Toon posts:

Ip word fout toegekend

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd zit ik met een probleem op mijn 2e computer. Het fout is als volgt: Windows kent het foute ip toe aan de computer. Het is geen probleem met de router, die heb ik al gereset en zelfs de hulp van de fabriek gevraagt. Niets kon baten, het ip word gewoon niet goed toegekent. Hieft iemand dit eerder al gehad? Wat zou er tegen te doen zijn?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
... Om wat voor router gaat het? En staat DHCP aan op de router? Netwerk kabel goed?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Sitecom21 router, DHCP staat aan maar hij geeft ipv het goede adres dat begint met 192 iets van 259 toe.

Verwijderd

Ik heb dit ook of en toe.
Dit had ik bij mijn Siemens router.
ik gaf eerst altijd de schuld aan @home.
maar het bleek de router toch te zijn.
Harde reset uitvoeren en bijna altijd deed ie het weer
Maar dat gebeurde zovaak dat ik maar een nieuwe heb gekocht
Het kan ook aan je kabel liggen .. :)

(sorry als het een zinloze post is .. :) )

Verwijderd

Topicstarter
Router al gereset helemaal, alles opnieuw ingesteld.

edit:
Ik ga nu slapen, morgen weer vroeg dag, blijf AUB suggesties posten van wat het zou kunnen zijn. IK check wel weer in de morgen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 22:51 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Welk IP krijg je dan wel? Want als de router werkt en je krijgt op computer A wel een goede lease van de router en computer B niet, dan zal het toch echt aan computer B of de bekabeling liggen.

Als het IP van de 2e bak begint met 169 is het sowieso al misse boel.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je op de PC niet per ongeluk een vast IP adres ingesteld; zo niet probeer het dan is via
Start, Uitvoeren: CMD
en vervolgens in de DOS Prompt intikken; ipconfig/renew [gevolgd door enter]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
GraveR schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:52:
Welk IP krijg je dan wel? Want als de router werkt en je krijgt op computer A wel een goede lease van de router en computer B niet, dan zal het toch echt aan computer B of de bekabeling liggen.

Als het IP van de 2e bak begint met 169 is het sowieso al misse boel.
Zo ver was ik al gekomen ;p. En het licht niet aan de bekabeling, ik heb zelf een andere receiver geprobeert. Dus het moet wel een software prob zijn

En Av0n, kheb het geprobeert, werkt niet.

Verwijderd

Welk ipadres krijg je precies? ipconfig /all

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Soms wil je router ook de kabels precies in het goeie slot hebben, niet dynamisch dus. Probeer anders je kabeltje eens in aansluiting 2 te doen. Heb je ook het goede mac adres in je router gezet?
Internet kabel in Wan en je andere kabels in 1/2/3/4 ?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:19

tozzke

aka tozzert

graag even het exacte ip adres hier vermelden
het kan namelijk zijn dat je pc geen DHCP server kan vinden (door bijv een brakke kabel/nic/poort) en wijst zichzelf dan een IP toe (iets in de trant van 169.x.x.x)

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 07-10-2005 16:51 ]

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2025

Cool_Mod_E

9200 Wp

Kijk eerst eens met "ipconfig /all" van WIE je dat IP adres krijgt.
Als dit inderdaad je sitcom router is, dan deze van de laatste firmware voorzien en nog eens proberen.

Als het IP adres van een ander apparaat komt:...... tsja, dan is er duidelijk iets mis met je netwerk design...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:35:
[...]
Zo ver was ik al gekomen ;p. En het licht niet aan de bekabeling, ik heb zelf een andere receiver geprobeert. Dus het moet wel een software prob zijn
niet bekabeling / receiver. Gaat het over draadloos? Software: wat draai je aan OS/firewall/AntiVirus Drivers?

Anyway, je topic kan wel snel wat specifiekere info gebruiken. laat ons wat minder raden.

ipconfig op beide pc's , wat heb je geprobeerd. Affijn, effe beschijven wat je allemaal in [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] tegen komt.

Als het probleem alleen de ip toewijzing is kun je uiteraard een statisch ip adres toekennen :?

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 07-10-2005 18:22 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ik begrijp uit je startpost het volgende:
je hebt een kabelaansluiting, die binnenkomt op je com21 modem. Het modem is verbonden met een router van een tot noch toe niet genoemt merk. Aan de router (ik ga uit van met draadje, hence 'bekabeling'), zitten 2 of meer pc's. PC 1 krijgt wel een ip adres en pc2 niet. Ip adressen worden in range 192.168.x.y uitgedeelt, maar pc2 blijft staan op een adres in de range 169.254.x.y

Voordat we je verder _kunnen_ helpen zonder wild te gaan gokken, hebben we hier nodig:
  • het merk en type van je router
  • het merk en type van je netwerkkaart
  • de instellingen van je netwerkkaart. ga naar start, uitvoeren, tik in 'cmd'<enter> en voer in het nieuwe scherm in 'ipconfig/all > bestand.txt'<enter> en vervolgens 'notepad bestand.txt'<enter>. Je krijgt nu in een overzichtje de instellingen van je netwerkkaart te zien. Deze kun je zonder problemen hier posten; de ip's die daar staan zijn intern en hebben geen waarde als we niet al je externe ip kennen (mocht iemand kwade bedoelingen/privacydingen van plan zijn).
  • Je verteld ons of je relevante software hebt draaien, zoals een firewall of andere programma's die mogelijk iets met je verbinding doen (packetsniffer, netlimiter, 'internet accelerator', vreemde registry tweaks, bedenkingen qua spyware).
  • Je verteld ons sinds wanneer dit probleem optreed en wat voor veranderingen er zijn geweest sinds die tijd.
  • Je verteld ons wat je al gedaan hebt ('doorgenomen hebt met de fabriek'), zodat we dat niet allemaal overnieuw hoeven te doen.
Ik kan je een ding als gokje alvast geven: Bij veel slechte kwaliteit netwerkkaarten wil een verbinding op de (standaard) hoge snelheid '100mbits/full duplex' nog wel eens niet werken. Je kunt onder je configuratiescherm > netwerkadapters > jou netwerkadapter, rechtsclick, eigenschappen > configureren > geavanceerd > mediasnelheid/duplexmode de instelling aanpassen. Als je hierna je ip adres opnieuw ophaalt en/of je computer herstart zou je een goed ip moeten krijgen.

offtopic:
Ik zie hierboven allemaal vreemd aandoende antwoorden, die niet echt ter zake lijken te doen :P Mag ik hierbij de topicstarter aanraden zijn startpost wat uit te breiden om wat lijn in het topic te houden? (zie ook Policy - Network Troubleshooting).

[ Voor 22% gewijzigd door SilentStorm op 07-10-2005 18:48 ]

Localhost is where the heart is

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2025

Cool_Mod_E

9200 Wp

Duidelijk.

Glremme maakt een account aan, stelt dezelfde dag een (vage) vraag.

Komt er vervolgens achter dat zijn problemen niet zomaar automatisch (als sneeuw voor de zon) verdwijnen. (want ze stellen toch wel erg veel vragen die tweakers).

Vervolgens reageert Glremme maar nergens meer op....

Glremme: ik hoop dat ik het fout heb, dus laat eens weten wat de status van je probleem is ?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 20:07

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Cool_Mod_E schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:35:
Duidelijk.

Glremme maakt een account aan, stelt dezelfde dag een (vage) vraag.

Komt er vervolgens achter dat zijn problemen niet zomaar automatisch (als sneeuw voor de zon) verdwijnen. (want ze stellen toch wel erg veel vragen die tweakers).

Vervolgens reageert Glremme maar nergens meer op....

Glremme: ik hoop dat ik het fout heb, dus laat eens weten wat de status van je probleem is ?
Sorry hoor, maar wat heeft die reactie voor nut? Niet iedereen zit elke dag te internetten. Als ie niet meer reageert, so be it. Als ie het probleem nog op wil lossen m.b.v. GoT dan komt ie nog wel terug.

@Glremme: Download en draai WinsockXPFix eens op de pc waar je het probleem hebt. Met dit programmaatje worden je netwerk-instellingen gereset naar de instellingen hoe ze waren na de windows installatie.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Ik, zijn vader, heb het maar even van hem overgenomen.Hij reageerde niet meer omdat na het nog een keer terugzetten van de router naar de fabrieksinstellingen ik vervolgens een dag bezig ben geweest om op deze computer internet weer aan de praat te krijgen.

Het is een draadloos netwerk, router Sitecom WL 025, netwerkadapters USB Sitecom WL 012.

Totdat op zijn computer een nieuwe versie van Norton antivirus geïnstalleerd werd deed alles het, ruim één jaar, vlekkenloos.Norton heb ik verwijderd, firewall uitgeschakeld alsmede de wirelesszeroconfiguration.

DHCP kent aan deze computer 192.168.0.2 toe. Als ik op zijn computer bij het TCP/IP protocol automatisch toekennen aanvink wordt er er een ip adres in de 165 range toegekend.

Leek me niet zo'n punt, ingesteld op vast ip 192.168.0.3, subnet 255.255.255.0, default gateway 192.168.0.1, DNS primair 194.134.5.5, secundair 194.134.5.55 en in de router toegevoegd op de lijst van computers.Het mac adres werd feilloos opgehaald.
Er wordt nu aangegeven dat er verbinding is, ik kan de router pingen en andersom ook van hieruit zijn computer.Als ik nu op internet probeer te komen staat er onderste balk van explorer dat er een dns fout is.
Als ik het dns adres weg laat lukt het ook niet.Look@lan geïnstalleerd die ziet gewoon het hele netwerk.
Als ik met ipconfig/all kijk wordt aangegeven dat het node type onbekend is, ip routing not enabled, wins proxy not enabled. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik nog meer kan proberen. Firmware is up to date.

Verwijderd

Je dns moet ook het ip-adres van je router zijn (192.168.0.1 denk ik aan je GW te zien).
Als je router goed is ingesteld, wordt dit vertaald naar dns van je ISP ;)

Kijk trouwens ook even bij de services (uitvoeren -> services.msc) of DNS en DHCP wel op automatisch staan en ingeschakeld zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 20:19 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Om te beginnen welkom :)

Dan:

Kijk eens of je van die pc het net wel kan pingen bijv 83.137.144.50, die zou een ping reply moeten geven. Als dat werkt dan is de verbinding goed. Dan is het nog een kwestie van een DNS server instellen die bereikbaar is. Ik neem aan dat de servers die je hierboven ingetiept hebt die van je eigen provider zijn (andere providers schermen hun dns server regelmatig af)

Als je het ip adres wat hierboven staat kan pingen probeer dan eens www.tweakers.net te pingen. Als dat dan ook lukt moet je mischien nog even de internet opties van je Internet Explorer bekijken.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Services staan beiden ingeschakeld. Het net kan ik ook pngen. Bij de router hoort een hulpprogramma, als ik daar ping krijg ik de melding open socket fail. Die DNS instelling heb ik overgenomen van de werkende computer. Ik neem aan dat dat adres op beide computers gelijk moet zijn.Bij de instellingen voor explorer kan ik ook niets bijzonders vinden. Verbindingen staat ingesteld op never dial a connection ( ik heb een Engelse versie) en bij de lan instellingen moet je volgens mij helemaal niets aanvinken. :(

• Pim.

Pim.

probeer eens buiten het net domein te pingen (tweakers.net)
Probeer ook eens je dns server te pingen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Het feit dat het pingen wel lukt, betekend dat je hardware in orde is. Laten we even de software nalopen op mogelijke problemen.
DHCP kent aan deze computer 192.168.0.2 toe. Als ik op zijn computer bij het TCP/IP protocol automatisch toekennen aanvink wordt er er een ip adres in de 165 range toegekend.
Als het echt om 165.x.y.z gaat, is dat een misconfiguratie in je router (of je vangt een signaal op van een andere ;) ). Je zult dan bij je dhcp instellingen (pagina 33 van je manual (zie http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1158), even je range moeten veranderen.

als het echter gaat om 169.254.x.y, dan krijg je eigenlijk _geen_ ip adres ([search=apipa], [google=apipa]. In dit geval is er iets op je netwerk (bijvoorbeeld je firewall, dat het ophalen van het ip adres verhinderd. Je kunt het even proberen zonder de firewall (ik zou hem wel weer even op dhcp zetten).

Heb je norton volgens hun eigen uninstaller geinstalleerd? Een mogelijkheid is dat je winsock instellingen niet meer in de staat staan waarop ze zouden moeten. FlipFluitketel's advies over WinsockXPfix is dan de juiste manier om dit op te lossen.

Services staan beiden ingeschakeld. Het net kan ik ook pngen. Bij de router hoort een hulpprogramma, als ik daar ping krijg ik de melding open socket fail
Winsockxpfix
Die DNS instelling heb ik overgenomen van de werkende computer. Ik neem aan dat dat adres op beide computers gelijk moet zijn.Bij de instellingen voor explorer kan ik ook niets bijzonders vinden. Verbindingen staat ingesteld op never dial a connection ( ik heb een Engelse versie) en bij de lan instellingen moet je volgens mij helemaal niets aanvinken. :(
bij lan instellingen in principe alles uitlaten inderdaad. Het eerdere advies om de router als dns server in te stellen is een mogelijkheid die veel routers ondersteunen. De router zal dan zelf de requests doorlinken naar de betreffende dns server; op grotere netwerken maakt dit het wat makkelijker om de boel te beheren (1x waarde in router veranderen of op honderden computers).
never dial is ook goed.

[ Voor 29% gewijzigd door SilentStorm op 09-10-2005 20:56 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
DNS pingen geen probleem. Ik weet alleen niet hoe ik tweakers.net moet pingen.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:58:
DNS pingen geen probleem. Ik weet alleen niet hoe ik tweakers.net moet pingen.
Vrij simpel, in CMD intypen ping www.tweakers.net

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 11:26
ook gewoon in je dosvenster ping www.tweakers.net

Vraagje, de network ssid (de naam van het netwerk) Staat die juist geconfigureerd op je pc?
Is die hetzelfde als wat er in de router staat?

Support engineer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de boel weer teruggezet naar DHCP, dan wordt inderdaan 169.254. etc toegekend.De windows firewall staat uitgeschakeld, ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe je de firewall van de router zou moet uitschakelen. Mijn zoon kennende zal hij Norton wel via het uninstallprogramma verwijderd hebben. Hij is ook nogal in de weer geweest met programma's als Abby's webserver en van alles en nog wat om het ip-adres te verbergen, beetje zinloos als het om een intern ip gaat, maar ja hij is 15 en ik 50. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk van dit soort programma's te verwijderen maar resten zullen er vast wel aanwezig zijn.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ping www.tweakers.net
of ping 213.239.154.35

Verwijderd

Topicstarter
Nooit geweten dat je in plaats van het decimale ip adres gewoon de naam kon intypen, zo leer je nog eens wat. Ga ik proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem ook dit adres kan ik probleemloos pingen. Zou het een optie zijn om explorer overnieuw te installeren voorzover dat te verwijderen valt dan?

• Pim.

Pim.

probeer firefox eens als brower, als die werkt is het dus zoeken in de internet instellingen van IE

Verwijderd

Topicstarter
Jippie hij doet het weer :P :P . Blijkbaar toch een en of ander windowsprobleem. Na het draaien van winsockxpfix werkt alles weer gewoon op DHCP. Iedereen heel erg bedankt. groet Luuk Remmerswaal
Pagina: 1