Toon posts:

ik heb hulp nodig,ik ben denk dom

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie o wie weet raad,
ik heb een wireless router gekocht van iemand ,deze heb ik geinstalleerd op mijn net werkkaart, en aangesloten op mijn kabelfoon modem, de bedoeling is om met een laptop voor mijn dochter draadloos te kunnen internetten enz, mijn comp heeft win xp als ik alles volgens de regels doe van de gebruiksaanwijzing [van conceptronic router] moet ik het ip adres van de router in geven in de adres balk dan zou ik in het setup meneu komen maar ik krijg alleen maar dat deze pagina niet beschikbaar is, doe ik hier wat stoms soms ik heb op de laptop[windows me] een wireless kaart geinstaleerd enz en hij pakt de router wel,ook als ik het ip adres intik 10.0.0.1 kom ik in het menu van de router, met ping geeft hij ook dat alles goed ,als ik bij mijn computer de kabel van de kabelmodem inde router stop in het goede gat dan krijg ik geen verbinding, stop ik hem weer in mijn modem dan doet hij het wel, weet iemand een oplossing want ik kom er niet uit en heb alleen maar gezeur van mijn dochter [en natuurlijk de rest ook] want ik zit al 4 dagen te kl..ten met dat ding
nou lat maat weten dan ga je voor de eeuwige roem
vast bedankt voor een reactie, en houd er bij uitleg aub rekening mee dat ik echt een leek ben met computer
dankdank

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 11:56

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ehmm.. misschien kan je beginnen met het gebruik van wat punten en enters hier en daar?

dat maakt het verhaal een stuk begrijpelijker :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

je zult toch meer informatie moeten geven zoals welke router het is aangezien niet alle routers het zelfde werkt en welke provider heb je en afhankelijk van die provider heb je wel de mac adres gecloned ? aangezien sommige providers deze locken aan de modem, waardoor het dan niet werkt tenzij je de router deze macadres geeft van je netwerk kaart.

heb je ook de handleiding van de router en deze gelezen zo niet lees deze aangezien daar vaak het toch wel uitgelegt wordt en als je de handleiding niet hebt ga naar de site van de fabrikant en download deze van de site

had niet gezien dat je wel de type router had aangegeven maar nu wel naar aantal keren opnieuw gelezen te hebben maar er zitten wat tegenstrijdige dingen in het hele verhaal bij het ene zeg je dat je de ip in vult van de router en dat hij aangeeft dat het niet doet, hoe heb je dat dan aangesloten want later zeg je dat met de wireless card je wel de router menu krijgt

dus je hebt de router aangesloten op de router en van de router heb je een kabel naar je normale pc lopen? aangezien blijkbaar die comp eerst direct op de modem zat. zoja dan zou normaal gesproken je de menu aankunnen spreken, tenzij je op de verkeerde poort zit met je kabel aangezien dit vaak alleen op de eerst bedraade poort werkt. of via inderdaad de wireless verbinding.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 23:46 ]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
1. Klein beetje gebruik van interpunctie kan idd geen kwaad.
2. Als je een topic start, kan het geen kwaad om in de topic-titel wat algemene info te geven.
3. De enige reden dat iemand dom is, is als hij geen vragen stelt. Haal jezelf niet zo naar beneden!

Router is dus van Conceptronic, Welk merk is de Wlan kaart? Ik heb begrepen dat als kaart en router van een ander merk zijn, het best wel even puzzelen is voordat je het werkend heb. Zeker als het wat oudere types zijn.
Ik snap deze zin niet zo:
ik heb een wireless router gekocht van iemand ,deze heb ik geinstalleerd op mijn net werkkaart,
Leg eens uit?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik neem even aan dat je een router heb gekocht zonder wireless.. oftwel een C100BRS4H router.. (even opgezocht op http://www.conceptronic.nl/).

Heb je de router gereset?? Dit is namelijk nodig om de router op "factory defaults" te krijgen en het lijk me verstandig omdat misschien alle gegevens van de vorige eigenaar er in staan. Om dit te doen moet je even de handleiding doorspitten....

Ik ben als (redelijke IT kenner) toch nog 3 weken bezig geweest met mijn wireless router te installeren.. Nu wist ik niets van wireless routers.. dus ik vind het alsnog meevallen. Maar laat even weten wat je precies hebt, zodat we je beter kunnen helpen (en je een ware toevoeging tot GoT wordt ;))

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[panic-mode]
aaaaaaaaah help help help ... ik kan de motor starten maar de auto rijd niet ... wat is er mis ?
[/]

dat werkt niet. ff adem halen. rustig vertellen,
tekeningetje maken, configuratie van ip instelingen neerpluerten (zie faq)
,als ik bij mijn computer de kabel van de kabelmodem inde router stop in het goede gat dan krijg ik geen verbinding, stop ik hem weer in mijn modem dan doet hij het wel, weet iemand een oplossing want ik kom er niet uit en heb alleen maar gezeur van mijn dochter [en natuurlijk de rest ook]
hoeveel modems gebruik jij tegelijkertijd :?

btw .. laat je zo makkelijk over je heen lopen ? als ze zeuren .. gewoon "KOP HOUWEN, papa is gefrustreert zijn best aan het doen" :+

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 07-10-2005 02:12 ]

Iperf

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.