Telkens reboot nieuw mobo (Asus K8N)

Pagina: 1
Acties:

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik hep mijn oude mobo (ASrock K8-Upgrade 760-GX SiS) vervangen door een Asus K8N s754.
Netjes alles ingebouwd, Maar zodra ik m opstart blijft hij maar reboten
Volgorde:

Aan --> Asus K8N logo --> Videokaart bios ---> Foutmelding, ik kan kiezen uit 4 dingen: Windows
opstarten in veilige modus, Windows normaal opstaren enz....
Als ik ook maar iets kies gaat hij rebooten

Specs:

AMD 64 2800+
Asus K8N
Leadtek 6800LE
2x256MB DDR400
NEC 3540
350Watt no-name PSU

Wat ik hep geprobeerd:

- De pc zo kaal mogen op te starten (geen dvd, 6800LE vervangen door TNT2 kaartje, 1 geheugen dimmetje gebruikt enz....)
- Geheugen reepjes in alle mogenlijke manieren erin gestoken.

Ik ben eigenlijk wel bang dat me PSU de doorslag geeft, maar zomaar een nieuwe kopen gaat niet echt (ik ben niet echt rijk als 15-jarige).
En win XP opnieuw proberen te instaleren is echt mijn laatste red middel.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
draai memtest eens...

Een niet verse install (install met andere moederbord, in dit geval dus andere chipset) kan ook deze problemen opleveren trouwens. Dat is eigenlijk vragen om problemen.

Altijd een verse installatie...

Windows installeren is eigenlijk je eerste redmiddel aangezien het vrij voor de hand liggend is dat dit problemen op kan leveren. Waarom zie je daar tegenop?

[ Voor 120% gewijzigd door J0J0 op 06-10-2005 22:25 ]

specs

• Dubbel Fristie
J0J0 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:22:
draai memtest eens...

Een niet verse install (install met andere moederbord, in dit geval dus andere chipset) kan ook deze problemen opleveren trouwens. Dat is eigenlijk vragen om problemen.

Altijd een verse installatie...

Windows installeren is eigenlijk je eerste redmiddel aangezien het vrij voor de hand liggend is dat dit problemen op kan leveren. Waarom zie je daar tegenop?
Ik kom nog uit de dos-loze generatie....
Maar voldoet het als ik het pc in een andere PC test. Want daar doen ze het namenlijk wel.

Er staan echt een paar hele belangrijke dingen op (boekverslagen enzo :+ )
T klink niet erg, maar als ik zeg dat ik er een paar uur aan heb gewerkt dan begprijpen jullie me mischien wel :9

[ Voor 74% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-10-2005 22:29 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Dit ligt gewoon aan Windows, je gaat van een SiS chipset naar een Nvidia chipset, is nogal een verschil. Windows vindt dit absoluut niet leuk

• J0J0
DOS? Euhm je hebt windows xp neem ik aan? Daarin kom je vrijwel niks tegen dat op dos lijkt.

Windows xp erin, eventueel als de cdrom niet vraagt of je van de cdrom wil opstarten dit instellen in het bios. De installatie wijst zichzelf. Heel simpel hoor, geen win 98 praktijken oid.

specs

• J0J0
Boekverslagen zet je ff op cd ofzo en dan zijn die veilig. Ik zie eigenlijk geen andere oplossing, sorry.
Maar voldoet het als ik het pc in een andere PC test. Want daar doen ze het namenlijk wel.
Doet WAT het wel?

[ Voor 38% gewijzigd door J0J0 op 06-10-2005 22:34 ]

specs

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Je kan toch gewoon ff die HD er uit vissen in andere pc hangen, jumpers goed zetten en als slave je files er even afplukken?

Dan verse install van XP dr op.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

• Dubbel Fristie
Kan ik ook zonder hem dr uit te halen al me data kopieren naar een extere HD ?
Scheelt me een hoop moeite....

[ Voor 18% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-10-2005 22:36 ]

• J0J0
zonder Operating system lijkt me sterk...

Leg anders je oude moederbord ergens op een tafel ofzo en sluit alles aan, zorg dat er geen ijzere delen ofzo het moederbord oid raken. Dan sluit je die externe hd aan en sla je je documenten en dergelijk op.

Je kunt je pc dan laten starten door de 2 ''power'' pinnetjes op het moederbord kort te sluiten.

Het makkelijkste is om je harde schijf in een andere pc te hangen...

[ Voor 30% gewijzigd door J0J0 op 06-10-2005 22:39 ]

specs

• Dubbel Fristie
J0J0 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:37:
zonder Operating system lijkt me sterk...

Leg anders je oude moederbord ergens op een tafel ofzo en sluit alles aan, zorg dat er geen ijzere delen ofzo het moederbord oid raken. Dan sluit je die externe hd aan en sla je je documenten en dergelijk op.

Je kunt je pc dan laten starten door de 2 ''power'' pinnetjes op het moederbord kort te sluiten.

Het makkelijkste is om je harde schijf in een andere pc te hangen...
Had ik me ouwe mobo maar nog...ik hep m al verkocht.
Ik denk dat ik maar voor de laatste optie ga.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Wat is er tegen een repair van de huidige XP setup? Gewoon booten van XP cd, niet direkt kiezen voor repair maar een nieuwe install. Setup detecteert dat er zich al een XP bevindt op C:\WINDOWS en biedt aan deze te repairen. Dat doe je, en vervolgens wordt alle hardware opnieuw gedetecteerd en krijg je een werkende XP met je oude omgeving.

Voila en suc6.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• J0J0
Dat is ook een idee, kwam daar niet op omdat ik dat zelf nooit gebruik :D

specs

• Dubbel Fristie
J0J0 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:33:
Boekverslagen zet je ff op cd ofzo en dan zijn die veilig. Ik zie eigenlijk geen andere oplossing, sorry.

[...]
Doet WAT het wel?
Sorry dat was me geheugen :P
VisaRider schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:41:
Wat is er tegen een repair van de huidige XP setup? Gewoon booten van XP cd, niet direkt kiezen voor repair maar een nieuwe install. Setup detecteert dat er zich al een XP bevindt op C:\WINDOWS en biedt aan deze te repairen. Dat doe je, en vervolgens wordt alle hardware opnieuw gedetecteerd en krijg je een werkende XP met je oude omgeving.

Voila en suc6.
Dit is zeker een veel betere optie, ik ga dit zekr doen.
Alleen XP ligt nu niet thuis.....Morgen ff proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-10-2005 22:49 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

TrIsTaN_tDb15 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:45:
[...]
Dit is zeker een veel betere optie, ik ga dit zekr doen.
Alleen XP ligt nu niet thuis.....Morgen ff proberen.
Succes! Het heeft mij al meerdere malen geholpen. Laat ff weten hoe het afloopt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1