Toon posts:

PHP5 installatie onder IIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb op een windows 2000 machine IIS geinstalleerd en vervolgens probeer ik php5 te installeren.
dit doe ik op de normale wijze php.ini-reccomd etc naar WINNT en de dll naar system32

daarna de extensie toevoegen in IIS - service en dan maak ik een bestandje aan info.php en dat doet ie op de server wel maar niet op een lokaal werkstation krijg ik een melding dat gebruikersnaam + wachtwoord moet ingeven.

wie kan mij helpen

Verwijderd

Topicstarter
ok is al goed was vergeten in welk forum dit geplaatst moest worden weet iemand een goed handleiding te vinden waar ik dit probleem in terug kan vinden en natuurlijk kan oplossen

Verwijderd

Dit lijkt eerder op een permissie probleem dan een php install probleem, heb je wel de juiste rechten gegeven ?

Voor install zie hier

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De dll moet afaik niet in \system32 maar gewoon in C:\Windows, net als php.ini. Neem aan dat je die ook gerenamed hebt, en niet het reccom erachter hebt laten staan :)
Ik denk trouwens niet dat het daar aan ligt zoals men al zegt.

Heeft je IUSR_servernaam wel read/read&execute rechten op de bestanden? En is php.ini ook leesbaar, net als de dll?

Wat heb je verder zelf allemaal al geprobeerd? Hier op GoT is het de bedoeling dat er even bij te vermelden.

[ Voor 14% gewijzigd door sanfranjake op 07-10-2005 04:40 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bestanden voor iedereen toegankelijk gemaakt ( door rechten ) en zou ik misschien iets in de php.ini moeten configureren of ligt het ergens anders aan.

ik kan lokaal wel de info.php lezen maar niet ergens anders

Verwijderd

Topicstarter
het lukt nog steeds voor geen meter en ook als ik vanaf een pc bij mij thuis probeer te open geeft hij aan dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord dien in te geven en ik kan in internet information services niet vinden wat ik fout doe heeft iemand hier meer ervaring mee gehad
Pagina: 1