Specs:
XP1800+
512 mb + 256 mb DDR
40 GB / 80 GB / 80GB HDD
LG DVD-rom
Pioneer DVD-brander
Voorheen gebruikte ik een MSI K7T266 PRO 2 RAID moederbord, dit werkt perfect. Echter omdat ik een Hauppaugge TV kaart heb aangeschaft (MCE500) en deze niet samenwerkt met de VIA chipset op dit bord heb ik een ander moederbord aangeschaft.
Ik heb alle onderdelen naar het nieuwe moederbord (Asrock K7NF2 Raid) overgezet.
En toen testen, resultaat:
1. Alles overgezet --> compleet; POST scherm hangen na vermelding van processor en geheugen.
2. De tweakers manier --> Alles los en dan opbouwen, POST scherm en zelf tot in de bios
3. De TV-kaart losgehaald --> Laatste onderdeel ; Hangen tijdens POST zoals bij 1
4. De TV-kaart eruit --> Dan maar zo opstarten, en bios updaten ....
Echter tijdens het opstarten blijft de pc hangen.... vervolgens opstarten vanaf CD (windows installatie CD) programma begint, geen SCSI/RAID drivers installeren, HANGEN.....
Ik heb nu het oude bord maar weer teruggezet, hier werkt alles op......
Vragen:
- Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben meegemaakt met Asrock?
- Wat waren de oplossingen
- Hoe zou ik eventueel wel voorbij de Bios / Post kunnen komen
XP1800+
512 mb + 256 mb DDR
40 GB / 80 GB / 80GB HDD
LG DVD-rom
Pioneer DVD-brander
Voorheen gebruikte ik een MSI K7T266 PRO 2 RAID moederbord, dit werkt perfect. Echter omdat ik een Hauppaugge TV kaart heb aangeschaft (MCE500) en deze niet samenwerkt met de VIA chipset op dit bord heb ik een ander moederbord aangeschaft.
Ik heb alle onderdelen naar het nieuwe moederbord (Asrock K7NF2 Raid) overgezet.
En toen testen, resultaat:
1. Alles overgezet --> compleet; POST scherm hangen na vermelding van processor en geheugen.
2. De tweakers manier --> Alles los en dan opbouwen, POST scherm en zelf tot in de bios
3. De TV-kaart losgehaald --> Laatste onderdeel ; Hangen tijdens POST zoals bij 1
4. De TV-kaart eruit --> Dan maar zo opstarten, en bios updaten ....
Echter tijdens het opstarten blijft de pc hangen.... vervolgens opstarten vanaf CD (windows installatie CD) programma begint, geen SCSI/RAID drivers installeren, HANGEN.....
Ik heb nu het oude bord maar weer teruggezet, hier werkt alles op......
Vragen:
- Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben meegemaakt met Asrock?
- Wat waren de oplossingen
- Hoe zou ik eventueel wel voorbij de Bios / Post kunnen komen