Toon posts:

Met Telebyte van BBNed naar BabyXL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een aanbieding van Telebyte om over te stappen van BBned naar BabyXL.

Moet ik dit doen ?

Of zijn er problemen met BabyXL ?

Wie heeft er ervaring met BabyXL ?

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 11:08
Ik zat een paar jaar op het BabyXL netwerk, daarna op het BBNed netwerk en nu weer BabyXL/Tiscali. De kwaliteit zijn van beide ongeveer gelijk, al haalde ik met BabyXL een iets hogere upload.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een probleem, dat msn elke keer opnieuw aangemeld wordt.

Heeft BabyXL ook een gelijk soortig probleem ?

En is het door de nederlandse wet toegestaan om bij beindiging van het abonnement afsluitkosten in rekening te brengen ? (75 euro)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 17:16 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:02:
Wij hebben hier een probleem, dat msn elke keer opnieuw aangemeld wordt.

Heeft BabyXL ook een gelijk soortig probleem ?
Dat is wel een heeele ruime probleem omschrijving. Dat kunnen 1001 redenen zijn waarom jou MSN disconnect en absoluut niet DSL-netwerk (telco) gerelateerd hoeft dit te zijn.

Als je het prijsverschil ziet per maand gewoon overstappen. Is niet voor niets waarschijnlijk dat Telebyte BaByXL zo promoot tov BBned op de voorpagina al.

Ter informatie is BaByXL dsl-netwerk al jaren eigendom van Tiscali ondertussen. Echter heb je niets met de ISP Tiscali te maken natuurlijk hier. Telebyte neemt van BaByXL/Tiscali alleen de DSL-lijnen af en de rest doen ze zelf.
En is het door de nederlandse wet toegestaan om bij beindiging van het abonnement afsluitkosten in rekening te brengen ? (75 euro)
Dat doen meer ISP's. Het aanleggen van een DSL-lijn kost ze geld en ook het afbreken van een DSL-lijn. Ze kunnen beide bedragen samenvoegen in 'aansluitkosten', maar ook de aansluitkosten voor hun eigen rekening nemen en de andere je bij het opzeggen in rekening brengen.

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 06-10-2005 17:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt mij een dsl probleem ,
omdat een groot deel van de buurt hier ook last van heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:37:
Dit lijkt mij een dsl probleem ,
omdat een groot deel van de buurt hier ook last van heeft.
Zeer kleine kans dat dit met het DSL netwerk te maken heeft als je internet het voor de rest gewoon goed doet. Als een groot deel van de buurt er last van heeft zullen er wel MSN server problemen zijn of zoiets. Ik neem ook aan dat niet je hele buurt op BBNED zit...

• bjck
Het kan een DSL-netwerk probleem zijn. Als de verbinding van BBned naar die centrale toe (of apparatuur zelf) niet stabiel is kan je MSN disconnecten. Met surfen zal je dat niet veel merken, maar met online gamen etc wel.

Als al die mensen Telebyte hebben kan het ook aan Telebyte liggen natuurlijk en hun internationale connecties naar ineternet toevallig naar het netwerk van microsoft/msn toe. (kan ook in netwerk van 3de partij zitten waar een ISP geen invloed op heeft natuuurlijk nog).

Maar als je een probleem hebt, wat specifiek bij BBned zit kan je dat bij de helpdesk melden en je ISP zal dat met hun leverancier moeten oplossen voor je. Of je stapt over op BaByXL en dan ben je het ook kwijt als het bij BBned ligt.

Verwijderd

Topicstarter
De hele buurt loopt via BBned i.v.m. afstand tot de centrale meer dan 3 km (Muiderberg).
Tot nu toe is er voor ons geen ander netwerk, alleen BBned.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 19:07 ]

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:04:
De hele buurt loopt via BBned i.v.m. afstand tot de centrale meer dan 3 km.
Tot nu toe is er voor ons geen ander netwerk alleen BBned.
BaByXL levert ook op langere lijnen. Waar KPN-DSL niet meer (wil leveren) levert en BBned alleen nog 512/256 wil aanbieden kan je via BaByXL alles bestellen. Zo wordt uit elke telefoonlijn het maximale gehaald.

Je bestelt wel met voorkennis natuurlijk. Als je 8064/1024 besteldt zal je dat wellicht niet gaan halen natuurlijk :+

Telebyte geeft ook als je postcode+huisnr invult al de geschatte lijnlengte en verwachte maximale snelheid aan.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Ik zal naar BabyXL over stappen. Zit hier zelf ook op met een Demon ADSL lijn en dat gaat prima in mijn omgeving (enschede) zijn nog wel eens problemen met BBned en ik oor af en toe van mesen ok wel verhalen dat ze noet zo tevreden zijn maar daar in te gen vinden andere het weer goed.

Dus mijn keuze zou zijn overstappen

Verwijderd

Topicstarter
Misschien doe ik dat ook wel.

Voor 10 euro minder dubbele snelheid

512/256 voor 29,95 euro BBned
1024/512 voor 19,95 euro BabyXL

maar die 75 euro afsluit kosten vind ik weer minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 19:20 ]

Verwijderd

Ik had eergister en vooral gister ook veel last van het opnieuw aanmelden van MSN, zelfs zo vaak dat MSN op een gegeven moment een beetje de weg kwijt was en ik het moest herstarten. Ben toen in mijn router de adsl verbinding gaan monitoren en zag dat dat op die momenten de internetverbinding zich resette. Ik heb zelf een Telebyte 8Mbit/1Mbit via Bbned in omgeving Den Haag.

Ik dacht er zelf eerst ook aan over te stappen naar de BabyXL variant van Telebyte, maar ik wacht nu even tot ik een juiste aanbieding voor ADSL2+ vind. Overstappen naar ADSL2+ kon destijds niet bij Telebyte, want Bbned kon dat zogenaamd niet voor hun eigen klanten alleen voor klanten van andere netwerken (wat een onzin lijkt me dit, vast alleen gedaan door Bbned om bestaande ADSL klanten nog wat verder uit te melken) en nu levert Telebyte helemaal geen ADSL2+ meer, omdat ze het niet stabiel genoeg vinden, heb ik vernomen van hun supportdesk.

Verwijderd

Ik wil ook overstappen. Ik zou graag wat meer informatie krijgen over Babyxl (eventueel via telebyte).

Ben vooral bang voor veel storingen en hoge pings.

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 08:51
bbned heeft de laatste veeeeeel meer storingen dan babyxl/tiscali dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. heb het zelf bij tweakdsl en voldoet prima

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:30:
Ik wil ook overstappen. Ik zou graag wat meer informatie krijgen over Babyxl (eventueel via telebyte).

Ben vooral bang voor veel storingen en hoge pings.
Pingtijden zijn op een BaByXL lijn altijd ~12ms.

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 194.109.21.51:
    Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Average = 9ms

Voor de rest hangt de lijn van BaByXL (net als BBNed) aan het netwerk van Telebyte, daar verschilt niets in.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 13-10-2005 20:47 ]

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties, ik ben al wat geruster op de overstap.

Die xs4all ping ik op dit moment 20 trouwens.

Als iemand me echt blij wil maken, ben wel benieuwd naar deze engelse IPS:

O-)

193.238.84.38
85.236.127.3 (sinds een week niet al te best via bbned)

• bjck
En dat heeft dus niets met BBned of Tiscali te maken.

BBned of Tiscali (BaByXL) levert de DSL-lijn tussen jou modem (apparatuur in de telefooncentrale waarop je telefoonlijn is gekoppeld) via hun backbone glasvezel netwerk naar een punt op het Telebyte backbone netwerk. Daar wordt je verkeer door Telebyte het internet op geroutereerd.

Als je dus een verbinding via BBned hebt via Telebyte kan je naar bepaalde servers andere routes hebben dan een BBNed verbinding via Demon bijvoorbeeld. En zelfs vanaf een server in het buitenland (nederland gaat altijd wel rap) kan downloadsnelheid dus verschillen. En ook pinttijden kan door het nemen van andere heen en/of terug route anders zijn.

Een telco (DSL-netwerk) bepaalt alleen de latency (ping tijden) op je lijn. Dus tussen jou en je ISP, alles naar servers verder op internet heeft het niets mee te maken.

Heb even gekeken voor je nog.

193.238.84.38 geeft vanaf een Wanadoo, Quicknet en Tiscali (de ISP) lijn ongeveer 26 a 30ms
85.236.127.3 geeft vanaf een Wanadoo, Quicknet en Tiscali (de ISP) lijn ongeveer 35 a 45ms

Scheelt voor die drie ISP's toevallig echt nihil naar die twee servers. Jij hebt nu 20ms op je lijn, alles daarboven komt door de route tussen het netwerk waar die IP's in zitten en het netwerk van Telebyte.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 13-10-2005 22:10 ]

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik ben van plan .. (heb de aanvraag formulier al klaar naast me liggen :> ) .. over te stappen van de bbned wide open naar de Babyxl 12 mbit lijn van 29,95 en dat scheelt me veel per maand :*)
Pagina: 1