Toon posts:

[XP] Werkbalk uiterlijk aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers ik heb al een tijdje de werkbalk bureaublad (om de rest van het scherm lekker leeg te houden en makkelijk toegang te hebben tot de snelkoppelingen.
ik gebruik de xp-silver look en nu wil ik die werkbalk ook in die stijl hebben, mijn vraag is is dit mogelijk en zo ja hoe?
Ik ben al flink aan het googelen gegaan maar zonder resultaat.
Wie kan mij hierbij helpen?

xp-pro amd 3200+ @ 2421mhz
voor de rest van de specs zie sig

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 19:09 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Hier veranderen werkbalken gewoon netjes mee met de stijl die ik gekozen heb. Hoe ziet hij er op het moment bij jou dan uit? Heb je al geprobeerd de skin (thema, stijl, hoe je het ook wil noemen) opnieuw te laden?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat klopt er dan inderdaad niet aan?
Ik zet nog even [XP] in de topictitel. Dat is gebruikelijk hier in Windows Operating Systems :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:30:
Hier veranderen werkbalken gewoon netjes mee met de stijl die ik gekozen heb. Hoe ziet hij er op het moment bij jou dan uit? Heb je al geprobeerd de skin (thema, stijl, hoe je het ook wil noemen) opnieuw te laden?
ja dat heb ik idd al gedaan maar die bureaubladbalk blijf in 98 stijl
ik heb een screenshot gemaakt van mijn bureaublad met aan de linker kant de niet meewerkende werkbalk. die wil ik dus hetzelfde hebben als de startbalk

hier de screenshot

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 22:08 . Reden: url toegevoegd ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is volgens mij normaal, ik heb idd ook gehad met losse werkbalk.

• the_shadow

the_shadow

Als je goed kijkt zie je wel degelijk een overloop ik kleur in. Die balk is netjes in stijl hoor :) (ook te zien aan de "puntjes" als handle i.p.v. een balkje als handle). Probeer maar eens naar de klassieke weergave te switchen en weer terug. Je zal zien dat het wel degelijk er anders uit ziet :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
ja hij lijkt er nu op omdat ik de silver look gebruik maar in de standaard blauwe kleur blijft hij zoals hij nu is en ja in 98 stijl ziet het er idd net iets anders uit (en past beter bij het geheel) ,maar dat is slechts iets van kleur ik wil hem hetzelfde hebben als de startbalk.
misschien een idee voor vista

het moet toch ergens aan te passen zijn?

• the_shadow

the_shadow

Er valt verder niets aan de skins aan te passen, zo zijn ze nou eenmaal gemaakt. Mocht je toch niet tevreden zijn, dan zou je kunnen kijken naar software van StarDock. Voor andere thema's zou je kunnen kijken naar WindowsBlinds en voor een ander type balk die je zelf kan indelen kan je terecht bij ObjectBar. :)

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-03 01:23
Die balk is niet in de stijl dat zie je zo.. dat doet windows ook niet (standaard dan, kweenie wat Windowblinds daar nog aan doet).

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 14:05

ThunderNet

Flits!

Je zou iets als Windowsblinds kunnen proberen, of zoals aangegeven wordt ObjectBar.

Daarnaast zou je zelf ook een poging kunnen wagen het te programmeren, mits je daar mee ervaring hebt natuurlijk :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10

inXs

known as inXs

Windowsblinds doet er bij mij helaas vrij weinig mee, dus ben bang dat dat een verloren zaak is ;)

superB

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de informatie, jammer dat het niet gaat zoals ik het graag zou willen hebben.
ik zal het maar met de standaard balk moeten doen zoals het nu is, misschien dat er verandering in zit bij vista, afwachten dus maar

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 14:05

ThunderNet

Flits!

Is objectbar niet geschikt voor jou dan? :) Je kunt ook instellen dat hij een bepaalde achtergrond image moet gebruiken namelijk. :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1