Toon posts:

neue Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan om een nieuwe computer aan te schaffen, maar ik weet er niet heel veel van af, en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Mijn budget is niet al te hoog, maar toch wil ik graag het maximale eruit halen....

Wat moet ik kiezen:
2x KINGSTON KVR533D2N4 DDR2 1024MB PC4300,

1xKINGSTON KVR533D2N4 DDR2 1024MB PC4300

of 2x KINGSTON KVR533D2N4 DDR2 512MB PC4300

mijn tweede en tevens laatste vraag luid: is de MSI GF NX6200 TD 256MB PCI-Express een redelijke videokaart?

Alvast bedankt voor de hulp, t word gewaardeerd _/-\o_

Verwijderd

Wat wordt de rest van het systeem _/-\o_

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Een redelijke videokaart voor wat? Paint?

Anders zoek je even een review, via Tomshardwareguide :) Daar vergelijken ze steeds verschillende modellen.

Verwijderd

Topicstarter
EVERCASE Slim Tower Beige/Zilver 240W
MSI K8N NFORCE4 ATX S939, SND/GB LAN PCI-EX
AMD ATHLON 64 3200 Boxed S939

KINGSTON werkgeheugen

MAXTOR, 200GB 7200RPM S-ATA 8MB

MSI GF NX6200 TD 256MB PCI-Express

Floppy drive 3,5" beige
LG 16x 16x DVD-Writer beige
LG DVD-Combo 52x32x52x16 beige retail
LOGITECH Cordless Desktop LX501 Beige
MICROSOFT, Windows XP Home, OEM NL

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 08:52

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zoals mede-tweakers al zeggen, wat wil je met de pc gaan doen? Ga je Word bestandjes uittikken, of ben je een fanatiek gamer? Ben je een surfer/chatter, of wil je complete scene's gaan renderen in 3d studio max? (ik noem maar wat!) Hou je van grafische pracht, of ben je daar niet zo kritisch in?

Je begrijpt me wel, wat wil je nou gaan doen? :9 En als je de rest van de specificaties erbij zou kunnen noemen, maakt het ons wel wat makkelijker om een oordeel te vellen over je spulletjes ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:20:
Een redelijke videokaart voor wat? Paint?

Anders zoek je even een review, via Tomshardwareguide :) Daar vergelijken ze steeds verschillende modellen.
redelijke videokaart voor algemeen gebruik, videobewerking op een laag niveau (movie maker is gruwelijk), spellen op algemeen niveau..

Verwijderd

Een zwaardere voeding lijkt mij niet onverstandig

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Die 6200 is het broodje poep van de grafische kaarten, wil je nog redelijk spelletjes spelen en photo wat dan ook-en ga dan voor een 6600Gt

Heb je verstand van overclocken???

Zo ja

Koop dan idd pc 4300

zo nee,

Koop dan snel pc3200

Bij pc4300 moet je overklokken en dat kan weer risico's met zich meebrengen

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:23:
Zoals mede-tweakers al zeggen, wat wil je met de pc gaan doen? Ga je Word bestandjes uittikken, of ben je een fanatiek gamer? Ben je een surfer/chatter, of wil je complete scene's gaan renderen in 3d studio max? (ik noem maar wat!) Hou je van grafische pracht, of ben je daar niet zo kritisch in?

Je begrijpt me wel, wat wil je nou gaan doen? :9 En als je de rest van de specificaties erbij zou kunnen noemen, maakt het ons wel wat makkelijker om een oordeel te vellen over je spulletjes ;)
Ik snap t, en dan hier aan jou en je mede tweakers ;) :P : gewoon algemeen gebruik, verder niet al te kritisch over de prestaties, goed = goed

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 08:52

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:23:
[...]

redelijke videokaart voor algemeen gebruik, videobewerking op een laag niveau (movie maker is gruwelijk), spellen op algemeen niveau..
Voor deze taak lijkt mij 1 gb aan kingston geheugen wel voldoende. Van 2 keer zoveel zou je er niet bijster veel performance winst uit kunnen halen. Of je dat nou in 1 reepje moet doen of 2 reepjes, kunnen andere tweakers je vast vertellen, want dáar heb ik niet zoveel verstand van 8) (soms wel, soms niet toch? :X)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Die AMD Athlon 64 kan niet overweg met DDR-II geheugen. Koop dus DDR-SDRAM. Minimaal PC3200 :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
batman73 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:24:
Die 6200 is het broodje poep van de grafische kaarten, wil je nog redelijk spelletjes spelen en photo wat dan ook-en ga dan voor een 6600Gt

Heb je verstand van overclocken???

Zo ja

Koop dan idd pc 4300

zo nee,

Koop dan snel pc3200

Bij pc4300 moet je overklokken en dat kan weer risico's met zich meebrengen
is de MSI GF NX6600 TD 256MB PCI-EXpress al beter?

• J-air
DDR DRAM PC3xxx / 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (GeIL Ultra X GLX1GB3200DC)

pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (GeIL Ultra X GLX1GB3200DC)

Deze is heel goed wil je niet overklokken.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Wat is de definitie van goed? Wat ik algemeen? Kom op, noem eens wat spellen, noem eens wat programma's...

Ik vind je videokaart over het algemeen goed, en je geheugen ook. Nu weet je net zo veel als wij :)

Neem als videokaart een X800 ofzo, kost niet zo heel veel meer, maar je kunt er nog wel lekker mee gamen :) Misschien even wachten totdat ATi zijn X1xxx series uit gaat brengen, kan je wel eens watcneten schelen misschien :)

[ Voor 37% gewijzigd door Nik op 06-10-2005 18:28 ]

• J-air
jah dies al beter, maar ga toch maar voor een 6600 gt die is bijna 2x zo snel en is niet zo heel erg veel duurder.

Ga je nou wel of niet overklokken???

• J-air
ik bedoel Btw als video kaart deze

pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (GeIL Ultra X GLX1GB3200DC)

maar 150 euri

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:26:
Wat is de definitie van goed? Wat ik algemeen? Kom op, noem eens wat spellen, noem eens wat programma's...

Ik vind je videokaart over het algemeen goed, en je geheugen ook. Nu weet je net zo veel als wij :)
eehm, gebruik meestal movie maker voor videobewerking
photoshop voor imagebewerking
blender3d voor grafische ontwerpen
battlefield vietnam als game

het gebeurd zelde dat twee van deze proggie's naast elkaar komen te draaien, enkel bij projecten komt het nogal eens voor (stel je niet veel voor van projecten, meer n filmpje in mekaar ramme)

specifiek genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
batman73 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:27:
jah dies al beter, maar ga toch maar voor een 6600 gt die is bijna 2x zo snel en is niet zo heel erg veel duurder.

Ga je nou wel of niet overklokken???
nope

• J-air
proller schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:26:

Neem als videokaart een X800 ofzo, kost niet zo heel veel meer, maar je kunt er nog wel lekker mee gamen :) Misschien even wachten totdat ATi zijn X1xxx series uit gaat brengen, kan je wel eens watcneten schelen misschien :)
hij wil waarschijnlijk niet w8 maar gewoon zijn pc kunnen opstarten, Hij kan namelijk ook 5 jaar wachten en dan een x800 xt voor 5 euro op de markt kopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Aan videokaarten doen we niet in PMG, daar is V&B voor. Maar ook daar wordt een dergelijke 'Moet ik deze nemen?' vraag niet echt op prijs gesteld omdat er namelijk _genoeg_ reviews te vinden zijn over grafische kaarten.

Wat het geheugen betreft, dit hangt helemaal af van het moederbord en jouw geheugengebruik. Aangezien alles waar DDR2 op past tegenwoordig wel dualchannel is kun je het beste twee identieke DIMM's nemen, dus of 2x KINGSTON KVR533D2N4 DDR2 1024MB PC4300 of 2x KINGSTON KVR533D2N4 DDR2 512MB PC4300. De eerste optie levert je 2GB op, de 2e optie 1GB. Wat het beste is hangt, nogmaals, geheel af van het geheugengebruik van je machine (dus welke software draai je en wat doe je er mee?). Echter, daar je dit hier vraagt denk ik zeker te weten dat je met 1GB prima uit de voeten kunt; als je 2GB nodig hebt wéét je dat wel ;)

Zie ook de PMG FAQ voor deze vraag. Dat je daar in samenwerking met de GoT search genoeg over kunt vinden zorgt er ook voor dat dit topic dicht gaat. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.