Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1 programma 2 keer draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee je 1 programma 2 keer (tegelijkertijd) kunt draaien, of een ander iets waarmee ik dat zou kunnen doen.

Weet iemand van jullie zoiets, zou je het dan alsjeblieft ff wilden melden hiero ;)?

Alvast bedankt,

Rémy

Verwijderd

Kun je iets specifieker zijn qua programma alsjeblieft?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iets als een batchfile? Of iets als msn 2x opstarten? (dat is het enigste voorbeeld dat ik kan bedenken)

Verwijderd

Verder kwam ik inderdaad ook niet, en voor MSN Messenger zijn patchs beschikbaar, die ik niet nader ga verklaren

Verwijderd

Een oudere versie en een nieuwere versie?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:10

Acheron

updatepack.nl

programma&programma ???

Bijvoorbeeld:

code:
1
notepad&notepad

[ Voor 54% gewijzigd door Acheron op 06-10-2005 18:50 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Okee.. ik zal het even wat nader toelichting. Ik wil twee mensen tegelijkertijd op kunnen bellen met het doel dat ze dan elkaar aan de lijn krijgen. Dus dat je met meerdere mensen tegelijk kunt bellen, een soort groepsgesprek. Nou leek het mij dus te doen als ik Voipbuster (een belprogrammaatje) twee keer zou kunnen openen. Alleen ik weet niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Het lijkt mij dat er wel een dergelijk programma bestaat dat 1 programma meerdere keren kan laten openen.

Ik hoop dat ik het zo goed verwoord heb en dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben...

Rémy!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan neem je een conference proggie als Teamspeak o.i.d.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 22:31
Volgens mij kan je ook een phone conference houden via Skype

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

_Mo_ schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:13:
Volgens mij kan je ook een phone conference houden via Skype
Inderdaad, Skype is hierin toch echt DE nummer 1 hoor.

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:10:
Okee.. ik zal het even wat nader toelichting. Ik wil twee mensen tegelijkertijd op kunnen bellen met het doel dat ze dan elkaar aan de lijn krijgen. Dus dat je met meerdere mensen tegelijk kunt bellen, een soort groepsgesprek. Nou leek het mij dus te doen als ik Voipbuster (een belprogrammaatje) twee keer zou kunnen openen. Alleen ik weet niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Het lijkt mij dat er wel een dergelijk programma bestaat dat 1 programma meerdere keren kan laten openen.

Ik hoop dat ik het zo goed verwoord heb en dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben...

Rémy!
Gaat je niet lukken ben ik bang.

Allereerst zal Voipbuster best wel controlleren of er vanaf dezelfde PC 2 verbindingen hebt.

Vervolgens kom je bij je geluidskaart aan. Daar kan je niet simpelweg 2 gesprekken zamenvoegen. Allereerst is de kans al klein dat 2 programma`s tegelijkertijd dezelfde kanalen kunnen bereiken op je geluidskaart. En dan, hoe wou je de rest gaan doen? Dan zou je met 2 geluidskaarten moeten gaan werken en die onderling verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er nou echt geen programma die zoiets kan... één programma meerdere keren draaien. Het is namelijk in Windows volgens mij ook mogelijk om per account het programma te openen en dan te bellen met twee verschillende accounts... maar dat lijkt me een beetje omslachtig.

Wie kan me verder helpen??? _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:53:
Bestaat er nou echt geen programma die zoiets kan... één programma meerdere keren draaien. Het is namelijk in Windows volgens mij ook mogelijk om per account het programma te openen en dan te bellen met twee verschillende accounts... maar dat lijkt me een beetje omslachtig.

Wie kan me verder helpen??? _/-\o_
Ga je het jensen in de middag idee jatten? door 2 mensen met elkaar te laten bellen zonder dat 1 van de 2 belt?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:55:
[...]

Ga je het jensen in de middag idee jatten? door 2 mensen met elkaar te laten bellen zonder dat 1 van de 2 belt?
treiterlijn :X

...less is more

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jamaar het gaat toch helemaal niet om het 2 keer draaien maar om het gesprek?

Lees nijn-01 in "1 programma 2 keer draaien" nog eens: twee keer openen is niet de oplossing.

Ke kunt wel wat gaan "spelen" met een tweede kopie van de executable maken, zelfs ook alle dll's openen en dan een executable.local bestand gebruiken om ook de dll's niet te delen, etc maar dan nog wordt gebruik gemaakt van hetzelfde registry. Dus op naar een VMWare oid, maar dan kan je net zo goed 2 PC's gebruiken en dan de audio uit&in te koppelen.

Ik zou gaan voor een bestaande conference call applicatie.

edit:

Laten we het maar weer over de tech kant hebben en niet iets als Jensen: ga anders verder in Tweakers Huiskamer ;)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2005 11:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 13:11
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:55:
[...]

Goed gezien van :) Toen je dat zei keek ik naar de naam en toen werd wel wat duidelijk. maar je kan toch niet naar 'normale' nummers bellen met dat programma?

Sign here please

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:58:
Jamaar het gaat toch helemaal niet om het 2 keer draaien maar om het gesprek?

Lees nijn-01 in "1 programma 2 keer draaien" nog eens: twee keer openen is niet de oplossing.

Ke kunt wel wat gaan "spelen" met een tweede kopie van de executable maken, zelfs ook alle dll's openen en dan een executable.local bestand gebruiken om ook de dll's niet te delen, etc maar dan nog wordt gebruik gemaakt van hetzelfde registry. Dus op naar een VMWare oid, maar dan kan je net zo goed 2 PC's gebruiken en dan de audio uit&in te koppelen.

Ik zou gaan voor een bestaande conference call applicatie.

edit:

Laten we het maar weer over de tech kant hebben en niet iets als Jensen: ga anders verder in Tweakers Huiskamer ;)
Wat houdt VMWare in? Is dat een programma waarmee je, zoals ik dus wil, 1 programma 2 keer kunt laten draaien?

Graag even wat nadere toelichting geven...

Ook andere reacties zijn natuurlijk nog van harte welkom!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:25:
[...]

Wat houdt VMWare in? Is dat een programma waarmee je, zoals ik dus wil, 1 programma 2 keer kunt laten draaien?

Graag even wat nadere toelichting geven...

Ook andere reacties zijn natuurlijk nog van harte welkom!
Joh dit kun je toch even zelf opzoeken. www.vmware.com. Hiermee kun je een OS binnen een OS draaien, een soort virtuele computer. Microsoft heeft ook een soortgelijk programma, VirtualPC.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
ik snap niet waarom je de moeite doet, Met skype is dit zo gefixt...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
Wat de TS wilt, is 2 vaste nummers bellen en die "verbinden".

Vaste nummers kan inderdaad met VoipBuster, na inleg van eenmalig 1 euro per account.

Ik raad de TS aan om allereerst wat te gaan leren over hoe het allemaal werkt. Zo werkt VoipBuster met het SIP protocol, net zoals vele andere.

Voor dit protocol zijn heeeeel wat clients te krijgen. Er zal er vast wel een zijn die ook kan doorverbinden.

Maar! Voipbuster is errug lastig met SIP, gebruik van andere programma`s gaat vaak lastig / niet, omdat ze graag hun eigen programma leveren. Zal wel reclame in gaan komen.

Dus, mijn advies: Zoek is naar een SIP client, maar begin is met het lezen van het topic over voipbuster hier op GOT.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Normaal gesproken kun je elk programma meerdere keren tegelijk draaien (je kunt bijvoorbeeld rustig 10 notepads tegelijk openen), tenzij de programmeur een stukje code heeft toegevoegd wat kijkt of het programma al draait.

Door dat laatste kun je bepaalde programma's maar 1 keer draaien. (Zie hier bijvoorbeeld 3 manieren om in Delphi te checken of je programma al draait.)

Verwijderd

Uitvoeren als...
Dan uitvoeren als Administrator en je kan het zoveel openen als je wilt
Ook wel eens gedaan met Winamp 10x :P lekker traag en lekker herrie:P
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/bkoenen/winamp.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 16:44 ]

Pagina: 1