e 256Mb ATI X800RX €160.65
NEC ND-3540 Dual Layer Zwart €39.87
NEC / SONY 1.44Mb Diskdrive .Zwart €6.49
Totaal: €967.82
Allemaal bij pczaak.nl
Zit toch dik 300 euries boven het budget, wat zou er uit moeten of vervangen moeten worden door een goedkopere variant?
Alvast bedankt

[ Voor 72% gewijzigd door vogelaarke135 op 09-11-2005 19:56 ]

vogelaarke135

• vogelaarke135
  • Laatst online: 04-01 22:21
Weten jullie echt niet wat ik eruit moet halen om toch nog op een redelijk bedrag uit te komen? (mag ietsje meer zijn als 600€, maar 300€ meer is echt teveel)

Edit: oeps sorry voor dubbelpost, zag de editknop net pas |:(

[ Voor 18% gewijzigd door vogelaarke135 op 10-11-2005 17:21 ]

vogelaarke135

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-02 13:21
Edit : ik zou een nieuwe topicstart maken
Heb hem ff gereport

[ Voor 99% gewijzigd door roelke op 10-11-2005 18:05 ]

I've GoT a solution

Verwijderd

vogelaarke schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:02:
Zit ongeveer in het zelfde parket, ik heb van me pa +/- 600€ te besteden, zat te denken aan:

ASROCK AMD S939 939DUAL-SATA2 ATX €60.93
HITACHI 250Gb 8Mb SATA II 25DLA380 €130.90
Athlon64 939 3000+ 1800Mhz BOX Venice €136.85
Twinmos 1GB DDR400 Dual Channel kit €85.99
Antec Sonata II €106.95
SAMSUNG 17" 710N LCD €239.19
CLUB-3D PCI-e 256Mb ATI X800RX €160.65
NEC ND-3540 Dual Layer Zwart €39.87
NEC / SONY 1.44Mb Diskdrive .Zwart €6.49
Totaal: €967.82
Allemaal bij pczaak.nl
Zit toch dik 300 euries boven het budget, wat zou er uit moeten of vervangen moeten worden door een goedkopere variant?
Alvast bedankt
Kast: Cooler Master Centurion 5
HD: Hitachi T7K250 250 gb of Hitachi 7K250(iets langzamer maar wel goedkoper)
Processor: OEM, dus niet boxed. Wel een andere ventilator kopen natuurlijk. Geen idee welke.
Misschien andere video kaart? 6600 GT is een mooie kaart hoor.
Btw, open ff een nieuwe topic?
Pagina: 1