Toon posts:

Schakel lijn 1 en 2 in dialplan Sipura 1001

Pagina: 1
Acties:
  • 1.202 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een Sipura SPA-1001 waarin ik twee lijnen heb geconfigureerd (Budgetphone en Voipbuster). Beide lijnen werken, mijn dial plan voor lijn 1 heb ik geconfigureerd dat alle 06, 0800 en 0900 via Budgetphone wordt gebeld. Dialplan van lijn 2 (voipbuster) heb ik zo geconfigureerd dat alleen de vaste nummer gebeld worden.

Nu is het zo dat ik pas een vaste nummer kan bellen pas als ik een # druk.
Dus als ik 0701234567 wil bellen via Voipbuster dan moet ik het volgende doen:
- telefoon van de haak, je hoort eerste kiestoon
- # indrukken, je hoort nu tweede kiestoon
- 0701234567 drukken

Is het ook mogelijk dat het dialplan zo ingesteld kan worden dat het # teken wordt meegegeven? M.a.w: bij het kiezen van vaste nummers dat het dialplan automatisch schakeld naar lijn 2?

Dit zijn mijn dialplans:
Lijn 1:
( <**:>[2-9] | <0:0031>[6]xxxxxxxx S0 | <0:0031>[8]xxxxxx. | <0:0031>[9]xxxxxx.)

Lijn 2:
( <**:>[2-9] | 00xxx. | <:003170>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-57]xxxxxxxx S0)

Heeft iemand dit werkende?

Verwijderd

Ik heb toevallig ook een Sipura SPA-1001 met Budgetphone en Voipbuster. Ik heb het echter zo ingesteld dat Voipbuster op lijn 1 staat, dus normale nummers bellen is voor mij sowieso geen probleem. Het idee van de twee lijnen in de Sipura SPA-1001 is echt het simuleren van twee lijnen op één poort, vandaar de "selectiecode" (meestal #) die je moet invoeren voordat je met de andere provider belt. Zie het als zo'n tussenschakelkastje om tussen het normale telefoonnet en VoIP te kiezen.

Wat wel zo is is dat je geen kiespauze hoeft in te voeren, aangezien die tweede kiestoon er gewoon is om te laten horen dat je de tweede lijn hebt (zodat je dat echte tweede-lijn idee krijgt). Je zou die # dus gewoon voor het telefoonnummer kunnen invoeren bij het voorkiezen (indien je telefoon dat heeft). Misschien verlicht dat de pijn een beetje, want zoiets als jij eigenlijk wil is mij nog nooit gelukt...

Verwijderd

Ik heb zojuist de Sipura 1001 via Budgetphone binnengekregen. Ik kan wel via SIPDISCOUNT naar buiten bellen alleen blijft de andere kant overgaan.

Heb hulp nodig. Wat/waar stel ik wat in? Inmiddels de 1001 voorzien van de 3.1.8(SEc) firmware.

Maakt me niet uit of SIPDISCOUNT als Line1 staat en Budgetphone op Line2.

Wat zijn de juiste dialplans?

Verwijderd

Ik heb ook net een sipura 1001 via budgetphone aangeschaft en wil ook e.a instellen maar heeft iemand het default password van deze adapter? zo kan ik als nog nix.. :(

Verwijderd

Quote:Ik heb ook net een sipura 1001 via budgetphone aangeschaft en wil ook e.a instellen maar heeft iemand het default password van deze adapter? zo kan ik als nog nix..

Je kunt inloggen in je sipura met http://<sipura ip adres>/admin/advanced . Gebrukersnaam is ADMIN en wachtwoord is (in mijn sipura van budgetphone) mijn postcode dus bv. 1234AA (staat ook in de bijgevoegde brief van Budgetphone)

Misschien kun je mij helpen met mijn probleem op Sipura in combinatie met DECT

Succes
Rob

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

We gaan hier geen topics kicken om mensen te wijzen op een thread die je gestart hebt.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.