Toon posts:

CPU / Voeding / Mobo kapot?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje,

heb een pc van mijn werk hier staan die momenteel vrij weinig doet.
Het is een al wat ouder p4 bordje (Aopen AX4B 533) en hij heeft nu een vrij vreemde eigenschap.

Als ik namelijk de extra 4 pins power connector aansluit, doet de pc helemaal niets. Standby lampje op moederbord brand wel, maar voeding slaat niet aan en de rest in de pc ook niet.
Nu het vreemde, als ik die 4 pins connector eruit haal, slaat de voeding aan, processor koeler slaat aan, en videokaart koeler slaat aan.
Maar:

- geen beeld
- hdd's booten niet
- geen piepje van het booten

Heb hier een hoop onderdelen liggen maar geen p4 of p4 bordje, dus dat kan ik niet uitproberen. Wel al videokaart vervangen, maarja.. dat is vrij nutteloos als alleen de fans in de pc aanslaan en de rest niet (andere vidcard gaf dus ook geen beeld).

Heb er overigens al een andere (nieuwe) voeding aangehangen, en daarmee precies hetzelfde.. dus ik denk niet dat het aan de voeding ligt.

Als iemand enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn, hoor ik het graag :)

Verwijderd

ik denk als ik het verhaal zo eens lees dat je mobo is overleden.
Je videokaart zou het ook kunnnen zijn omdat hij geen beeld geeft maar dan zou ie wel moeten booten. dus ik denk dat het je mobo is weet het niet ckr maar lijkt me wel erg waarschijnlijk.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Piept 'ie zonder videokaart of geheugen? Als 'ie dan ook niet piept is hoogstwaarschijnlijk je moederbord overleden...

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
piept niet idd, heb oorzaak denk ik ook al gevonden. Zag wat condensatoren die wat aan het lekken waren. Dus helaas pindakaas, topic mag dicht ;)