Toon posts:

ovislink samba server probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een Samba server van Ovislink in mijn netwerk gehangen en de gehele procedure van opstarten en aanloggen gevolgd. Als ik er een USB 2.0 megastick [FAT32] aankoppel dan werkt het zoals het zou moeten. das mooi.......zou je denken. als ik er een usb2.0 harddisk van 250 gb [fat 32] aankoppel dan werkt het kopieeren van files naar de disk wel maar het kopieren van files van de disk naar een pc werkt niet en na enige tijd meld de samba server middels een rood knipperend ledje dat er een fout in een I\O device is opgetreden.

de megastick is 1,5 GB van MSI'
De harddisk is van Maxtor 250GB 8mb cache in een Qtec usb2.0 behuizing [werkt wel op normale usb] 2 partities 1*20 en 1* 230 GB
de router is een belkin pre-n router
de ovislink is een MU-5000FS met 1.30 firmware

Iemand ervaring met zo'n ding

Groeten Rob

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ik meende dat fat32 geen schijven groter dan 32 gig aankon?

tenminste...
dat is wat ik ervaren heb met mijn 80 gig disk in mijn smurfer die linux moest gaan draaien (maar ondertussen weer fijn op windows draait vanwege de traagheid van samba)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Fat 32 kan wel >32 GB, moet je hem met partition magic configureren ipv Windows. Windows heeft die barriere in zich.

Ik ben inmiddels achter het feit dat het aan de casing van de schijf ligt. dat is een qtec alu case.
mijn 2e harde schijf mount wel via de samba server maar de upload/download snelheid is zo "hoog" dat ik het zaakje maar ga inpakken en terugbrengen. een MP3 steamen en zoeken naar een bestand lukt niet zonder hickups. en als MP3 server moest ie nou net dienen.

NB ik heb hetzelfde met een linksys samba server gehad dus ik geef de moed ff op

mochten er mensen zijn die een goedkope drive array [nas] in de hoek hebben staan die overweg kan met IDE schijven hou ik me aanbevolen :*)

Groet Rob

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

wat dacht je van een ouwe p1 met linux?

moet ook genoeg van te maken zijn (evt. grote hd installeren met maxblast)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.