Toon posts:

tft ingebrand?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een TFT

de Acer AL1714 en vorige week ging ik slapen en normaal springt de screensaver op na 5minuten maar toen ik wakker werd was het nogaltijd aan zonder screensaver :s ik klik de pagina weg die heel de nacht opgestaan heeft en zie dat de pagina er nog steeds lichtjes in staat.. vooral met een donkergrijze achtergrond valt het heel fel op! valt dit onder garantie of?... eenige tips graag!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Zover ik weet kan een TFT scherm niet inbranden. Gewoon omdat een TFT heel anders werkt.

Heb je al geprobeerd de tft een paar uur uit te laten.

Ik denk wel dat het onder de garantie valt omdat een scherm binnen de garantie normaal moet blijven functioneren.

Verwijderd

hmz , leer je zelf aan om de TFT echt uit te drukken
1 scheelt stroom
2 scheelt problemen

maar om op je vraag teruk te komen denk dat je het best even met acer of je verkoop adres contact op kan nemen om het zo uit te zoeken.

als ie nog binnen de 8 dagen garantie valt terug brengen
anders heb je iig 2 jaar productie garantie
hoop voor je dat het goed komt

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Toch heb ik de oudere Dell TFT's wel eens ingebrand gezien... Het kan wel dus... Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen of dat het om een slechte serie ging weet ik niet.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
pulleke schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:50:
Toch heb ik de oudere Dell TFT's wel eens ingebrand gezien... Het kan wel dus... Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen of dat het om een slechte serie ging weet ik niet.
Ja dat het beeld niet meer normaal wordt zal wel kunnen. Maar inbranden is heel letterlijk genomen. Een CRT scherm schiet een elektron tegen de fosforlaag die gaat gloeien, als er nu op 1 plek het heel lang blijft gloeien, dan brand het scherm letterlijk in.

Een TFT werkt heel anders, dus op een of andere manier moet er een hele andere technische verklaring voor zijn. Daarom is het niet letterlijk "inbranden".

[ Voor 14% gewijzigd door Sharkys op 06-10-2005 20:58 . Reden: incompleet ]

Verwijderd

TFT brandt niet in ... de coating brandt in !

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:49
TFT's kunnen een "ghost" image laten zien van iets wat er zeer lang heeft opgestaan. Het is een geheugen effect in de transistors van de tft.
De oplossing:

De vertschillende primaire kleuren (RGB) fulscreen achter elkaar vertonen hierna is het effect weer verdwenen.

Verwijderd

het is zelfs niet echt ongewoon. op het werk hebben er eens enkele tientallen tft's een nachtje op het biospaswoordscherm blijven staan. een viertal waren ingebrand. steeds echt uitzetten ipv. mee laten uitgaan met de pc is de boodschap.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inbranden is alleen een verkeerde term in deze want het is ten alle tijden tijdelijk. Je kan het makkelijk verhelpen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 12:57

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gewoon een tijdje een volledig wit scherm opzetten.
Dit zou alles moeten verwijderen.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
TuRk schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:34:
Gewoon een tijdje een volledig wit scherm opzetten.
Dit zou alles moeten verwijderen.
Of je krijgt dan een wit ingebrand scherm...

Het schijnt dat het het beste is om je ingebrande scherm of uit te laten staan, of afwisselende dingen te laten zien(fils kijken ofzo?)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

TFT inbranden kan prima.
Ik heb er 2 dagelijks voor mijn neus staan en ik krijg die witte raden echt niet weg :P

Dus TFT's kunnen echt wel inbranden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Inbranden
Een plasmascherm kan (evenals conventionele monitoren en televisies) inbranden en een LCD paneel niet. Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Indien een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op één en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. Inbrandverschijnselen doen zich vooral voor in de eerste 200 gebruiksuren. In die tijd verliest het plasmascherm een zekere mate van helderheid waarna de lichtopbrengst gedurende zeer lange tijd stabiel wordt. Het gevaar van inbranden is na de eerste 200 uur dan ook aanzienlijk kleiner. Advies: lichtopbrengst en contrast zijn bij plasmaschermen inmiddels op zo’n hoog niveau, dat de als standaard ingestelde fabriekswaarden veelal te hoog zijn. Stel in het menu gerust de waarden voor helderheid en contrast lager in. Dit komt de levensduur (net als bij de traditionele CRT monitoren) ten goede en reduceert de kans op inbranden. Kijk zeker de eerste 200 uur zo min mogelijk naar statische beelden zoals b.v. 4:3 beeldformaten. Professionele gebruikers wordt aangeraden pixel-shift aan te zetten.
Bron:
http://www.shop.licht-geluid.nl/help_flatscreens.aspx

ARME AOW’er

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 00:24
Ergens in een van de Asus M6N-topics heeft iemand ook wel eens gepost dat zijn laptopscherm 'ingebrand' was. Dat trok echter wel weer weg...

Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken :)

Maar idd, gewoon even monitor (& pc?) uitzetten is een kleine moeite zou ik zeggen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op een locatie van mijn werk stond ook het grote logo van de desktopachtergrond ingebrand (ook Dell). Dat was wel onhandig toen het bedrijf van naam en logo veranderde.
Verhelpen door tijdje op wit te laten staan, of een andere kleur hielp echt niet.
Juist op een witte achtergrond vielen de donkere contouren van het logo ook nog eens het ergst op.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik vind toe nu toe alleen maar bronnen die zeggen dat een LCD/TFT scherm niet kan inbranden. Ik heb dit inmiddels al op 23 websites gelezen. :)

edit:
31 inmiddels

Prad.de zegt:
A picture can not really burn in on an LCD monitor but it is still advisable to use a screen saver (or another picture) - every twelve hours just for some seconds, as explained by the monitor manufacturer "Samsung" on inquiry.

"Do flat panel displays still need a screen saver?"

In LCD monitors there is no cathode ray that could burn an after-image like in conventional TVs or monitors. Just as there is no hot glass like in plasma screens, either. And yet, LCD monitors have a "memory effect", too. Because during a still picture, the liquid crystal molecules are aligned in a certain way and can become sluggish if there are not moved. The effect is irreversible like a "burn-in" but can be prevented by the employment of a screen saver that becomes active for some seconds every twelve hours.

Should there really be a picture that has become permanent on the LCD monitor, it is usually enough to display an entirely white screen. The duration of displaying this white should be at least for as long as the previous picture took to create this "memory effect".

[ Voor 80% gewijzigd door Guardian Angel op 07-10-2005 00:06 ]

ARME AOW’er

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Guardian Angel schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:03:
Ik vind toe nu toe alleen maar bronnen die zeggen dat een LCD/TFT scherm niet kan inbranden. Ik heb dit inmiddels al op 23 websites gelezen. :)
Wil je een foto? ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nope. Je kunt ook niemand of wat dan ook meer geloven vandaag de dag.

ARME AOW’er

Pagina: 1