[MCE2005] Topbox ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Vandaag verscheen in de Meuktracker de nieuwe update van Media Center 2005 (ook wel Emerald genoemd). Helaas biedt deze update geen ondersteuning voor DVB-S Pci-kaarten en de daarbij voor Nederlanders cruciale decoderingsmodules.

Op dit moment gebruik ik twee TopField 5000CI topboxen. Het Media Center communiceert hiermee door middel van infrarood. Helaas gaat de afstemming in zeker 10% van de gevallen verkeerd. Na een heleboel getweak met de settings onder het Media Center zelf en in de registry blijft dit bijzonder onbetrouwbaar. Zo gaan er regelmatig opnames verkeerd, omdat er niet op kanaal 14, maar op kanaal 4 afgestemd is, of dat er een intern menu van de topbox verschijnd na afstemming :X

Volgens Microsoft worden de volgende topboxen officieel ondersteunt:
* Panasonic TU-CT20CN
* Rebox RE-1150C0
* Samsung SMT- 1000T
* Samsung DTB-9401Z
* Topfield TF3000COT-d
* Topfield TF5300PVR-d

Misschien moet ik mijn topboxen maar de deur uit doen en 2 andere aanschaffen. Sommige van deze modellen zijn al niet meer te verkrijgen. Wachten op Vista Media Center die misschien PCI kaarten ondersteund duurt me te lang.

Welke topboxen gebruiken jullie en werkt dat 100% goed? Worden er meer modellen officieel ondersteund door Microsoft? Kortom jullie ervaringen _/-\o_

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
MediaPortal met twee DVB-S CI kaarten begint ook heel aantrekkelijk te klinken

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.