Rawview: snel bekijken & converteren

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Normaal zou ik geen topic openen voor één enkel programma. Maar voor dit programma maak ik een uitzondering: RawView
RawView is an extremely small Java program which allows you to view a variety of raw-files from digital cameras and batch convert the images to JPEGs.
Wat mij aanspreekt, zijn de volgende zaken:
  • Snel bekijken raw-files
  • Goede export tool (naar jpg, tif, diverse instellingen)
  • Mogelijkheid de curve in te stellen adhv analoge films (sic! Jaaa! Fuji Superia! Mijn favo film ... )
  • Browser heeft geen poespas, maar wel een bookmark functie
  • Java, dus makkelijk "mee te nemen" op usb naar vrienden.
Give it a try, zou ik zeggen. O ja, en gratis natuurlijk. Ik werk alleen met gratis programma's :-) behalve XP dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Eusebius op 06-10-2005 16:54 . Reden: java ... ]

==
hoi

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Thnx voor de tip!

Ik ga het uitproberen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zal het eens checken. Wel erg jammer dat de ontwikkeling helemaal stil ligt (laatste beta is van maart), dan heb ik altijd het idee dat er betere producten zijn als hier niks meer mee gedaan wordt.

Eerste indruk: in het edit-scherm werken de curves en gamma niet. Ook vervelend dat ik hem eerst moet opslaan voordat ik in PS verder kan. Een "gooi foto naar PS" optie lijkt mij nogal noodzakelijk als je een beetje door wilt werken.

[ Voor 38% gewijzigd door Gizz op 06-10-2005 17:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Eusebius
  • Niet online
Ik heb geen PS :) Omdat foto's die ik afdruk aangeleverd worden als tif of jpg, bewerk ik ze met Corel PhotoPaint. Tot nu toe geen problemen mee gehad, omdat ik niet zoveel bewerk (waarom zou ik? :p)

De curvers & gamma werken bij mij wel ... heb je de optie "use custom curve" geselecteerd?

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
Gizz schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:09:
Zal het eens checken. Wel erg jammer dat de ontwikkeling helemaal stil ligt (laatste beta is van maart), dan heb ik altijd het idee dat er betere producten zijn als hier niks meer mee gedaan wordt.
Men is bezig met een nieuwe beta http://www.through-the-lens.net/phpBB2/viewtopic.php?t=9

[edit] nu moet ik mijzelf verbeteren, de screenshots zijn van 7 februari ... Het lijkt er idd op dat de ontwikkeling wat stil ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Eusebius op 06-10-2005 18:25 ]

==
hoi

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Goed spul, werkt prima!
Pagina: 1