Toon posts:

lockup probleem asus v9999/td (inc. stappenplan)

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel van deze post aangeeft heb ik flinke lockup problemen met mijn nieuwe Asus V9999/td videokaart die ik onlangs bij Mycom heb gekocht.

Wat heb ik allemaal al gedaan om het op te lossen:

- uitvoerig GOT gelezen, algemene 6800 topics e.d.
- Kaart opmgeruild bij Mycom; zelfde probleem
- Clean windows XP prof install
- Asus drivers geinstalleerd vanaf cd
- Nvidia drivers 78.01 geprobeerd
- nieuwe voeding gekocht (asus 450 Watt)
- bios geupdate (nu gigabyte 7vrs-f8b)
- Fail safe bios geprobeerd en optimized bios geprobeerd
- verschillende geheugen dimms geprobeerd

Mijn systeem:

Amd athlon xp 2600+
gigabyte GA-7vrx 1.1
zalman cpu cooler
2 x 512 geheugen (1 x 2100 1 x 2700)
maxtor 60 gig schijf
asus dvd
(voorheen club3d ti 4200 met passieve zalman koeling)
2 extra case fans.

Het probleem doet zich consequent voor:

Iedere keer dat ik 3dmark 2005 of een nieuw spel start loopt de pc vast. Identiek probleem bij beide kaarten die ik heb geprobeerd. Bij gewoon surfen op internet is er geen probleem.

Is er iemand die een vergelijkbaar probleem kent die mij wellicht verder op weg kan helpen bij het vinden van een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 18:15
He,K.
Toevallig,ik heb afgelopen vrijdag dezelfde kaart by Mycom gekocht!
En ben ook al het hele weekend bezig om de vastlopers eruit te krijgen,bij mij start de pc soms tot 3! keer toe spontaan opnieuw op voordat -ie aan blijft staan..moet zeggen dat ik wel Aquamark en 3DMark03 en 05 kan draaien,alhoewel-ie op 3DMark03 soms vastloopt op de cpu(dus niet gpu..) test,vreemd niet?
Heb je al geprobeerd de pipelines en vc's te openen met Rivatuner,is mij gelukt..
En scheelt behoorlijk bij de 3D tests lijkt zelfs of de kaart er beter op draait,probeer het eens..ben ook aan 't surfen langs de verschillende forums voor info.

Het schijnt dat er wereldwijd o.a. door ASUS 6800LE kaarten verkocht worden als gewone 6800's waaronder de V9999/TD maar met Rivatuner heb ik het aantal pipeline's en vertexshaders gecheckt volgens mij is deze kaart wat dat betreft ok.
Lees deze topic op Guru3D maar eens..

http://forums.guru3d.com/...5&highlight=&pagenumber=1

Als ik nog iets vind laat ik het je weten,succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Eventjes voor de duidelijkheid, spellen geven dus geen eens beeld? Wat doen OpenGL(spelen) en runt DXdiag uberhaubt met de direct3d test ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ik heb laatst ook een klant geholpen met zo'n mycom kaart en ik heb hem teruggestuurd naar mycom. wat ik ook deed. geen succes. hij heeft hem als DOA omgeruild gekregen. wat denk je? zelfde probleem. lockups, memfouten van alles. zelfs een UC wilde niet werken. in overleg met de klant ben ik zelf dat ding om gaan ruilen bij mycom... en jawel. e i n d e l i j k een goed exemplaar. mooi pallet klotekaarten hebben ze ingekocht daar. omruilen is mijn advies!

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Hier geen probleem, ook bij mycom gehaald.
Heel het weekend zitten lannen @ lantacy.be zonder problemen én met 16x1,6 pipelines open.

Klinkt mij bekend als een driver probleem. Probeer anders de standaard asusdrivers eens?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb etzelfde probleem, mij pc start 3x achter elkaar op en dan doet ie et wel gewoon!?

Dan kan ik spellen etc spelen!

Moet k em ook opsturen? en wat over dat rivatuner?
Hoe kan ik checken wat voor kaart ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt bij heel veel mensen aan SMARTDOCTOR!

Als je dat verwijderd schijnt hij het weer helemaal te doen!

of moet ik de kaart terugsturen naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:22:
Het ligt bij heel veel mensen aan SMARTDOCTOR!

Als je dat verwijderd schijnt hij het weer helemaal te doen!

of moet ik de kaart terugsturen naar de winkel?
Heb hetzelfde probleem gehad.
Ongeveer elke dag crashte de PC.

Heb nu smartdocter verwijderd en heb al 2 maanden geen crash meer gehad.
Indien je nog wilt overclocken kan je dit met bv RivaTuner doen.

Toch een beetje slordig van Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:36
Welke type voeding van Asus? Asus heeft namelijk een 450watt voeding die maar één 12v rail heeft met maar 15A en dat is natturlijk veel te weinig. Tegenwoordig moet je minimaal 25A op je 12v hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update.

Systeem heeft nu een week bij Mycom gestaan, en daar kunnen ze er dus ook geen wijs uit worden. Conclusie is dat waarschijnlijk het moederbord en deze videokaart niet goed met elkaar overweg kunnen..... Overigens hebben ze bij Mycom wel getest op een ander systeem en de kaart moet gewoon goed zijn.

Nieuw moederbord kunnen ze daar niet testen want men verkoopt geen socket A moederborden meer.

Nu kan ik dus kaart omruilen voor bijvoorbeeld een x700 (slecht idee), of tegoedbon krijgen minus onderzoekskosten.

Wat ik natuurlijk ook kan doen is zelf via bijvoorbeeld 4launch een socket A moederbord bestellen en dan hopen dat het inderdaad probleem tussen moederbord en videokaart is.... Ik zit daarbij te denken aan een Asus A7N8X-XE.

Over de nieuwe voeding, deze heb ik bij Mycom gekocht voor 59,95 en via de website kan ik alleen deze informatie vinden: ASUS 450W PSU,Ret,Sata Cable. Geen idee of dit dus een 15A of 25A voeding is zoals iemand hierboven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

dus met mijn Asus moederbord, Zalmann 400Watt voeding kan ik zonder al teveel risico deze kaart wel bij Mycom halen (over)morgen begrijp ik...

beetje een storm in een glaswater probleem wat met elke 6800 had kunnen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:38:
Update.

Nu kan ik dus kaart omruilen voor bijvoorbeeld een x700 (slecht idee), of tegoedbon krijgen minus onderzoekskosten.
Ik begrijp niet waarop Mycom onderzoekskosten baseert ?
Uit je verhaal blijkt, dat de kaart niet deugt [ in combi met een bepaald mobo in ieder geval]
Dat maakt dat jou een ondeugdelijk product is verkocht, dat niet voldoet aan de specs zoals de producent en leverancier die jou hebben voorgehouden.

Immers op de verpakking staat niet als "alleen geschikt voor mobo A, rev 1.1 en voeding B en geheugen merk C "

Beetje raar dat de gedupeerde klant voor die constatering mag dokken [dubbel gedupeerd].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sranan,

Dat Mycom die onderzoekskosten in rekening brengt vindt ik niet echt een probleem. Ik wist vantevoren dat er indien de videokaart gewoon goed was, er kosten in rekening werden gebracht ( € 33,50).

De technische dienst van Mycom heeft er tenslotte ook veel tijd in gestoken. Ik heb gesproken met de technische man die mijn systeem heeft behandeld en volgens mij heeft hij er heel wat uurtjes in gestoken om alles te testen, zoals drivers, voeding, kaart zelf etc. Hij had zelfs flinke tijd op allerlei fora gezocht naar soortgelijke problemen.

Dat hij geen oplossing kon vinden en het probleem waarschijnlijk gewoon een ongelukkige combinatie tussen nieuwe videokaart en al wat ouder moederbord ( Ga 7VRX is al 3,5 jaar oud) is kan hij natuurlijk ook niet helpen. En zijn uren moeten natuurlijk wel betaald worden.

Maar goed, nieuw moederboard is besteld, Asus A7N8X-XE. Zodra die binnen is en ik de boel geinstalleerd heb zal ik weer een update posten of dit het probleem verholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update 2:

Vandaag het nieuwe moederbord ontvangen en alles in elkaar gezet en geinstalleerd en... het blijkt dus inderdaad het moederbord te zijn geweest. Na lang zoeken en veel geklooi dus eindelijk plezier van mijn nieuwe videokaart!

3dmark 2005 en games doen het nu prima. Nu nog de de Zalman VF 700 cooler erop zetten en ik ben helemaal happy :)

Conclusie is dat in mijn geval Asus V9999 TD in combinatie met Gigabyte GA-7VRX rev 1.1 geen gelukkige is.

wat mij betreft kan topic op slot. bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:08
nog even uit offtopic interesse;
heb je de pipelines/shader geunlocked?
En tot waar kun je clocken met stock cooler?
En wat zijn je 3dmark scores?

Ik vandaag mijn Asusje uitvoerig getest:
3dmark05 -> 4195marks op (unlock:16/6)(core/mem:410/887)
Loopt nu als een trein, echt een superkaart voor 129,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook 4100 +- met maar 12p. 6vp unlock. 4 extra pshaders unlockedn geeft spikkeltjes onder 3dmark2005 (390/790)

je zou toch sneller moeten niet met 16pijpen open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

PROximity schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 02:34:
nog even uit offtopic interesse;
heb je de pipelines/shader geunlocked?
En tot waar kun je clocken met stock cooler?
En wat zijn je 3dmark scores?

Ik vandaag mijn Asusje uitvoerig getest:
3dmark05 -> 4195marks op (unlock:16/6)(core/mem:410/887)
Loopt nu als een trein, echt een superkaart voor 129,- :)
met standaard koeling?
Pagina: 1