DVD brander welke firmware(door bomen het bos niet meer...)

Pagina: 1
Acties:

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-01 16:20
Hoi.
ik heb een NEC dvd brander type ND-3520A
Welke firmware weet ik niet precies maar wel de standaard van NEC zelf zal wel 1.0 zijn (nieuwste is geloof ik 1.03 ofzo)

Maar ik had ergens gelezen dat je dmv een firmware upgrade je brandsnelheid kon verhogen. En aangezien de brander op 16x dvd+r kan branden zou ik graag mijn 8x arita's (+) op die snelheid willen branden (volgens mij kon het maar tot max 12x maar das al beter als 8x)

Ik heb hier al wat firmware gevonden maar welke moet ik nou gebruiken ik zie door de bomen het bos niet meer.

Bij voorbaat dank :)

doei

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:03
ik zou hier eens kijken [url]http://www.de.nec.de./productoverview.php/id/491[/url]
Rechts onderaan staat de nieuwste firmware voor de ND-3520A Firmwareupdate 3.06

Maar als je op 16x wil branden zul je toch echt 16x dvd's moeten kopen. Je verandert de firmware van de dvd-writer en niet die van de dvd's ;)
Correct me if I'm wrong...

[ Voor 35% gewijzigd door mitalp op 06-10-2005 20:00 ]

• SJAAKSJAAK
kan ik daar ook sneller mee branden? want daar gaat het me echt om

[ Voor 30% gewijzigd door SJAAKSJAAK op 06-10-2005 19:58 ]

doei

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
waarschijnlijk kun je daar niet sneller mee branden. daarvoor moet je opzoek naar gehackte firmware. misschien ff in de meuktracker kijke ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:25
In de firmware staat welke schijfjes op welke snelheid max kan branden.
Het lijkt mij niet dat NEC Arita 8 speed schijfjes op 16 speed wilt branden. Sommige schijfjes kunnen wel op een hogere snelheid gebrand worden na een firmware upgrade.
Zoiezo doe je met 16 speed ongeveer 6 minuten voor een DVDtje en met 8 speed is dat 8 minuten ongeveer. Dan kies ik liever kwaliteit (8 speed) dan snelheid (2 min verschil).

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

De nieuwe arita's ladingen (Ritek G05) kan je beter gewoon op 8 speed fikken, met mijn pioneer a08 kon ik ze vroeger gewoon op 12 speed fikken, tegenwordig teveel burningerror's omdat Arita weer C ladingen verkoopt, in mijn laptop heb ik ook lees probs met die dvd's. Echte Ritek G05 hebben bij mij die problemen niet (TDK 8speed kan ik wel op 16 speed fikken, dus aan de fikker ligt het niet).
Dus wil je zeker weten dat je op 16 speed wil fikken, koop dan dvd's die volgens je firmware echt op 16 speed doen (staat volgens mij op de NEC site).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• SJAAKSJAAK
Ok bij nader inzien lijkt het me idd beter om gewoon op 8x te blijven fikken. Dan update ik wel gewoon met de officieele firmware

bedankt voor jullie tijd _/-\o_

doei

• SJAAKSJAAK
nog ff een vraagje. er staat dit
You can update from FW version 1.04, 3.04 and 3.05.
Kan ik updaten of niet of moet ik eerst even kijken wat voor firmware versie ik heb zo ja waar?

EDIT.
Laat maar ik heb het al gevonden met nero infotool ik heb versie 1.04 dus ik kan gewoon updaten.

EDIT2
inmiddels geupdate alles is goed gegaan :)

[ Voor 30% gewijzigd door SJAAKSJAAK op 06-10-2005 20:46 ]

doei

Pagina: 1