DVI en Plasma Schermen, HDCP de nieuwste beveiliging ?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik zit hier met een aantal vraagjes en vroeg me af of er op dit forum wat mensen waren die al van hetgeen op de hoogte waren....

Er schijnt bij de nieuwste TV schermen een beveiliging te zijn genaamd HDCP die het kopieren tegen zou moeten gaan. (Ik geloof dat het stond voor High Bandwidth Digital Content Protection).

Deze beveiliging zou het kopieren van bijvoorbeeld DVD films tegen moeten gaan.

Nou lijkt het erop dat deze beveiliging niet geheel feilloos is in normaal gebruik.

Het zit namelijk zo...
We hebben hier een systeem staan met Windows XP. De videokaart die we gebruiken is een ATI Radeon 9600 XT en het scherm dat erop aangesloten zit is een Pioneer PDP-42MVE1.
(Een plasma scherm met DVI ingang).

Als we nu met het scherm aan de pc opstarten hebben we gewoon netjes beeld en werkt het prima.
Totdat we tv gaan kijken terwijl de pc aanstaat (er zit namelijk ook gewoon een CAI antenne op aangesloten).
Willen we daarna terugschakelen naar de PC dan blijft het beeld gewoon zwart.

We hebben de Helpdesk van Pioneer ook al gebeld en die wijden het dus ook vrijwel meteen aan de HDCP beveiliging.
Deze beveiliging zou ook alleen DVI betreffen en dat klopte weliswaar ook.
Op S-video blijft na het overschakelen het beeld prima werken maar dan is de beeldkwaliteit merkbaar slechter. (het is een scherm van ong. 1 meter doorsnee).

Mijn vraag aan de mensen hier is dus of er een mogelijkheid is om deze beveiliging te omzeilen met een stukkie software of een geforceerde instelling.

OF dat iemand mij hier kan garanderen dat een nVidia kaart met DVI aansluitingen dit probleem niet heeft.

Nog even voor de duidelijkhgeid het gaat dus NIET om te kunnen kopieren, maar puur om van het overschakel probleem af te komen.

Als iemand mij kan helpen zou ik dat echt geweldig vinden want ik breek echt me hoofd over dit zogeheten HDCP gebeuren.

Alvast bedankt. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Kan niemand me hier dan mee helpen?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Mjah, als ik het even logisch benader dan lijkt me meer een fout van Pioneer :? Sinds wanneer mag jij geen pc beeld ontvangen op je scherm met een DVI ingang ? Ongeacht wat het apparaat ook laat zien. Als je gewoon de pc aanzet, overschakelt naar tv en dan weer terug, dan werkt de beveiliging ook voor geen meter, aangezien het dan dus meer tegenhoud dan alleen een gekopieerde DVD.

Ik zou Pioneer bellen met een oplossing te komen, de leverancier verwittigen en het probleem vast voorleggen en vast aankaarten dat als Pioneer niet met een oplossing komt je een ander scherm wil. Overigens zou ik lekker de leverancier laten bellen met Pioneer en hun het probleem laten oplossen, dan kan ik vrijwel zeker stellen dat het scherm uit hun collectie verdwijnt ! Want daar zit een winkelier niet op te wachten namelijk.

En mjah, softwarematig oplossen, wat valt er op te lossen ? Ook je S-video overschakeling werkt niet helemaal vlekkeloos. Ik wist het wel, eruit dat ding en een ander merk erin ;)

Succes