Webshops en verkeerde levering van mijn graka

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een videokaart besteld bij een webshop, (naam word hier niet genoemd), namelijk de Asus AX850XT (agp) , dus ik vol spanning zitten wachten... JA BINNEN, meteen instaleren, niet eens naar de doos gekeken, maar meteen spelen dus! Nu dacht ik, laat ik even een lekkere score gaan vestigen in 3dmark, nu bleek deze graka een ax850xt PE (agp) te zijn, dus zij hadden een verkeerde geleverd. Nu belden ze net dat ik hem moet terug sturen, de kosten worden wel vergoed, en nu krijg ik de normale x850xt.. Ik net aan de telefoon n00bish gedaan net of ik het niet had gezien, wat ik dus wel doorhad, na ik de clocks in ati tool had gezien.

Nu is mijn vraag, moet ik hem terug sturen? Want,

1- De kaart is door HUN verkeerd geleverd
2- Hij is al gebruikt en kabeltjes liggen overal!
3- Hij is al overgeclocked geweest.
4- Ze verkopen dus straks een kaart aan iemand die denkt dat ie nieuw is, zonder garantie!
5- Straks zit ik 2 dagen zonder PC, wat voor mij dus WEL erg is! :o
6- Weer inpakken, terug sturen, dus moet er moeite voor doen.

Ook moet ik nu op en neer fietsen naar het postkantoor en weer alles inpakken.. (waar ik dus niet voor betaald krijg! }) )

Wat zijn jullie meningen, ja ik weet dat het kut is voor de gene die deze heeft besteld, maar dat is hun schuld... Moet ik nog iets ondernemen? Briefje in de doos doen? Zeggen dat hij is overgeclocked?.. Wat zouden jullie doen in dit soort gevallen? Ik wil hem niet graag terug sturen, dat valt te begrijpen toch? :9

Mijn mening is dat ze gewoon goed moeten leveren, en mij gewoon de kaart moeten laten houden. En/of de volgende keer korting geven, omdat ik nu toch ff 3 keer zoveel moeite moet doen :X 1 Kaart erin (was al gebeurt), Kaart eruit (moet nog gebeuren), Inpakken, Nieuwe kaart erin!

Groeten FiXeR.nl ( ja ik weet het ik ben lui, en ik wil graag geld verdienen met niks )

POLL

Poll: Wat zou jij doen?
Terugsturen
Houden
Bellen, en mening geven
Kapot maken en terug sturen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=93553&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 30% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-10-2005 19:18 . Reden: Wat extra info ]

Verwijderd

houden natuurlijk })

is hun foud! (ja met een d op het einde maakt de fout nog fouter)

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:03:
houden natuurlijk })

is hun foud! (ja met een d op het einde maakt de fout nog fouter)
LoL,, zo d8 ik er dus ook over... maar ja..

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:25
Je had je nóg dommer moeten houden "Nee meneer, er staat hier op de doos toch écht dat het een xt is" ;)

Tja, houden is wel erg aantrekkelijk maar of je goed bezig bent als je em niet terug stuurt weet ik ook niet? (Regelgeving anyone?)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Moeilijk.. Is het een beste shop en wil je er nog vaker bestellen, dan zou ik vragen of je niet iets kan bijbetalen om deze kaart te houden...

Is het een shop waarin je geen toekomst ziet, dan zou ik niks meer van mezelf laten horen en er gewoon nooit meer bestellen.

Of je kan altijd nog zeggen dat je die kaart alweer heb doorverkocht 8)7

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Wat had je gedaan als ze en langzamere hadden opgestuurt?

Juist, eerlijk duurt het langst..

iRacing Profiel

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Als je hem wilt houden zou ik voorstellen het verschil bij te betalen. Als ze je een mindere kaart hadden opgestuurd zou je m toch ook terugsturen....

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ja, maar ik vind het lullig dat ze de kaart verkeerd leveren, ik computer + OC, ik moet terug, krijg de verzend kosten wel vergoed, maargoed.. auto/fiets? kosten?,, dit vind ik toch wel erg slecht geregeld, zeker omdat ik de kaart al bijna een WEEK heb!.. Ik koop zowiezo, een malig iets bij een webshop, de rest haal ik van de beurs..., Het is ook lullig voor de gene die deze kaart straks krijgt, zonder dat ie het weet!

En ik was zo gelukkig :'( , ja ik ben 15, dus dit gaat om een godsganselijk bedrag...

[ Voor 10% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-10-2005 19:14 ]

• mrFoce
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:12:
Ja, maar ik vind het lullig dat ze de kaart verkeerd leveren, ik computer + OC, ik moet terug, krijg de verzend kosten wel vergoed, maargoed.. auto/fiets? kosten?,, dit vind ik toch wel erg slecht geregeld, zeker omdat ik de kaart al bijna een WEEK heb!.. Ik koop zowiezo, een malig iets bij een webshop, de rest haal ik van de beurs..., Het is ook lullig voor de gene die deze kaart straks krijgt, zonder dat ie het weet!

En ik was zo gelukkig :'( , ja ik ben 15, dus dit gaat om een godsganselijk bedrag...
Noteer dan even het serie nummer en de naam van de webshop 8)7

Verwijderd

gewoon houden. Typisch een voorbeeld van: Een vergissing van de bank in uw voordeel. Zo een webshop zou ook moeten begrijpen dat ze niet zo kinderachtig moesten doen door te vragen of je hem terug kunt sturen.

• FiXeR.nl
  • Niet online
uhm, nou ik wil niet hun reputatie aantasten, zo lief ben ik nou ook wel wel!

Maar zeker omdat de kaart al bijna een week in gebruik is, GEOCT, en al dat soort shit, zware spellen.. okee ik wil die 50 euro verschil best betalen, maar dan kan ik geen nieuwe CPU meer kopen.., als je een ferarie(whatever) krijgt, in plaats van je opel, hou je hem toch ook?

[ Voor 65% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-10-2005 19:17 ]

• FDMK
  • Laatst online: 11:00
Ik zou hem gewoon houden...je ziet wel wat er van komt.
Maar ik had me ook heel dom gehouden >:) "Meneer ik snap niet wat u bedoelt er staat alleen XT :+ "

*edit*
Er zijn zat shops waar je in het vervolg kan shoppen dus daar hoef je het niet voor te laten lijkt me :o

[ Voor 33% gewijzigd door FDMK op 06-10-2005 19:17 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Niet terugsturen. Als je 'm houdt sta je niet alleen in je recht, maar je bespaard er ook nog een hoop gedoe mee met drivers als je weer tijdelijk een nVidia kaartje erin wilt steken, een hoop tijd en moeite met het uit- en inbouwen, hoop tijd en moeite met alles weer netjes bij elkaar zoeken en inpakken etc. Laat ze de volgende keer maar beter opletten.

Bij een supermarkt waar je teveel geld terug krijgt vind ik het wat anders, nu moet je je allemaal ellende op de hals halen vanwege hun fout...

Het is dat je 15 bent, maar ik zou alleen akkoord gaan wanneer ze niet alleen de verzendkosten maar ook andere kosten vergoeden (tijd = geld). En ja, als bijna BSc is mijn tijd duur, zodat ze een flinke factuur tegemoet kunnen gaan zien in mijn geval :P

[ Voor 21% gewijzigd door sdomburg op 06-10-2005 19:19 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-08 23:12

DDX

tja gewoon kwestie van sorry dan hadden julie maar wat eerder moeten zijn
is het een groot prijsverschil trouwens ?

je had kaart ook allang weer hebben doorverkocht, had jij hem dan ook weer terug moeten halen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• FiXeR.nl
  • Niet online
>> XT >> 348,50
>> PE>> 389,00

Prijsverschil is dus niet zo groot.

[ Voor 67% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-10-2005 19:20 ]

• DDX

DDX

FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:18:
ik geloof minder als 50 euro prijsverschil!
tja de moeite niet dus
zeker als je er speciaal voor naar postkantoor moet (die alleen tijdens kantooruren open is natuurlijk)

gewoon even bellen en uitleggen dat je weinig zin/tijd hebt om videokaart weer helemaal uit te bouwen/terug te sturen etc
lijkt me niet dat ze dan erg moeilijk gaan doen
en tja anders hebben ze pech gehad...

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36
sowieso een regeling vragen waardoor jij niet zonder pc komt te zitten. je hebt volgens mij al aangegeven dat je inderdaad de snellere kaart hebt, dus daar kan je niet meer onderuit. Daarbij aangeven dat je 't momenteel druk hebt en niet zo'n haast hebt om hun fout snel te herstellen, kan je natuurlijk een aanbieding uitlokken om voordelig deze kaart in je bezit te houden.

Verwijderd

MrBarBarian schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:11:
Wat had je gedaan als ze en langzamere hadden opgestuurt?

Juist, eerlijk duurt het langst..
Volledig mee eens!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:32

Tys

Als je zegt dat je hem hebt overgeclockt dan willen ze hem nieteens meer terug, naar alle waarschijnlijkheid.

Verwijderd

eigenlijk denk ik dat als jullie in zo'n situatie zatten het ook niet gedaan hadden

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dus jij gaat even een aantal kilometer rijden, dat je niet vergoed krijgt, om minder als 50euro prijsverschil wat hun fout is te herstellen?, ja ik snap wat je bedoelt, maar tog, hij is geoct.. moet weer inpakken, pc uitelkaar, verpakking inpakken.. al die shit, dat krijg ik niet vergoed!

Vision.nl --> Volledig mee eens!

[ Voor 6% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-10-2005 19:27 ]

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik zou zeggen dat ze hem bij je thuis mogen komen omruilen zodat je direct een andere kaart hebt. :)

Systeem | Strava

• sdomburg
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:25:
[...]

Dus jij gaat even een aantal kilometer rijden, dat je niet vergoed krijgt, om minder als 50euro prijsverschil wat hun fout is te herstellen?, ja ik snap wat je bedoelt, maar tog, hij is geoct.. moet weer inpakken, pc uitelkaar, verpakking inpakken.. al die shit, dat krijg ik niet vergoed!
Dan weiger je toch simpelweg. Hun probleem, jij staat wettelijk gezien in je recht en jij bespaart je een hoop zooi. De enige reden om dat niet te doen is als je het zelf niet moreel vind om te doen. Dit topic is dus ook zinloos.

• mrFoce
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:25:
[...]

Vision.nl

Volledig mee eens!
daar vind ik dat je overdrijft.. Videokaart eruit halen is 2 minuten werk (hooguit)..

Je kan ze vragen of ze UPS langs de deur sturen om die kaart op te halen!

Wat jij echter vergeet !!!, als jou kaart kapot gaat dan zeggen hun Ja DAGGGG meneertje rma :7 \o_

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik vraag om je mening, sdomburg, wat jij zou doen in dit geval... Ik ben 15, ik weet dus nog niet al die wettige dingen...

• FiXeR.nl
  • Niet online
gideon82 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:28:
[...]

daar vind ik dat je overdrijft.. Videokaart eruit halen is 2 minuten werk (hooguit)..

Wat jij echter vergeet !!!, als jou kaart kapot gaat dan zeggen hun Ja DAGGGG meneertje rma :7 \o_
Niet in mijn casemod :), zeker 5 min werk, dozen inpakken, kabeltjes zoeken, 2 dagen zonder computer.. Dat is in dit geval erg.. Opsturen, postkantoor, hier duurt het wachten een uurtje minimaal..

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:50

makje

Professioneel prutser

Tja ik begrijp je frustratie, maar er is in dit geval duidelijk een fout gemaakt door de webshop en daarom mogen zij best proberen om die fout terug te draaien. Je kunt helaas niet doen alsof je nergens van weet en recht hebben op dat ding heb je ook niet, elke rechter zou (in een eventuele uitspraak die nooit zal komen voor een dergelijk bedrag) jouw dan ook vertellen dat je zult moeten meewerken.

Wel lijkt het mij dat jij er niet al teveeel moeite voor zou moeten hoeven doen. Wat ik hun dus zou voorstellen is: stuur eerst die X850XT maar op en dan zal ik daarna de X850XT PE wel terugsturen. Op die manier zit je niet tijdelijk zonder videokaart, heb je goed verpakkingsmateriaal voor de terug te zenden videokaart en de portokosten kunnen direct bijgevoegd zijn. Gaan hun daar niet mee accoord dan laat je hun dat ding maar komen ophalen ofzo :P

Bottomline is: er is overduidelijk een fout gemaakt en daarom heb je geen RECHT op het houden van de videokaart, maar in alle redelijkheid mag je wel verwachten dat het meewerken aan het terugdraaien van de fout je niet teveel moeite hoeft te kosten, of dat er in ieder geval in tegemoetgekomen word door de webwinkel :)

9800x3d

• SH4D3H
  • Laatst online: 04-10-2025
[...]
Stuur je de kaart direct naar de fabrikant ;)

Zeg tegen die kerel dat je geen zin hebt om hem uit je cascade te halen, maar als het perse moet ... :p

[ Voor 76% gewijzigd door SH4D3H op 06-10-2005 19:32 ]

• sdomburg
[...]

Nee, dat zijn ze verplicht. Wanneer ze 'm echter niet kunnen repareren en ze geven een vervangend exemplaar dan mag dit ook een niet-PE zijn, gezien de overeenkomst.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

heel slecht maar zeg dat je hem geoverclocked hebt en de originele koeler er alvanaf hebt gehaald.
wat moet ik nu doen o grote webshop? zo terugsturen of proberen de originele er weer op te doen??
ik zou ook lekker mailen en niet bellen

...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

makje schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:30:
Wel lijkt het mij dat jij er niet al teveeel moeite voor zou moeten hoeven doen. WAt ik hun dus zou voorstellen is: stur eerst die X850XT maar op en dan zal ik daarna de X850XT PE wel terugsturen. Op die manier zit je niet tijdelijk zonder videokaart, heb je goed verpakkingsmateriaal voor de terug te zenden videokaart en de portokosten kunnen direct bijgevoegd zijn. Gaan hun daar niet mee accoord dan laat je hun dat ding maar komen ophalen ofzo :P
Ik denk dat je hier een wat makkelijke conclusie trekt. Ik ben het helemaal met je eens hoor, begrijp me goed. Maar de meeste winkels werken niet zo. Eerst moet jij iets opsturen en _dan_ pas krijg jij je vervangende product. Heb echt te vaak zulk soort discussies gehad, maar ze houden hun poot stijf. :)

Om heel eerlijk te zijn. Zelf had ik de kaart gehouden. Misschien had ik het verschil nog betaald, maar terugsturen zou niet mijn oplossing zijn iig.

[ Voor 10% gewijzigd door _the_crow_ op 06-10-2005 19:36 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• FiXeR.nl
  • Niet online
makje, je hebt wel gelijk, maar zal ik ze moeten uitnodigen om ze zelf de kaart uit me pc te komen halen?, nee, ik 15 jarige zal met de auto moeten weggebracht moeten worden, dit is dus een domme fout, na een week.. ik bel ze wel om te zeggen dat hij al is geoverclocked, en aan te bieden dat ze eerst de x850xt maar moeten sturen, als ze het nog uberhaupt willen!

• mrFoce
sdomburg schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:31:
[...]

Nee, dat zijn ze verplicht. Wanneer ze 'm echter niet kunnen repareren en ze geven een vervangend exemplaar dan mag dit ook een niet-PE zijn, gezien de overeenkomst.
nee hoor, ze zijn verplicht een XT te repareren, maar meneer levert een andere kaart aan dan op de factuur. Dus kunnen zij dat weigeren..

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

je kan ook het verschil van de fout bieden om bij te betalen en deze kaart te houden. mooie deal lijkt me en voor iedereen gunstig

...

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 22:38

Stewie!

Keen must die!

"Kapot maken en terug sturen" :?
En er zijn nog mensen die erop stemmen :/

* Stewie! wacht op een reactie van de webshop in dit topic >:)

[ Voor 35% gewijzigd door Stewie! op 06-10-2005 19:38 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• mrFoce
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:33:
makje, je hebt wel gelijk, maar zal ik ze moeten uitnodigen om ze zelf de kaart uit me pc te komen halen?, nee, ik 15 jarige zal met de auto moeten weggebracht moeten worden, dit is dus een domme fout, na een week.. ik bel ze wel om te zeggen dat hij al is geoverclocked, en aan te bieden dat ze eerst de x850xt maar moeten sturen, als ze het nog uberhaupt willen!
je kan ook eisen dat ze eerst de vervangende kaart opsturen zodat je gewoon met je 'school werk' verder kunt. Aangezien je binnenkort een belangrijke scriptie moet inleveren kan je gewoon niet wachten tot hun de graka ontvangen hebben, gecheckt en de 'juiste' kaart hebben opgestuurd.

• FiXeR.nl
  • Niet online
ja sorry dat ik die erin heb staan, maar dat was ook ff een gedachte..

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:18:
>> XT >> 348,50
>> PE>> 389,00

Prijsverschil is dus niet zo groot.
Doe anders een tegenvoorstel: dat je 'm eigenlijk wel wilt houden, en bereid bent daar iets van 15-25 euro voor neer te tellen.

Jij hoeft dan geen problemen met je geweten te hebben en moeite te doen om hun fout te herstellen (waar ze geen vergoeding tegenover zetten, en tijd=geld), en zij hoeven geen overklokte/gebruikte kaart weer als nieuw proberen te verkopen.
Als er nl. veel gebruikssporen op de verpakking/kaart zitten, zullen nwe. kopers 'm zo weer terugsturen binnen de 7 dagen 'afkoelperiode', en zit de webshop weer met die kaart opgescheept. En die kaart zal ondertussen ook steeds minder waard zal worden, omdat er weer nwe. modellen uitkomen.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 23:05
Je kunt natuurlijk altijd proberen hem te houden. Het is hun fout. Zeg dat je hem hebt geoverclocked, koeler er af gehaald, etc. Als ze dat niet boeit, maak je er van dat het hun fout is, en dat jij dat hele ding moet opsturen etc. Dan zeg je gewoon dat ze hem zelf maar om moeten komen ruilen met een andere.
Als ze daar geen zin in hebben zeg jij gewoon dat jij geen zin hebt om hun fout te herstellen.

• SH4D3H
earthforce schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:35:
je kan ook het verschil van de fout bieden om bij te betalen en deze kaart te houden. mooie deal lijkt me en voor iedereen gunstig
Nouja, verschil delen dan ;)
Shop maakte de fout, hij wil hun tegemoet komen.
Moet dat ook andersom dan.

50:50 dus :p

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als hun willen dat je de kaart terugstuurt en je wilt dat zelf ook (want dat hoeft dus niet) dan stel je het volgende voor :

Winkel stuurt de juiste kaart naar je op, met courier (dhl) die je oude direct weer meeneemt.

Zo heb je zelf geen kosten zoals het hoort.

Persoonlijk zou ik hem houden en ze een briefje sturen met de vermelding dat hij al gebruikt is, de verpakking bij het grof vuil ligt en de OEM games door je broertje zijn opgegeten.

Succes !

Edit : ah prut dat voorstel is ook al langsgekomen

[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 06-10-2005 19:41 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
20 euro zou ik best willen bijbetalen, maar echt niet meer voor zo'n fout!

Oja, de games ja, de serial codes zijn al gebruikt voor online games, (joint operations).. Die kan de klant dus ook niet gebruiken!

Ik zal toch moeten wachten tot maandag, dan komt me vader weer thuis, die zal nog wel bellen/mailen... Maar jullie mening zullen zeker meehelpen!

[ Voor 78% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-10-2005 19:42 ]

Verwijderd

wat hebben ze er dan nog aan?

Verwijderd

Maar Fixer.nl...
Jij hebt eerst erg n00b aan de telefoon gedaan...En nu ga je ze vertellen dat ie is overgeclocked?
Iemand die overclockt weet echt wel wat voor kaart hij in zn bak heeft zitten...Lijkt me dat die mensen bij de shop gaan twijfelen...

• FiXeR.nl
  • Niet online
Niks, hij is gebruikt, overgeclocked, games zijn gebruikt, hij zit vol stof, ziet er gebruikt uit, en zijn illegaal bezig als ze de kaart tegen de nieuw prijs willen verkopen!.. want hij is niet nieuw!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:43:
Maar Fixer.nl...
Jij hebt eerst erg n00b aan de telefoon gedaan...En nu ga je ze vertellen dat ie is overgeclocked?
Iemand die overclockt weet echt wel wat voor kaart hij in zn bak heeft zitten...Lijkt me dat die mensen bij de shop gaan twijfelen...
dan doen ze dat maar, het is en blijft hun fout!.. n00bish = zeggen, uhhh,, ff zoeke.. (gebrom van de pc op de achtergrond) a x 8 50 xt p slash htd nee uh, htdv slash 256m slash a.. gezegt,, dus niet echt zo van hij kan het zo opnoemen!

• SH4D3H
Ze kunnen hem als omruilexemplaar aanbieden ;)
Je krijgt vaak hergebruikte stuff als je garantie claimt :p

• sdomburg
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:43:
[...]

Niks, hij is gebruikt, overgeclocked, games zijn gebruikt, hij zit vol stof, ziet er gebruikt uit, en zijn illegaal bezig als ze de kaart tegen de nieuw prijs willen verkopen!.. want hij is niet nieuw!
8)7

Het is dat je 15 bent, maar de webshop mag hem gewoon als nieuw verkopen hoor.

Verwijderd

en ondertussen zit er een arme ziel al 2 weken zonder X850XT PE :P

Zeg gewoon dat hij al gebruikt is, lichtelijk overgeklokt, die kunnen ze niet meer verkopen, dus vraag gewoon of je iets kunt bijbetalen en hem houden.

• FiXeR.nl
  • Niet online
dat ben ik van plan, maarja, ik ben minderjarig, hij staat op de naam van me vader,, dus die mag mooi even bellen met ze! (en die is maandag pas terug)

• DDX

DDX

mja zoiezo lastig om terug te sturen als je geen doos meer hebt (ik hou die iig nooit zo lang)
en lastig voor hun om ter verkopen zonder doos

• Yofresh
  • Laatst online: 04-08 16:02
Hmm, dus als ik het goed begrijp wil jij hem zelf niet terugsturen en loop je nu met ons te discussieren over het feit of je nou die ontiegelijke moeite moet doen om hem terug te sturen.

Waarom met ons? je bent tijd aan het verdoen, doe dat met die webshop, je kan toch wel een deal met die webshop sluiten (X850 met iets van een nieuwe koeler erop ofso)?

Mijn idee is dat je dat ding lekker uit je kast haalt, schoonborstelt, mooi terug in de doos doet. Die ongelooflijke moeite neemt naar het postkantoor te fietsen en die kaart mooi omwisselt.

Als je een Radeon 7000 opgestuurd had gekregen had je er als de kippen bij geweest omdat ding terug te sturen maar nu het om een snellere gaat zit je met een groot moreel probleem met een tweak }) en een tweak O-) op je schouder...

Overigens vind ik mumumumuh ik ben 15 wel zo`n zwak argument. Ga maar werken voor je geld, dat moet die shop ook, net als iedere andere sterveling. Aardbeiplukken verdient goed als 15-jarige

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik heb nog even de site doorgelezen dit staat in de disclaimer, (klein stukje ervan)

Software, waarvan het zegel is verbroken, kan nimmer worden geretourneerd.
Producten dienen in onaangebroken verpakking en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd.
Het product dient zorgvuldig en degelijk verpakt te zijn voor transport zonder stickers, stiftvermeldingen etc. Indien het product onzorgvuldig is verpakt, kunnen kosten voor herverpakking en reparatie worden doorberekend, omdat het product anders niet meer verkoopbaar is.

Ik heb dus niet echt de plastics enzo!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Yofresh_750 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:56:
Hmm, dus als ik het goed begrijp wil jij hem zelf niet terugsturen en loop je nu met ons te discussieren over het feit of je nou die ontiegelijke moeite moet doen om hem terug te sturen.

Waarom met ons? je bent tijd aan het verdoen, doe dat met die webshop, je kan toch wel een deal met die webshop sluiten (X850 met iets van een nieuwe koeler erop ofso)?

Mijn idee is dat je dat ding lekker uit je kast haalt, schoonborstelt, mooi terug in de doos doet. Die ongelooflijke moeite neemt naar het postkantoor te fietsen en die kaart mooi omwisselt.

Als je een Radeon 7000 opgestuurd had gekregen had je er als de kippen bij geweest omdat ding terug te sturen maar nu het om een snellere gaat zit je met een groot moreel probleem met een tweak }) en een tweak O-) op je schouder...

Overigens vind ik mumumumuh ik ben 15 wel zo`n zwak argument. Ga maar werken voor je geld, dat moet die shop ook, net als iedere andere sterveling. Aardbeiplukken verdient goed als 15-jarige
Ik verdien ook, mischien niet zo goed, en ik heb deze kaart NET kunnen kopen, de kaart is nu alweer in prijs gestegen, ik super blij, en nu komen ze met zoiets!

JA IK WERK JA!.. 7.50 per uur, maar ik werk weinig,

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 22:38

Stewie!

Keen must die!

FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:57:
Ik heb nog even de site doorgelezen dit staat in de disclaimer, (klein stukje ervan)

Software, waarvan het zegel is verbroken, kan nimmer worden geretourneerd.
Producten dienen in onaangebroken verpakking en compleet met alle toebehoren te worden geretourneerd.
Het product dient zorgvuldig en degelijk verpakt te zijn voor transport zonder stickers, stiftvermeldingen etc. Indien het product onzorgvuldig is verpakt, kunnen kosten voor herverpakking en reparatie worden doorberekend, omdat het product anders niet meer verkoopbaar is.

Ik heb dus niet echt de plastics enzo!
Je haalt echt *alles* door elkaar. Als ik zo je replies lees is voor jou alles al duidelijk en is er geen andere optie dan de kaart te houden. Waarom dan nog zo moeilijk doen?
Bij die shop werken ook mensen waar je mee kan praten, probeer het eens, je komt er vast met ze uit :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• FiXeR.nl
  • Niet online
:P, dat zal ik doen!, maarja, ik schrok me dood toen ze belde..

[ Voor 52% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-10-2005 20:02 ]

• Yofresh
Al werkte je voor 88 euro per uur, interessant, dat doet niets af aan m`n punt

Bovendien heb je die kaart niet kunnen kopen, je hebt een andere kaart kunnen kopen, namelijk de X850

En denk je nou echt dat ze je voor het gerecht slepen voor het ontbreken van wat plasticjes? Dit komt op mij meer over als oeverloos gedram om hem niet terug te hoeven brengen dan op een serieuze afweging

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 21:10

lampie1979

Hoepla!

Simpel.

Het kost ze 2x verzenden a?? 7,50 = 15

Trek die 15 van het verschil af en stort dat op hun rekening. Probleem opgelost :)

Eerlijkheid van jou kant en van hun kant.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Yofresh_750 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:03:
Al werkte je voor 88 euro per uur, interessant, dat doet niets af aan m`n punt

Bovendien heb je die kaart niet kunnen kopen, je hebt een andere kaart kunnen kopen, namelijk de X850

En denk je nou echt dat ze je voor het gerecht slepen voor het ontbreken van wat plasticjes? Dit komt op mij meer over als oeverloos gedram om hem niet terug te hoeven brengen dan op een serieuze afweging
Ik heb de x850xt kunnen kopen, en dat jij niet lui bent wil niet zeggen dat ik niet lui ben, wat zou jij doen als je in de wolken bent.. en dan opeens boem bellen zij?

• Yofresh
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:04:
[...]

Ik heb de x850xt kunnen kopen, en dat jij niet lui bent wil niet zeggen dat ik niet lui ben, wat zou jij doen als je in de wolken bent.. en dan opeens boem bellen zij?
Waaruit haal jij dat ik niet lui ben? Dit gaat niet over lui zijn, eerder over ethiek. Dan zou ik hard balen en em lekker terugbrengen, ik heb een verkoopovereenkomst gesloten mbt een product, dat zij t verkeerde leveren is natuurlijk lomp. Eerst praten en onderhandelen over iets extraas en hem toch terugbrengen.

Kijk, ik productsurveys wordt altijd moord en brand geschreeuwd als er iets misgaat (ik zeg niet dat dat niet terecht is), maar dan zou t volgens jou wel steekhouden om hun onrecht aan te doen, vind ik scheef

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:47
Pfff, wat doen die gasten een moeite voor een kaart die 50 euro meer kost. Wat inkoop nog minder is.

Ik zou het op een dealtje gooien.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ik zeg niet dat ze onjuist handelden, het was na 3 dagen binnen, maar om na een week te bellen en te vragen of je het terug wou sturen, dat vind ik scheef.. dat is mijn mening, het is niet dat ik jou mening niet respecteer!

• Yofresh
FiXeR.nl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:11:
Ik zeg niet dat ze onjuist handelden, het was na 3 dagen binnen, maar om na een week te bellen en te vragen of je het terug wou sturen, dat vind ik scheef.. dat is mijn mening, het is niet dat ik jou mening niet respecteer!
Als je de kaart zou kunnen ophalen (stel dat ze n winkel hadden) en ze kwamen er net na het betalen achter, zou je hem dan omruilen?
Als ze je 5 uur later op zouden bellen, zou je hem dan omruilen?
Als ze je een dag later op zouden bellen, zou je hem dan omruilen?

Natuurlijk is een week vervelend, maar voor hun is het ook vervelend, zij moeten er geld aan verdienen, het is niet slim wat ze gedaan hebben, maar ik vind het te kort door de bocht om dan maar meteen te zeggen van this leuk, maar die kaart die hou ik.

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dus als jij een nieuwe auto koopt, (stel), je koopt een 1.6, je krijgt een 2.0

Je rijdt ermee, kilometers, je tuned hem wat, untuned hem wat, en na een week bellen ze, of je hem terug wilt terug sturen, ja, er zitten kleine krasjes op, hij is vies, want je hebt hem meteen uitgeprobeert.. is ie dan nieuw? nee, kun je hem voor nieuw verkopen? NEE!

• Yofresh
Laatste reply:

Tunen, dus een lampje eronder, geen heel nieuw motorblok erin lijkt me. Die graka precies hetzelfde, andere cooler en wat overgeclocked, als jij een nieuwe cooler kan installeren kan je ook de oude installeren. Als jij een lampje onder je auto kan schroeven ben je ook intelligent genoeg hem weer los te schroeven

En wat modder, ja, nog nooit van een autowasserij gehoord die daar geen raad mee wist :)

Hier laat ik het bij, volgens mij is mijn standpunt meer dan duidelijk geworden

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Lampie1979 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:04:
Simpel.

Het kost ze 2x verzenden a?? 7,50 = 15

Trek die 15 van het verschil af en stort dat op hun rekening. Probleem opgelost :)

Eerlijkheid van jou kant en van hun kant.
Dit was nou ook het eerste wat in mij opkwam na het lezen van dit topic. Lijkt me voor bijde partijen een mooie oplossing. Het kost het bedrijf niks extra's en ze zitten niet met een half verpakte kaart. En jij heb voor niet veel meer een snellere video kaart.
Ik zou dit zeker even voorstellen en niet zo gaan mauwen, die kaart moet terug of je moet betalen. Zo simpel is het :)

Verwijderd

[...]
rma is via de fabrikant zelf ;)

Maar ik zou hem idd houden :)

Verwijderd

omfg, houden! doh!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verplaats je voor de grap eens in de shopmedewerker.. die krijgt waarschijnlijk flink op zn klote van zn baas en als jij het niet terugstuurt mag hij het verchil bijbetalen. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, sommige zijn eenvoudig te herstellen (zoals deze). Waarom zou je daar niet aan meewerken? Ik wil jou nog wel eens horen als je ooit in zo'n situatie terecht komt ;)

Beetje _erg_ nutteloos topic dit trouwens, dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.