Bandbreedte van usb-controller overschreden

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131779

Topicstarter
Ik zit met een eigenaardig USB probleem op windows xp sp2.

ik heb een 5 tal usb apparaten. En deze werken op zich prima, totdat ik een 6e usb apparaat wilde aansluiten. Deze vreet namelijk nogal wat bandbreedte, en aangezien ik ook 1 ander apparaat reeds aangesloten heb dat veel bandbreedte vraagt, kan ik deze 2 apparaten onmogelijk op 1 controller kwijt. Ik heb 2 usb-hoofdhubs (2 usb controllers volgens mij), met ieder 10 poorten vrij. Nu is het zo dat wat ik doe, op welke usbpoort ik ook een apparaat aansluit, slechts 1 controller alle apparaten toegewezen krijgt :S. Er is een uitzondering, op 1 usbpoort kan heb ik een usbstick zitten, en die wordt wel altijd aan de 2e controller toegewezen....als ik echter op diezelfde poort een ander apparaat aansluit zit ie weer bij die 1e controller. Ik word er eerlijk gezegd een beetje gek van.
Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe kan dit? En hoe kan ik zelf bepalen welke apparaten op welke controller worden toegewezen want zoals windows dit zelf doet is een zooitje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:26
Specs van je PC? USB x.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AMD Athlon 64 3500+ 2.2ghz, usb 2.0. In de bios staat deze op v.1.1/v.2.0 dat is de enige optie om 2.0 in te schakelen dus dat staat goed. Verder kan ik in apparaatbeheer niet goed terugvinden of er gebruik wordt gemaakt van 1.1 of 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:26
Dit zijn nog steeds geen volledige specs. Je hoort standaard te noemen:
-CPU
-Mobo
-aantal HDD's
-graka
-voeding
-hoeveelheid ram

Is beetje standaard. Niet alles is nodig, maar hier heb ik toch iets meer info nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok:

CPU: Athlon 64 3500+ winchester, 2.2ghz
Moederbord: GA-K8NXP-SLI
2 hdd's van 250gig.
2gig ram.
2 keer Gigabyte Nvidia geforce 6600GT
Power: Antec true380SP (380watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

als ik me niet vergis kan een apparaat bandbreedte reserveren (bvb een webcam) om continue data door te zenden. Het zou dus kunnen zijn dat het systeem bandbreedte reserveert die er niet meer is.

ik denk dat de enige oplossing is om ervoor te zorgen dat beide apparaten op een verschillende controller aangesloten zijn. (meestal zijn de front en rear apart aangesloten)

PS: ik ben niet zeker dat het zo is, dus iemand hierna kan en mag me zeker tegenspreken/corrigeren ;)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sja, dat krijg ik niet voor elkaar. Ze staan hoe dan ook altijd samen op 1 controller. Wat betreft die bandbreedte weet ik niet precies waar ik dat zou kunnen terugvinden. Ik heb ook wel eens gehoord dat het te maken heeft met de energievoorziening van een bepaalde controller en de aangesloten usb apparaten. Het is wel zo dat het apparaat dat problemen veroorzaakt 250ma reserveert/gebruikt.....maar aangezien ik deze voorzie van een externe voedingsbron zou dat geen probleem moeten zijn, tenzij die dat ongeacht deze voedingsbron toch reserveert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

als je in apparaatbeheer naar je USB controller gaat kijken kun je de reservatie zien

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Raar dat dat al na 6 apparaten is. Als ik me niet vergis kunnen er 127 apparaten op een USB poort aangelosten worden? Maar inderdaad even die reserveringen nakijken. Wellicht zit er een ego-tripper tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, ik heb het gevonden. Bij de Standard OpenHCD USB-host-controller geeft ie aan dat 32% door het systeem is gereserveerd en 62% door 1 van de aangesloten apparaten.

Ik betwijfel nu ineens of ik wel 2 usb controllers heb. Dit staat er bij mij:

Standard OpenHCD USB-host-controller
Standard Enhanced PCI naar USB host-controller
USB hoofd-hub
USB hoofd-hub

Ik verwar wellicht die 2 hub's met controllers. Oplossing is dus een extra pcikaart te kopen?
En ik heb al zoveel usbpoorten, maar die zitten dus allemaal direct op het moederbord....en dus toegewezen aan 1 controller? Geen idee? Wat is eigenlijk gebruikelijk?

Overigens staat er bij die Standard Enhanced PCI naar USB host-controller dat er 10% door het systeem gereserveerd wordt, en die 2e USB hoofd-hub blijft dus altijd leeg....waar dient die Enhanced PCI naar USB nou voor? Lust die gewoon naar dezelfde controller, of is het daadwerkelijk een andere controller...ik heb geen pci kaart met usbpoorten in mn PC.

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 131779 op 06-10-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na nog wat gezocht te hebben kwam ik op dit topic

Blijkbaar geeft dat "enhanced pci to usb-controller" dus aan dat dit evt. ondersteunt wordt als deze zich in de PC bevindt. Naja, ik ging er dus vanuit, dat er gewoon een pcikaartje in zat, als aparte controller. Blijkbaar bevinden zich alle usb-sleuven op het moederbord en is er dus sprake van 1 controller. En deze is idd qua bandbreedte verzadigd. Dat wordt dus een nieuwe pci usb controller aanschaffen. Dank voor de hulp. Topic kan gesloten worden.
Pagina: 1