smc wlan client crasht

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:00
Ik heb sinds deze week een SMC wlan (SMCWCBT-G) kaartje gekocht inclusief SMC barracuda router/acces point. Gelijk de windows zero configuration gedisabled aangezien ik dit een onding vind.
Drivers van SMC + utility geinstalleerd en alles werkt gewoon goed.

Nu was ik op school en ik probeerde te connecten met een laptop, ad-hoc, van een klasgenoot. Vreemd genoeg crashte de verbinding.... aangezien op school nogal wat wlan verbindingen heb ik er met verschillende geconnect en het viel me op dat dit probleem zich alleen voordeed bij ad-hoc verbindingen, trouwens niet alle.

Eens geprobeerd met wireless zero configuration te connecten en dit ging gewoon goed. Verder crasht de cliënt als ik deze gelijk op start als wireless zero configuration nog actief is.

Ik heb al contact gehad met de service desk van SMC maar hun kende het probleem niet maar rade me me wel aan om gebruik te maken van 1 van de 2 tools. Dat was dus ook mijn bedoeling maar het is niet echt grappig als de cliënt iedere keer crasht.

Meer mensen die dit probleem herkennen?

Of weet iemand een universeel uitgebreid tooltje voor het beheren van wlan netwerken, wireless zero configuration vind ik gewoon niet fijn.

Versie nummer van client utility: 2.2.1.6, driver version: 4.0.0.167

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!