Toon posts:

Weet iemand een goed programma om rapportages te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een leuke windows app aan het maken bovenop een sql database. Nu wil ik ook rapporten kunnen genereren met informatie uit de database, wat het liefst gemakkelijk (visueel) aan te passen is. Weet iemand goeie programma's hiervoor? Ik weet dat er onder andere Crystal Reports is (nadeel: dure licentiekosten) en Sql Reporting Services (nadeel: visual studio vereist voor het bewerken van rapporten). Deze kunnen wel wat ik wil maar misschien zijn er ook nog bekende open-source varianten zonder deze nadelen?

Groeten, Sgaap

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat wil je dan rapporten gaan maken? Lijkt me wel handig om te weten. Had je ook al eens wat resultaten bij [google=report tool] gekeken? Zonder enigzins te weten wat je doel is is het natuurlijk lastig om er achter te komen welke kant en klare pakketten enigzins geschikt zouden kunnen zijn.
Welke SQL draai je? Als ik het zo kan inschatten MS SQL 2000, omdat je het over Visual Studio hebt.
Als je die database al hebt, is het dan niet handig om gewoon zelf even met asp aan de slag te gaan en een webapplicatie in elkaar te knutselen? Kan je waarschijnlijk een veel flexibeler resultaat mee creeeren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

ik sluit me aan bij sanfranjake. Als je het zelf in elkaar flanst, heb je precies zoals je het wilt hebben, en geen licentie kosten.
vaak bieden die reporting tools net niet precies wat jij wilt hebben. maar wel heel veel dingen die je NIET wilt hebben......

maar wellicht dat er goede open source versies zijn, dat durf ik niet te zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil met de rapporten is allerlei tabelletjes en gegevens presenteren die geschikt zijn voor printen. Misschien is zelf een webapp ook wel een goed alternatief, alleen hebben die reporting tools vaak voorzieningen voor printen zoals headers en footers, en dat is niet zo makkelijk in web volgens mij... Ik ga eens kijken hoever ik daarmee kom.
Ik heb idd sql 2000, met c# .net winforms.