Ik heb in Classic ASP met VBScript een recursieve functie, deze bouwt een menustructuur op.
Hier is de logica (niet de echte code, maar de flow is duidelijk hoop ik):
De functie retourneert dus een string:
Dit wil ik weer als echte xml toevoegen aan een menuitem-element. De vraag is, hoe doe ik dat? Het betreft een volledig fragment, dus documentFragment lijk mij the way to go. Maar ik weet niet hoe ik daar de xml-string in krijg.
Hier is de logica (niet de echte code, maar de flow is duidelijk hoop ik):
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Set xmldoc = Server.CreatreObject("Microsoft.XMLDOM") Function buildTree(id) Set menu = xmldoc.createElement("ul") For i = 0 To nMenuitems Set menuitem = xmldoc.createElement("li") Set submenu = xmldoc.createDocumentFragment() ' Nu roep ik de functie aan om een submenu voor het huidige menuitem te genereren strXML = buildTree(CurrentMenuItemId) ' Dit kan dus niet, die methode wordt niet ondersteunt submenu.loadXml(strXML) menuitem.appendChild(submenu) menu.appendChild(menuitem) Next buildTree = menu.xml End Function |
De functie retourneert dus een string:
XML:
1
2
3
4
| <ul> <li></li> <li></li> </ul> |
Dit wil ik weer als echte xml toevoegen aan een menuitem-element. De vraag is, hoe doe ik dat? Het betreft een volledig fragment, dus documentFragment lijk mij the way to go. Maar ik weet niet hoe ik daar de xml-string in krijg.