Toon posts:

Batch bestand voor back-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een batch bestand te maken, wat een kopie van een bestand gelijk naar een andere partitie stuurt zodra hier iets aan toegevoegd word.

Dit is voor m'n favoriete die ik altijd vergeet te backuppen. Zodra ik er hier een bijzet, wil ik dat de nieuw link ook gelijk gekopieerd word naar een andere partitie, zodat die veilig staan.

Weet iemand hoe je zo'n bestand maakt? (ik kom er niet helemaal uit) en hoe zorg ik ervoor dat deze uitgevoerd word zodra ik iets wijzig?

dit heb ik tot nu toe:

copy c:\Documents and Settings\Mark\Favorieten D:\Back-up Favorieten

Heb het kopieer gedeelte vrij simpel gelaten, ivm mappen structuur. Heb al veel geworsteld met het "IF" commando, maar snap het zelf niet 100%. OS is WinXP, mocht dat wat uitmaken.

Alvast bedankt

edit; typo's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 19:07 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
IF kan je gebruiken om een conditie te specificeren waaronder je de handeling uit wil laten voeren. Met de code die he hierboven geeft krijg je een syntax-error, want die klopt niet. Ik zou dit gewoon schedulen, bijvoorbeeld eens per dag, of als je echt vaak favorieten wil backuppen per uur ofzo. Anders zou misschien een syncproggie als http://www.microsoft.com/...phy/prophoto/synctoy.mspx je kunnen helpen :)
code:
1
copy c:\Documents and Settings\Mark\Favorieten\*.* D:\Back-up Favorieten\*.* /Y

De /Y om de al aanwezige te overschrijven. Je kan met copy /? de parameters zien :)

[ Voor 17% gewijzigd door sanfranjake op 07-10-2005 06:22 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou ook naar robocopy kunnen kijken. Robocopy is een stukje krachtiger en slimmer dan de gewone copy. Zelf gebruik ik op het moment een batch bestand om al mijn documenten naar m'n server te copy-en en vervolgens remote een zelfde soort script uit te voeren, waardoor m'n documenten op 2 harde schijven (op m'n server) staan.

Robocopy is met name handig als het gaat om wat grotere hoeveelheden bestanden, omdat hij ook zelf ziet wanneer een bestand onveranderd is of nog gelijk is.

robocopy zit onderandere in de Windows Server 2003 Resource Kit. Hij draait ook gewoon onder Windows XP :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."