Televisie op de iBook

Pagina: 1
Acties:

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02-2025
Ik zit er al een poosje over na te denken maar ik kom er niet uit. Op dit moment heb ik thuis televisie via de schotel. Op 1 televisie. Dus ook 1 ontvanger. Nu wil ik ook boven televisie. Nou zou de makkelijkste oplossing zijn: nog een ontvanger kopen en deze dan doorlussen van beneden. Dit is niet de goedkoopste oplossing denk ik. Ik heb geen kabelaansluiting en geen dekking voor digitale televisie van KPN of Digitenne. Ik heb al 6 jaar ADSL van Xs4all. Welke opties zijn er nog? Welke mogelijkheden zijn er voor de iBook al dan niet de goedkoopste.

[ Voor 4% gewijzigd door awwexl op 06-10-2005 20:40 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Streamen vanaf een netwerk, de bron kan dan je eigen schotelontvanger (wel een model met netwerkaansluiting) of het internet (goedkoop, maar weing bandbreedte) zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• awwexl
En daar houdt het bij op?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Klinkt wel goed op zich toch ?

Ben alleen wel benieuwd in wat voor formaat en hoe je dat streamt :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• awwexl
ik ook, snap er namelijk echt helemaal niks van!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 17:19
misschien dat je een dreambox kan aansluiten op je schotel en dan kun je geloof ik de dreambox bedienen vanaf afstand via je netwerk en ook streamend tv kijken wat je via je schotel binnenhaalt,

disclaimer: Ik heb die vernomen van dreambox verhalen op i-net, en weet ook niet of de dreambox samen kan werken met mac

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:07

franssie

Save the albatross

Je kan zo'n straal zendertje kopen en een ontvanger boven zetten met een TV (zonder-iBook-oplossing) en dan kan je nog niet zappen boven denk ik.
Tweede sat ontvanger met TV is denk ik het goedkoopst.
Ik heb al wel DVB-T (digitenne) ontvanger gezien voor de mac maar die heeft geen ondersteuning voor Conax kaarten dus kan je er in NL alleen NED2 mee ontvangen.
Wat je eigenlijk wil is een DVB-S module op USB met een tweede LNB op je schotel maar of die DVB-S module bestaat (en je moet dan wel een tweede abbonement nemen op canal denk ik).
PS: Je kan natuurlijk ook een coax kabel trekken en met een tv-capturekaart of losse tv werken, heb je hooguit een RF-Modulatortje nodig die wel werkend in je videorecorder zal zitten (kanaal 36).

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 12-10-2005 17:17 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Je doorlusverhaal klopt ook niet; je zal een dualhead LNB moeten nemen op de schotel en vv 2 kabels af de LNB naar de 2 ontvangers (decoders) moeten trekken; je kan niet het signaal halverwege opsplitsen.

Aangezien je een iBook hebt is je input al erg beperkt; je zal dan een USB video-in moeten kopen.
Al weet ik de prijs van een USB video-in niet, lijkt me een tweede TV wellicht goedkoper, en handiger.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1