[GTA-SA] geluid valt weg, user track radio niet

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
vervolg op [rml][ GTA-SA] geluid valt weg, user track radio niet (2)[/rml]

ok, hier de specs dan maar (terwijl ze onderaan staan):
Windows XP prof+SP2
AMD AthlonXP 1800+
ECS K7S5A v3.1 (originele onboard-geluidskaart drivers, originele bios)
512MB-DDR400-RAM
ASUS Geforce4 mx440 64MB, driver: 71.89
HD1: Seagate 40GB
HD2: Maxtor 200GB,
NEC3500,
CyberDrv CW058D
Fortron 400 watt (E-) ATX voeding

DirectX gegevens: DxDiag.txt

instellingen in san andreas: gta_sa.set

Schiet me trouwens nog wat te binnen (auw!), het geluid in san andreas kraakt regelmatig, geen idee of dat met het wegvallen van het geluid te maken heeft.

Nog even ter info, het is alleen in san andreas dat het geluid niet goed werkt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
hmm, de vorige twee zijn gesloten, ik geef je weinig kans.

anyway, voor iedereen die hier toch probs mee heeft: Start > Run > "Dxdiag" > ENTER > Sound > Sound Acceleration to "Normal".

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat had ik ook met een brakke crack. Koop het spul dus of zoek een andere :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
sdomburg schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:34:
Dat had ik ook met een brakke crack. Koop het spul dus of zoek een andere :)
je denkt dat ik het illegaal heb. mischien zijn er wel mensen die niet willen dat de dvd zo snel slijt of dat er mensen bang zijn dat ze de dvd laten vallen waardoor ze uit voorzorg een nodvd crack gebruiken....

maar als het de nodvd crack is.... waarom werkt ie op een andere pc wel goed dan??

nog andere oorzaken die het mischien zouden kunnen zijn??
DeRCT13 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:28:
hmm, de vorige twee zijn gesloten, ik geef je weinig kans.

anyway, voor iedereen die hier toch probs mee heeft: Start > Run > "Dxdiag" > ENTER > Sound > Sound Acceleration to "Normal".
staan 2 geluid tabbladen, welke is de goede??
EDIT: heb ze beide op normal gezet, helpt niet

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 06-10-2005 18:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Sorry hoor, maar F_J_K is heel duidelijk geweest in je vorige topic. Nu open je nog een topic waarin je niet aangeeft wat je zelf al geprobeert hebt. Ook gebruik je nog steeds een crack, en zoals sdomburg al aangeeft ligt dit gewoon aan de crack waarin ik hem ondersteun.
Je hebt dus 2 keuzes: 1) Je installeert een legale versie en kijkt of het probleem zich nog steeds voor doet zonder crack. Want het argument "bij een ander werkt het wel" is volstrekt nutteloos hier. Werkt het dan nog niet dan ga je met verschillende drivers aan de gang in de hoop zo tot een oplossing te komen. 2) Ik knikker ook hier een slotje op :{

Ik ben geen kwade, maar als je zelf totaal geen inzet toont ondanks dat je heel goed op weg wordt geholpen dan houdt het op :) En als je hierover in discussie wilt gaan kan je me mailen.

Verder heb je misschien nog iets aan een van de volgende topics:
[rml][ GTA:SA] tikjes in het geluid[/rml]
[rml][ gta sa] geluid valt weg[/rml]
[rml][ GTA: SA] Geluid van auto valt weg na minuutje[/rml]

[ Voor 14% gewijzigd door Crash op 06-10-2005 18:32 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Crash schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:28:
Sorry hoor, maar F_J_K is heel duidelijk geweest in je vorige topic. Nu open je nog een topic waarin je niet aangeeft wat je zelf al geprobeert hebt. Ook gebruik je nog steeds een crack, en zoals sdomburg al aangeeft ligt dit gewoon aan de crack waarin ik hem ondersteun.
Je hebt dus 2 keuzes: 1) Je installeert een legale versie en kijkt of het probleem zich nog steeds voor doet zonder crack. Want het argument "bij een ander werkt het wel" is volstrekt nutteloos hier. Werkt het dan nog niet dan ga je met verschillende drivers aan de gang in de hoop zo tot een oplossing te komen. 2) Ik knikker ook hier een slotje op :{

Ik ben geen kwade, maar als je zelf totaal geen inzet toont ondanks dat je heel goed op weg wordt geholpen dan houdt het op :) En als je hierover in discussie wilt gaan kan je me mailen.

Verder heb je misschien nog iets aan een van de volgende topics:
[rml][ GTA:SA] tikjes in het geluid[/rml]
[rml][ gta sa] geluid valt weg[/rml]
[rml][ GTA: SA] Geluid van auto valt weg na minuutje[/rml]
ik ga nu de compatibiliteits wizard ff proberen....

die Start > Run > "Dxdiag" > ENTER > Sound > Sound Acceleration to "Normal".helpt niet.

EDIT: die compatibiliteits dinges op win98 zetten zorgt er al voor dat san andreas een stuk sneller op start! maar ik ga nu ff weg, dus test em morge wel langer.

1 dingetje nog. als er weer een slotje op komt laat ik de serial en een scan van de LEGALE dvd zien. OK?

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 06-10-2005 18:47 ]

Oscar Wilde

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Euh, het maakt mij niet uit of je 'm legaal hebt of niet, het maakt me wel uit of je een in elkaar gehackte crack gebruikt die voor problemen zorgt of niet.

En een serial posten is geen goed idee, als je niet wilt dat half Nederland ervan gebruik gaat maken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sdomburg op 06-10-2005 18:57 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
met die compatibiliteitssetting op win98 werkt ie goed! net half uurtje getest, geen problemen met geluid, (afgezien van het "gekraak" dan). Het geluid viel niet weg...

Zou dit betekenen dat die nodvd crack alleen goed werkt onder win98??

Oscar Wilde

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

spel al opnieuw geinstalleerd? sounddrivers al opnieuw geinstalleerd? heb je AC97 codec van geluid? die heb ik ook, en tis dikke troep, ook ik heb wel eens gehad dat het geluid wegviel, maar tegewoordig gelukkig niet meer, ik weet niet wat ik er aan veranderd heb, maar het overkomt me niet meer. probeer eens een oudere driver

Professioneel Heftruck Syndroom

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
NeFoRcE schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:25:
spel al opnieuw geinstalleerd? sounddrivers al opnieuw geinstalleerd? heb je AC97 codec van geluid? die heb ik ook, en tis dikke troep, ook ik heb wel eens gehad dat het geluid wegviel, maar tegewoordig gelukkig niet meer, ik weet niet wat ik er aan veranderd heb, maar het overkomt me niet meer. probeer eens een oudere driver
oudere driver.... is niet mogelijk. ik gebruik de originele al(tijd).
'k heb trouwens de SiS 7012 Audio Device als onboard geluidskaart. is dacht ik ac97.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
die compatibiliteitswizard heeft niet geholpen, geluid viel weer weg....

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
net weer san andreas gestart. saved game geladen. enigste wat ik hoorde was regen verder totaal niks. ik op esc gedrukt, zelfs geen geluid van dat ik door menu heen zit te bladeren (bij starten van gtaSA nog wel).....

Kan dit aan m'n onboard geluidskaart liggen?? ook al werken andere games/progs goed??

Oscar Wilde

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Welke versie van GTA:SA heb je? Met de laatste update moet dit probleem namelijk verholpen zijn.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
mr_obb schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:10:
Welke versie van GTA:SA heb je? Met de laatste update moet dit probleem namelijk verholpen zijn.
euhmzzz, geen flauw idee. V1.00 denk ik, staat (bijna) bovenaan in readme.txt

Dus het is een bug in een van de verschillende versies?? zit die bug in de exe van san andreas of ergens anders....

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 09-10-2005 17:10 ]

Oscar Wilde

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 12:24
Stomme idee, maar hardware acceleratie uit ingame?

Bij mij kraakte het ook, help het ook verholpen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Niky schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:03:
Stomme idee, maar hardware acceleratie uit ingame?

Bij mij kraakte het ook, help het ook verholpen.
heb de hardware acceleratie in dxdiag al lager gezet, helpt niet (staat stukje naar boven)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 10-10-2005 18:56 ]

Oscar Wilde

• NickH
bartgrefte schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:56:
[...]

heb de hardware acceleratie in dxdiag al lager gezet, helpt niet (staat stukje naar boven)
staat daar geen optie voor ingame?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Niky schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:04:
[...]

staat daar geen optie voor ingame?
in san andreas zelf?? nee

Oscar Wilde

• NickH
Okay, kan je niet even snel een geluidskaartje erin prikken?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Niky schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:02:
Okay, kan je niet even snel een geluidskaartje erin prikken?
heb der geen los. Wel een kwalitatief uitstekend ISA geluidskaartje maar die past niet....

Oscar Wilde

• NickH
NO CD crack proberen zou ik dan zeggen (ookal heb je m legaal)

Dat is gewoon een nieuwe exe, wellicht dat dat het oplost.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Niky schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 09:51:
NO CD crack proberen zou ik dan zeggen (ookal heb je m legaal)

Dat is gewoon een nieuwe exe, wellicht dat dat het oplost.
heb al nocd crack geprobeerd, ook andere nocd crack, helpt niet.

ik heb eens zitten denken. bij de systeemeisen van gtaSA staat aanbevolen: audigy 2. Zou het kunnen dat mijn onboardgeluidskaart gewoon niet goed genoeg is om het geluid van san andreas goed weer te geven? dus dat dat gekraak en wegvallen van geluid komt omdat mijn onboardgeluidskaart het niet aan kan?

Oscar Wilde

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

bartgrefte schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:37:
[...]

heb al nocd crack geprobeerd, ook andere nocd crack, helpt niet.

ik heb eens zitten denken. bij de systeemeisen van gtaSA staat aanbevolen: audigy 2. Zou het kunnen dat mijn onboardgeluidskaart gewoon niet goed genoeg is om het geluid van san andreas goed weer te geven? dus dat dat gekraak en wegvallen van geluid komt omdat mijn onboardgeluidskaart het niet aan kan?
Mijn onboard kaart doet het dertegen wel goed ;-) en aanbevolen..tja..

Als je een audigy 2 hebt kan GTA:SA waarschijnlijk wat hardwarematige offloading of..whatever doen! Maar nodig is het niet!

There is no place like ::1

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
swampy schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:54:
[...]

Mijn onboard kaart doet het dertegen wel goed ;-) en aanbevolen..tja..

Als je een audigy 2 hebt kan GTA:SA waarschijnlijk wat hardwarematige offloading of..whatever doen! Maar nodig is het niet!
Als dat het niet is, waarom kraakt het geluid dan en valt het (behalve de user track player) regelmatig weg? Ik zou geen andere oorzaak weten...

Oscar Wilde

• NickH
bartgrefte schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:20:
[...]

Als dat het niet is, waarom kraakt het geluid dan en valt het (behalve de user track player) regelmatig weg? Ik zou geen andere oorzaak weten...
'niet goed genoeg' is denk ik niet de juiste omschrijven. Er zit gewoon ergens wat fout, en dat heb je tot nu toe helaas niet gevonden.

Een geluidskaartje van 5 euro zal het waarschijnlijk wel oplossen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Niky schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:29:
[...]

'niet goed genoeg' is denk ik niet de juiste omschrijven. Er zit gewoon ergens wat fout, en dat heb je tot nu toe helaas niet gevonden.

Een geluidskaartje van 5 euro zal het waarschijnlijk wel oplossen.
als er ergens wat fout zit... waar dan?? rest van spellen doen het namelijk goed.

(Nu ik zo zit te denken, ik heb nog nooit een spel gehad waar een audigy 2 als aanbevolen geluidskaart bij de systeemeisen stond.)
ff deze vraag: Bij een onboard geluidskaart moet de cpu toch alle berekeningen voor het geluid doen wat bij een losse geluidskaart op de kaart zelf gebeurt? Als dat zo is, zou mijn cpu dan te zwaar belast worden tijdens san andreas? Dat daarom het geluid kraakt/wegvalt?
Aangezien een audigy2 aanbevolen wordt bij de systeemeisen zou ik haast denken dat mijn geluidskaart qua "prestaties" te afhankelijk is van mijn cpu die trouwens maar 1.5GHz is, da's net genoeg voor gtaSA.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
kickje

Oscar Wilde

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zit er EAX of iets van surround optie`s bij die soundcard van jou? Zo ja, alles uitzetten :) Werkte bij mij wel :) (heb dan wel een SB Audigy)

I am the great Cornholio!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
MaNiC_MiNd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 09:35:
Zit er EAX of iets van surround optie`s bij die soundcard van jou? Zo ja, alles uitzetten :) Werkte bij mij wel :) (heb dan wel een SB Audigy)
niks van dat al. Ik zie wel een DSP-modus waar Xear 3D ingesteld staat, hier kan ook none gekozen worden. Die DSP-modus staat nu op none, ff testen... , niet geholpen

Wat is dsp-modus eigenlijk?? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 20-10-2005 15:38 ]

Oscar Wilde

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

Het zal niets te maken hebben met je onboard geluid want ik heb het ook met eensoundblaster live!. Het is een probleem in het spel zelf wat meestal voor schijnt te komen wanneer het begint te regenen in het spel. Er is een tijd terug een patch uitgekomen voor gta:sa waar oa dit als het goed is werd opgelost. Hij was eigenlijk gemaakt om de hot coffee mod te verwijderen, maar dit probleem werd oa ook aangepakt.

Hij is hier te krijgen en te installeren mits je de legale versie hebt natuurlijk :P

http://www.nomorehotcoffee.com/

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
aapelite schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:10:
Het zal niets te maken hebben met je onboard geluid want ik heb het ook met eensoundblaster live!. Het is een probleem in het spel zelf wat meestal voor schijnt te komen wanneer het begint te regenen in het spel. Er is een tijd terug een patch uitgekomen voor gta:sa waar oa dit als het goed is werd opgelost. Hij was eigenlijk gemaakt om de hot coffee mod te verwijderen, maar dit probleem werd oa ook aangepakt.

Hij is hier te krijgen en te installeren mits je de legale versie hebt natuurlijk :P

http://www.nomorehotcoffee.com/
Als jij mij dit kunt verklaren: Ik mocht de originele dvd van mijn neef lenen om te testen, hij gebruikt zelf ook een nodvd crack (die ik ook heb) omdat hij slijtage van de dvd wil voorkomen. (tsja).--> Bij hem kraakhelder geluid. Bij mij met zijn dvd "krakend" geluid. Terwijl die bij hem wél goed werkt.
rara hoe kan dat

PC van mijn neef: intel xeon 1,9ghz, 512mb ram, nvidia 6600 256MB. En een los !oud! geluidskaartje, zijn onboard is een beetje opgeblazen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 21-10-2005 20:23 ]

Oscar Wilde

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:04

aapelite

Do the kirby!

bartgrefte schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:21:
[...]

Als jij mij dit kunt verklaren: Ik mocht de originele dvd van mijn neef lenen om te testen, hij gebruikt zelf ook een nodvd crack (die ik ook heb) omdat hij slijtage van de dvd wil voorkomen. (tsja).--> Bij hem kraakhelder geluid. Bij mij met zijn dvd "krakend" geluid. Terwijl die bij hem wél goed werkt.
rara hoe kan dat

PC van mijn neef: intel xeon 1,9ghz, 512mb ram, nvidia 6600 256MB. En een los !oud! geluidskaartje, zijn onboard is een beetje opgeblazen :P
Sjah, ik weet alleen dat het een probleem is die de makers officieel erkend hebben, ook ik heb er last van zonder dat ik het kan verklaren. De patch is volgens de makers een oplossing. Wie weet waar het probleem zit (kan bepaalde hardware config zijn), maar het is je beste kans. tenzij je graag eenzelfde systeem als je neef wilt kopen natuurlijk, is denk ik alleen iets meer moeite dan een patch testen. Alleen zal dat niet lukken met die no-dvd.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Zoals ik eerder ook al zei, is dit opgelost met een update van GTA-SA. Die update moet je dan ook installeren. De no-cd en no-dvd cracks werken niet met deze update, omdat GTA goed beveiligd is tegen illegaal gebruik.

En je DVD slijt echt niet als hij in je DVD speler zit, dus duw hem erin en installeer de patch.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
mr_obb schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:09:
Zoals ik eerder ook al zei, is dit opgelost met een update van GTA-SA. Die update moet je dan ook installeren. De no-cd en no-dvd cracks werken niet met deze update, omdat GTA goed beveiligd is tegen illegaal gebruik.

En je DVD slijt echt niet als hij in je DVD speler zit, dus duw hem erin en installeer de patch.
da's mijn neef die daarom een nodvd crack gebruikt :P (is bang dat ie em laat vallen)

Waar kan ik die patch downloaden dan?? kan em niet vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 23-10-2005 22:37 ]

Oscar Wilde

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

bartgrefte schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:37:
[...]

da's mijn neef die daarom een nodvd crack gebruikt :P (is bang dat ie em laat vallen)

Waar kan ik die patch downloaden dan?? kan em niet vinden
Helaas is dat weer Illegaal! Ook al bezit je het spel, een nocd patch "kraakt" de beveiliging en is dus niet legaal.

Dus daar kunnen we je niet mee helpen, natuurlijk kun je jezelf helpen!

There is no place like ::1

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Het is leuk geweest. Jij blijft vasthouden aan je no-cd/no-dvd crack en daar leveren wij geen support op. Verder stel je zo nu en dan vragen die makkelijk zelf kunt beantwoorden, maar blijk van eigen inzet is er nauwelijks. Hiernaast krijg ik heel sterk het vermoeden dat jezelf niet eens beschikt over een legale versie, maar de dvd van je neef hebt geleend wat [rml]bartgrefte in "[ GTA-SA] geluid valt weg, user track rad..."[/rml] doet aansterken. Dit laatste is een vermoeden, maar om het eerste gaat je topic op slot. Ik heb je een tijd geleden (6 okt.) al aangegeven dat je op deze manier een slotje tegemoet kan zien. Dus bij deze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.